Halo 5 miejscami poświęci rozdzielczość dla płynnej animacji

Paweł Pochowski
2015/09/16 17:30
4
0

1080p? Nie przez cały czas, ujawnia 343 Industries. Wszystko dla stabilnych, 60 klatek na sekundę.

Halo 5 miejscami poświęci rozdzielczość dla płynnej animacji

W grze znajdzie się system podobny do tego, który użytkownicy Xbox One widzieli w zeszłorocznym Call of Duty. Tamta gra skalowała swoją rozdzielczość w zależności od wyświetlanej akurat sceny, Halo 5 zrobi podobnie. Twórcy poświęcą miejscami rozdzielczość w swojej produkcji aby upewnić się, że w żadnym momencie animacja nie spadnie poniżej 60 klatek na sekundę. Na ten moment wiemy, że górną granicą będzie 1080p. Nie wiemy jednak, jak często i jak mocno będzie obniżana rozdzielczość podczas zabawy.

- Od samego początku ustawiliśmy sobie za cel osiągnięcie stabilnych 60 fps podczas zabawy we wszystkich trybach rozgrywki. Wypełnienie tego celu wymaga przerobienia systemów rozgrywki w samym sercu naszego silnika. Zabawa w 60 fps będzie wspierana przez nowy, progresywny system rozdzielczości, który dynamicznie dobierze rozdzielczość obrazu dla renderowanej akurat sceny. To pozwoli nam na uzyskanie dodatkowej mocy obliczeniowej, gdy jest ona najbardziej potrzeba, jednocześnie umożliwiając nam dostarczenie najpiękniejszego Halo w historii serii - powiedział szef studia, Josh Holmes.

GramTV przedstawia:

Jak tłumaczą twórcy, większa część kampanii dla pojedynczego gracza będzie cieszyła się 60 klatkami na sekundę. Jednak nie całość. - W momentach, w których będziemy chcieli zaszaleć z pojazdami, efektami wizualnymi i walką możemy obniżyć trochę rozdzielczość w zamian za trzymanie stałej liczby klatek na sekundę. Bez tego systemu musielibyśmy albo zmniejszyć skalę naszych największych bitew albo obniżyć jakość zawartości w całej grze, aby zapewnić jej stabilną liczbę 60 fps-ów - tłumaczy Justin Dinges, główny projektant otoczenia w trybie kampanii. - Z progresywną rozdzielczością zapewnimy najlepsze elementy obu rozwiązań - dużą skalę, świetnie wyglądającego doświadczenia wyświetlaną w stałej liczbie 60 klatek na sekundę - dodaje Justin.

Jak to rozwiązanie sprawi się w grze, przekonamy się już 27 października, gdy długo oczekiwane Halo 5 pojawi się wreszcie w sklepach.

Komentarze
4
Usunięty
Usunięty
17/09/2015 17:21

Długo się jeszcze będziecie użalać nad tym biednym Xboxem? Właściciele tych zabawek chyba już przywykli do takich rzeczy, w każdym razie lepsze to niż zrypany framerate nowego Wiedźmina na ps4..Był taki okres, kiedy się z tego masowo nabijaliśmy, ale ileż można?...Każda metoda, która pozwala uzyskać godziwą płynność rozgrywki będzie mile widziana, AC: Unity nie przekonał mnie do siebie nie fenomenalnie wyglądającym Paryżem, a lipną optymalizacją właśnie (o reszcie patologii nawet nie wspominam);

Usunięty
Usunięty
17/09/2015 13:37

Witamy w nowej generacji, gdzie przy zapowiedzi każdej kolejnej gry 1080p na konsole sprawia, iż gracze szaleją z radości i oddychają z ulgą. Porażka.

KannX
Gramowicz
17/09/2015 12:55

Widzę, że programowanie na dzisiejsze konsole to istna walka o płynność :) Mam na myśli stabilne 60fps, które tak szumnie zapowiadano na current-geny. No nic, niech walczą byle skutecznie :)




Trwa Wczytywanie