Wymagania sprzętowe dla Dark Souls II: Scholar of the First Sin ujawnione

Katarzyna Dąbkowska
2015/03/27 14:15

Twórcy gry mają również ciekawą ofertę dla tych, którzy są już w posiadaniu oryginalnego Dark Souls 2.

Wymagania sprzętowe dla Dark Souls II: Scholar of the First Sin ujawnione

Firma Bandai Namco ujawniła, że przygotowuje nową aktualizację dla graczy, którzy są w posiadaniu oryginalnego Dark Souls II w serwisie Steam. Jeśli użytkownik zdecyduje się na ulepszenie gry do wersji Scholar of the First Sin i posiada jedynie podstawkę, może dokonać aktualizacji za połowę ceny odświeżonego Dark Souls II. Jeśli jednak jest również w posiadaniu dodatków, cena łatki wyniesie go jedynie 1/3 ceny Dark Souls II: Scholar of the First Sin. Nie jest jednak wiadome, czy dotyczy to jedynie zamówień przedpremierowych, czy oferta będzie dostępna również po premierze gry.

Bandai Namco ujawniło również wymagania sprzętowe dla Dark Souls II: Scholar of the First Sin:

  • Minimalne wymagania sprzętowe:
  • System: Windows 7 SP1 64bit / Windows 8.1 64bit
  • Procesor: Intel Core i3 2100 3.1GHz / AMD A8 3870 3.6GHz
  • Pamięć RAM: 4GB RAM
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 465 / ATI Radeon HD 6870, DirectX: 11
  • Miejsce na dysku: 23GB
  • Karta dźwiękowa: zgodna z DirectX11
  • Wymagane stałe połączenie z Internetem

  • Zalecane wymagania sprzętowe
  • System: Windows 7 SP1 64bit / Windows 8.1 64bit
  • Procesor: Intel Core i7 2600 3.4GHz / AMD FX 8150 3.6GHz lub lepszy
  • Pamięć: 8GB RAM lub lepsza
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 750 (seria 700) lub lepsza / ATI Radeon HD 7850 (seria 7000) lub lepsza, DirectX: 11
  • Miejsce na dysku: 23GB
  • Karta dźwiękowa: zgodna z DirectX11
  • Wymagane stałe połączenie z Internetem

GramTV przedstawia:

Dark Souls II: Scholar of the First Sin zadebiutuje na PC, PlayStation 4, PlayStation 3, Xboksach One i Xboksach 360 2 kwietnia.

Komentarze
45
zadymek
Gramowicz
30/03/2015 21:23
Dnia 30.03.2015 o 14:18, Henrar napisał:

Grafika wcale nie jest lepsza, w standardzie ma problem z obsługą wysokich rozdzielczości (nie obsługuje panoramicznych bez hacków), fizyki aż tak lepszej nie ma, część leci na skryptach.

Jakoś nie przypominam sobie skryptów robiących turlanie kartona czy puszki. Co do obsługi różnych rozdziałek, to to już kwestia lepszego lub gorszego dostosowania programu do nowych rozwiązań - tu niech Dark Souls lepiej nawet nie zabiera głosu...

Dnia 30.03.2015 o 14:18, Henrar napisał:

AI w MP2 nowoczesne? Nie raz miałem sytuację jak AI wchodziło we własny koktajl mołotowa.

To się nazywa glitch. BTW W Soulasch jest ich pełno. Za to nie ma takich "bajerów" jak AI aktywnie poszukujące celu, reakcja na odgłos walki (uderzenie strzały o ścianę już słyszą - czasem) czy taktyka bardziej wyrafinowana niż "byle do przodu" - ja rozumiem, że większość wrogów is dead, ale żeby zaraz braindead? Stąd moje żarty o tym ile to AI mocy nie wymaga :)

Dnia 30.03.2015 o 14:18, Henrar napisał:

Dużo. Soulsy to nie osobny tryb multiplayer, tylko właśnie typu drop-in, drop-out.

