Rocket League osiągnęło przychód w wysokości 50 milionów dolarów

Paweł Pochowski
2015/12/18 12:15
0
0

Spodziewaliście się aż takiego sukcesu tej niewielkiej, niezależnie wydanej produkcji?

Rocket League osiągnęło przychód w wysokości 50 milionów dolarów

Rocket League na papierze wygląda jak efekt pracy domorosłych twórców, którzy pewneego dnia wpadli na mniej więcej taki pomysł - "ej, zróbmy grę w której piłkę będzie się "kopało" za pomocą samochodów!", a potem to wykonali. Prawda jest jednak taka, że to świetnie zrealizowana produkcja od utalentowanego i doświadczonego zespołu, która wybiła się trochę przez przypadek. Oczywiście kluczowe było udostępnienie gry za darmo w ramach abonamentu na PlayStation 4, lecz poza tym w jej promocji nie pomogła ani zakrojona na szeroką skalę akcja marketingowa, ani też zainteresowanie ze strony mediów. To sami gracze, dzieląc się materiałami z rozgrywki chociażby poprzez Twitcha czy Youtube zachęcali innych do grania, a wysoka pozycja na liście najlepiej sprzedających się gier (tu mowa o Steamie) dopełniła sukcesu.

Sukcesu, który dopiero teraz został zaprezentowany w pełnej skali. Pięć milionów pobrań robiło wrażenie, podobnie jak to, że gra otworzyła sobie drzwi do debiutu na obu konsolach aktualnej generacji i według najnowszych informacji pojawi się także na Xboksie One. Ale suma 50 milionów dolarów przychodu, które wypracowało Rocket League dla swoich twórców, dopiero pokazuje o jakiej skali sukcesu mówimy. Dla niezależnie wydanej produkcji to po prostu kosmiczny wynik. Tym bardziej, że - jak przyznało Psyonix - koszty produkcji gry wyniosły "zaledwie" dwa miliony dolarów.

GramTV przedstawia:

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!