7. Nintendo na smartfonach i tabletach
Na razie jest to jedynie plan, acz już w fazie realizacji, której nowy prezes Nintendo nie zamierza powstrzymywać. Warto jednak o tym wspomnieć, bo jest to wydarzenie bezprecedensowe. Wielkie N, dotychczas mocno skupione wokół swojego sprzętu, swoich studiów, swoich marek i swoich ludzi, otwiera się na świat zewnętrzny. W marcu władze firmy ogłosiły plan produkcji gier na smartfony i tablety. Na pierwsze z nich będzie trzeba jednak poczekać do przyszłego, a być może nawet początku kolejnego roku. Jeden tytuł na urządzenia przenośne już nawet ogłoszono - to Miimoto. Nintendo tym krokiem niewątpliwie wkracza w nową dla siebie erę.
8. Wsteczna kompatybilność na Xboksie One
Wsteczna kompatybilność - to hasło rozpalało w ciągu ostatnich miesięcy, zwłaszcza właścicieli Xboksa One. Microsoft radosną i przyjętą z olbrzymim entuzjazmem nowinę ogłosił podczas E3. Szybko wystartowało też głosowanie na najbardziej pożądane tytuły, które z Xboksa 360 miałyby trafić na nową konsolę giganta z Redmond. W czołówce znalazły się takie produkcje, jak Red Dead Redemption, Bioshock: Infinite, gry z serii Call of Duty, Mass Effect, Gears of War, Halo. Co ciekawe, niemal wszystkie zostały pominięte w pierwszym, hojnym skądinąd, rzucie pozycji wstecznie kompatybilnych. Pierwsze śliwki robaczywki. Swoją drogą nie wszystkim inicjatywa ta przypadła do gustu. Niektórzy woleliby, by Microsoft skupił się na nowych tytułach. Im z pewnością bliżej do postawy Sony, choć Japończycy ze swojej strony oferują odświeżanie na PS4 gier z... PS2.
9. Rekordowy Steam
W Halloween prawie 13,5 miliona graczy jednocześnie korzystało z platformy Steam. Jest to nowy rekord w liczbie użytkowników w tym samym czasie grających na platformie Valve. Pokazuje to nie tylko wzrastającą liczbę graczy ogólnie, ale też ich zaangażowanie. Halloweenowy wynik jest tegorocznym wierzchołkiem góry rekordów - te bite były bowiem kilkakrotnie. Zaczęło się już w styczniu - od 8,4 mln jednocześnie grających osób. W marcu wyśrubowano nowy najlepszy rezultat - 9,06 mln; w maju - 9,5 mln; w połowie czerwca po raz pierwszy padła granica 10 mln; pod koniec października zanotowano kolejny, tym razem wyraźniejszy rekord - 11,6 mln. Steam rozwija się zresztą nie tylko w statystykach, ale również zyskując nowe opcje. Ostatnio głośno zrobiło się wokół możliwości czyszczenia biblioteki z niechcianych tytułów. A co przyniesie nam przyszły rok?
10. Wiedźmin 3: Dziki Gon grą roku
Nie sposób nie wspomnieć o wydarzeniu absolutnie bezprecedensowym dla nas, Polaków. Nadwiślański Wiedźmin 3: Dziki Gon został uznany przez grono przedstawicieli najważniejszych branżowych mediów grą roku w przeglądzie The Game Awards, a ekipie CD Projekt RED przypadło także w udziale odebranie statuetki dla najlepszego studia. Do tej pory nie śmieliśmy marzyć o takim sukcesie, choć symptomy wyraźnej poprawy jakości gier powstających w naszym państwie były widoczne już od kilku lat. Sam Wiedźmin przeszedł przecież długą drogę - od tytułu solidnego, interesującego, ale nękanego licznymi wpadkami technicznymi, przez produkcję wysokiej jakości, która nie ma się absolutnie czego wstydzić na światowych salonach, aż po crème de la crème w postaci Dzikiego Gonu. Serdecznie gratulujemy i czekamy na więcej.
Bonus - jubileusz gram.pl
2015 był szczególnym rokiem także dla nas - w październiku świętowaliśmy bowiem dziesięciolecie naszego istnienia. Podsumowaliśmy nasze najlepsze akcje, Myszasty z Lucasem poświęcili jubileuszowi jeden odcinek pr0gramu, nie mogło również zabraknąć urodzinowej infografiki. Najdłużej związani z gramem redkatorzy napisali też kilka słów od siebie:
Jeszcze raz dziękujemy, że byliście w tym czasie z nami i mamy nadzieję, że z nami pozostaniecie w nadchodzącym, 2016 roku (i dłużej!).
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!