XCOM 2 ze wsparciem dla modów i bez obsługi pada

Paweł Pochowski
2015/06/06 17:35

Studio Firaxis tworzy kontynuację swojej gry z myślą o pecetach - ze wszystkimi tego konsekwencjami.

XCOM 2 ze wsparciem dla modów i bez obsługi pada

Jeżeli z jakiegoś dziwnego powodu marzyliście, by grać w XCOM 2 z wykorzystaniem gamepada, mamy dla Was złą wiadomość - twórcy nie przewidują takiej możliwości. Tak jak informowaliśmy ostatnio, produkcja powstaje z myślą o PC, w związku z tym studio Firaxis nie pracuje obecnie nad przystosowaniem interfejsu do obsługi za pomocą innych kontrolerów. Podczas czasu spędzonego z tym tytułem korzystać będziemy z klasycznego zestawu "klawiatura + myszka". Z drugiej strony, pecetowa wersja gry to także zalety, takie jak chociażby obsługa modyfikacji, którą zaoferuje XCOM 2.

Sytuacja może dziwić o tyle, że przecież XCOM: Enemy Unknown zadebiutowało także na PlayStation 3 oraz Xbox 360. Kontynuacja natomiast ukaże się na PC - na Windowsie, Linuksie oraz Macach. Dyrektor kreatywny projektu, Jake Solomon tłumaczy, że stworzenie jednej wersji gry jest sposobem na to, by skupić swoje wysiłki na jednej wersji tytułu, a w związku z tym podnieść jego jakość. A skoro Firaxis od ponad dwóch dekad tworzy dostępne tylko na komputerach strategie z serii Civilization, to właśnie jest platforma, na której czuje się najlepiej.

GramTV przedstawia:

Z drugiej strony, twórcy gry nie negują, że XCOM 2 może kiedyś z czasem pojawić się na konsolach. Ale na ten moment nie jest to nawet rzecz, o której by dyskutowali - zapewnia J. Solomon. Pecetowa wersja gry natomiast ukaże się w listopadzie.

Komentarze
25
Usunięty
Usunięty
08/06/2015 09:48
Dnia 07.06.2015 o 09:06, dark_master napisał:

> I nie bez powodu. W XCOM po prostu należało grać przy pomocy pada, próby ogarnięcia interfejsu > myszką i klawiaturą doprowadzały mnie do szału. ..a tymczasem ekipa Fargo radośnie powołuje się na sukces XCOMa przerabiając interfejs pod pady i ignoruje wszelkie pytania/obawy o to jak po takiej konwersji będzie się obsługiwało grę myszką (a już wiadomo, że będzie jeden lub dwa niewiele się różniące, bo "nie chcą konfudować graczy" używających raz tego a raz tego..) :x

Skąd te obawy? Troszkę kłóci się to z oficjalnym stanowiskiem zaprezentowanym tutaj: https://forums.inxile-entertainment.com/viewtopic.php?p=149061#p149061"While the PC version will let you play with a gamepad, you don''t have to, and the UI won''t change to "gamepad mode" if you aren''t using one. We already have a pretty solid UI for mouse and keyboard, and we designed the game originally around it, so no need to mess with it where it works."

Usunięty
Usunięty
08/06/2015 02:42

W kwestii sterowania, to jak dla mnie sprawa jest prosta. Jeśli jakaś gra wychodzi na PC, to twórcy muszą dopieścić sterowanie na klawie i myszce. Ja akurat nie mam prawie nigdy z takowym problemu, bo dość szybko przywykam, nawet do nieco topornego sterowania, jednak ostatnio zacząłem eksperymentować z padem. Do domu trafił do mnie pad od Xbox One i... jest on wygodny, owszem, ale jedną z gier, a raczej serii, którą wybrałem do testowania jest Assassin''s Creed. Pierwszy Assassin''s Creed na padzie to dla mnie istna katorga, bo niby jak mam jednocześnie biec i zaatakować gościa? Żeby to zrobić muszę puścić A i nacisnąć X, a to oznacza, że jeśli minimalnie za wcześnie puszczę A, to gość zdąży uciec, zanim mój palec prześlizgnie się ostatecznie na X (miałem takie przypadki...). Podobny problem trawi moim zdaniem drugą część, chociaż wydaje mi się, że jest tu nieco lepiej, bo Ezio czasami robił coś mimowolnie, przez co faktycznie wskoczył tam gdzie chciałem, a nie w ślepo podążył za padem. Dużo wygodniej za to, grało mi się w Assassin''s Creed IV, gdzie nieco przemodelowano system poruszania, przez co faktycznie był intuicyjny. Być może są to problemy osoby początkującej z padem, ale jak dla mnie, nie ma gry, której nie da się wygodnie przełożyć na klawiaturę i myszkę, tym bardziej, że klawiatura oferuje multum klawiszy, do tego mysz. Z tego też powodu, do strategii tylko i wyłącznie klawa + mycha, do strzelanek tak samo, a z innymi gatunkami jestem gotowy poekperymentować.

Usunięty
Usunięty
07/06/2015 13:33
Dnia 07.06.2015 o 12:58, DonOskar napisał:

nie moge zrozumieć ludzi którzy grają w grę zaprojektowaną z myślą o padach i upierają się że klawiatura jest tam najlepsza a pad tragiczny.

Czemu? Probowalem grac na padzie i jakos nie zrobilo to na mnie wrazenia, wiec wrocilem do klawiatury i myszki. I tak juz zostalo. Po prostu jest mi tak wygodniej. Nie mowie, ze to najlepssy sposob na granie w XCOM, tylko ze dla mnie jest to najwygodniejsze rozwiazanie.




Trwa Wczytywanie