Hidetaka Miyazaki, prezes From Software, zdradził, które elementy z poprzednich części serii powrócą w Dark Souls III, a z których twórcy postanowili zrezygnować. Przykładowo, od samego początku będziemy mogli przenosić się między ogniskami, tak jak w Dark Souls II - jest to element, który służy wygodzie graczy i w żaden sposób nie wpływa na projekt gry. Ponadto w "trójce" znajdą się następujące rozwiązania:
- Gracze będą mogli zresetować punkty w statystykach i rozdać je na nowo by móc testować różne style gry, choć nie oznacza to, że przedmiot "Naczynie Dusz" na pewno się pojawi
- Po rozpoczęciu New Game + rozgrywka będzie wyglądać nieco inaczej - pojawią się nowe rodzaje broni i przedmiotów, przeciwnicy zostaną inaczej rozmieszczeni; nie będzie można użyć Żaru Ascezy przy ognisku i w ten sposób zmienić lokacji na wersję z NG +
- Broń w Dark Souls III będzie psuła się wolniej niż w Dark Souls II, ale szybciej niż w Dark Souls, gdzie była bardzo wytrzymała
- W Dark Souls III system przyzywania pomocników nie zostanie zmieniony na taki, jak np. w Bloodborne, gdzie korzystaliśmy z dzwonów; gracze będą dobierani tylko na podstawie ich poziomu; gracze dokonujący inwazji na światy innych nie będą musieli zużywać żadnych przedmiotów
- Powrócą tajne przejścia przesłonięte ścianami, które będzie można odkrywać nie przez przycisk interakcji, lecz atakując ściany bronią
- Czary będą bardziej zróżnicowane, by nie były to zaklęcia tego samego rodzaju, różniące się tylko typem zadawanych obrażeń
- Liczba czarów nie będzie po prostu odgórnie ograniczana, pojawi się natomiast pasek many.