Diagnoza sukcesu Rocket League - dlaczego teraz się udało, a przed laty nie?

Patryk Purczyński
2016/03/30 18:40
0
0

Rocket League to jedna z największych ubiegłorocznych sensacji w branży gier. Twórcy tytułu tłumaczą, skąd wzięło się tak wielkie zainteresowanie.

Diagnoza sukcesu Rocket League - dlaczego teraz się udało, a przed laty nie?

Rocket League to gra oparta dokładnie na tych samych założeniach co wydany przed ośmioma laty Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars. Mimo to poprzedniczka nie zyskała większego rozgłosu - w przeciwieństwie do święcącego triumfy następcy. Dyrektor projektu Corey Davis po latach nazywa wcześniejszą produkcję Psyonix najgorzej nazwaną grą w historii. Sam tytuł nie wystarczyłby jednak do odniesienia tak oszałamiającego sukcesu.

- Reddit byłdla nas absolutnie kluczowy - mówi Davis. - Subreddit PS4 wypromował naszą grę podczas bety. Właśnie to, jak sądzę, doprowadziło do eksplozji popularności. GIF-y zrobiły swoje. Podejrzewamy, że właśnie tam wszystko się zaczęło - oznajmia. Różnica względem Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars objawia się również w jakości produktu. Rocket League zostało bowiem bardzo ciepło przyjęte przez krytyków, czego efektem jest średnia ocen na poziomie 85-87 punktów (w zależności od platformy).

GramTV przedstawia:

Tym niemniej... - Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars to praktycznie ta sama gra co Rocket League, a na Metacritic ma notę 67 - zauważa Davis. Zmieniły się czasy, zmieniła się percepcja, zmieniło się środowisko. Najwidoczniej tym razem Psyonix idealnie wstrzeliło się w moment sprzyjający takiej grze, jak Rocket League.

Przypomnijmy, że niebawem w produkcji pojawią się koszykarskie klimaty.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!