No Man's Sky na PlayStation 4 z okazjonalnymi spadkami animacji

Paweł Pochowski
2016/08/09 12:00
5
0

Digital Foundry przetestowało techniczną stronę nowej produkcji Hello Games. Jest dobrze, choć nie idealnie.

No Man's Sky na PlayStation 4 z okazjonalnymi spadkami animacji

Pecetowa wersja No Man’s Sky ukaże się dopiero 12 sierpnia, ale światowa premiera na PlayStation 4 przypada właśnie dziś - pisaliśmy już o 50 pierwszych minutach rozgrywki, gdybyście jeszcze oprócz "jak gra wygląda?" zastanawiali się "jak działa na PS4?" to z pomocą przychodzi analiza wykonana przez Digital Foundry. Temat jest o tyle ciekawy, że pod wieloma względami jest to innowacyjna produkcja korzystająca z autorskich rozwiązań studia - jak Hello Games poradziło sobie z optymalizacją?

Wygląda na to, że całkiem nieźle. No Man’s Sky na PS4 wyświetlane jest w rozdzielczości 1080p przy 30 klatkach na sekundę, choć zdarzają się okazjonalne spadki animacji przy największym obciążeniu silnika produkcji. Tytuł działa stabilnie podczas eksplorowania planet pieszo i to niezależnie od warunków pogodowych czy planety. Digital Foundry zwiedziło podczas kilku godzin 12 planet w najnowszej wersji gry oznaczonej jako 1.03 i nie doszukało się żadnych problemów. W powietrzu zdarza się, że liczba fps-ów spadnie znacznie poniżej 30 klatek - aż do 15 czy 20. Dotyczy to momentów podróżowania w kosmosie z pełną prędkością czy sytuacji szybkiego przelatywania tuż nad powierzchnią nowej planety, gdy odkrywane są na niej nowe elementy. Jak zaznaczono jednak w poniższym wideo, wystarczy jedynie zwolnić, by sytuacja wróciła do normy.

GramTV przedstawia:

Komentarze
5
KannX
Gramowicz
09/08/2016 14:23
Dnia 09.08.2016 o 14:18, Henrar napisał:

Tak, wiem, MGSV i parę innych gier w 60FPS chodzi i wyglądają ładniej - problem w tym, że one nie mają świata generowanego proceduralnie i świata tej wielkości.

Tak właśnie pomyślałem, że pewnie ma to związek z tym generowaniem "w biegu". No ale i tak słabo :)

Usunięty
Usunięty
09/08/2016 14:18
Dnia 09.08.2016 o 14:15, KannX napisał:

Spodziewałem się, że gra z taką grafiką będzie śmigać na PSie w 60 klatkach. No cóż.

Grafika w tym przypadku nie ma nic do rzeczy. Chodzi o Jaguara i jego żałośnie małą moc.Tak, wiem, MGSV i parę innych gier w 60FPS chodzi i wyglądają ładniej - problem w tym, że one nie mają świata generowanego proceduralnie i świata tej wielkości.

KannX
Gramowicz
09/08/2016 14:15

Spodziewałem się, że gra z taką grafiką będzie śmigać na PSie w 60 klatkach. No cóż.




Trwa Wczytywanie