Tak tylko na marginesie waspomnę, że Diablo 2 też wykorzystuje ten system, wielkich wymagań jednak przez to nie ma, a osobne single to tam jeno kwestia wygody. Tak właściwie to, pomijając wspomniane 3D, niuanse zręcznościowego modelu walki i brak generatora itemów/map, Dark Souls to wykapane Diablo.

Dnia 30.03.2015 o 14:18, Henrar napisał:

No właśnie nie. Gdyby było inaczej, to na PS2 mielibyśmy Soulsy a na PS2/Xboksie MP2 miałby spore problemy.

No wiecie, pewnie to i owo się przykroiło w wersji konsolowej -jak zawsze. MP2 też nie miał jakichś gigatekstur i tego samego shader model. Poziom złożoności gry też niekoniecznie musi się od razu przełożyć na wysokie wymagania sprzętowe, które w nowoczesnych tytułach to w pierwszej kolejności oprawa audio-wideo, dalej niedorobienie kodu, i dopiero dalej reszta. I nie, Minecraft się nie liczy ;)Co do Solus PS2: nie takie cuda w branży widziano, może gdyby za to wzięli sięl lepsi od From Software, to kto wie.

Dnia 30.03.2015 o 14:18, Henrar napisał:

Było głośno, zwłaszcza w przypadku PS3. Coś chyba słabo śledziłeś sytuację.

Powiedzmy, że było na tyle cicho, że do mnie już nie dotarło -nie śledziłem informacji z dnia na dzień, ot, jak wszyscy rajcowałem się GTA które ma dopiero nadejść. Przypomnij mi też, czy po premierze portu konsolowcy aby nie wyrażali wspólczucia pcmasterrace, bo dodstali niezoptymalizowany bugfest?

Dnia 30.03.2015 o 14:18, Henrar napisał:

Jeżeli mamy CPU bottleneck i się go pozbywamy a karta ma zapas mocy - GPU może policzyć

No właśnie napisałeś "co w przypadku sytuacji ograniczenia wydajności przez CPU ", a ja czytałem, że gdy CPU ma za małą wydajność, to tworzy on wąskie gardło komputera, ten bottleneck, przez co przerób danych z GPU jest za wolny -czy coś- i GPU nie może rozwinąć skrzydeł. Dlatego do dobrych GPU poleca się odpowiednio wydajne CPU , blablabla.

Dnia 30.03.2015 o 14:18, Henrar napisał:

PS. Mam wrażenie, że ty naprawdę nie lubisz Soulsów i na siłę w każdym temacie je krytykujesz.

Lubię katować się Dark Souls, nie lubię tego jak działają. Stąd każdą nowinkę o kolejnym Souls kwituję "ciekawe co tym razem piiik!". Oby DS2 SotFS mnie "rozczarował"...A czy na siłę: mam na co narzekać to narzekam. Wymagania nowej edycji DS2 niemal się podwoiłyy względem oryginału, mam skakać z radości?Nie zamierzam być jak reszta zakochanego we From Software, czołobitnego community, które gotowe nawet downgrade grafiki traktować jak błogosławieństwo, a na każdym kroku będzie pleść androny, o tym jakiej ta gra nie ma "głębi".

Usunięty
Usunięty
30/03/2015 14:18
Dnia 30.03.2015 o 14:02, zadymek napisał:

MP2 ma równie dobrą, jeśi nie lepszą (otoczenie upstrzone detalami kosztem otwartości świata), grafikę, takie same rozdzielczości, lepszy model fizyki, znacznie bardziej interaktywne i zniszczalne otoczenie, nowoczesne AI.

Grafika wcale nie jest lepsza, w standardzie ma problem z obsługą wysokich rozdzielczości (nie obsługuje panoramicznych bez hacków), fizyki aż tak lepszej nie ma, część leci na skryptach.AI w MP2 nowoczesne? Nie raz miałem sytuację jak AI wchodziło we własny koktajl mołotowa.

Dnia 30.03.2015 o 14:02, zadymek napisał:

Nie ma multi (ileż to może zżerać?),

Dużo. Soulsy to nie osobny tryb multiplayer, tylko właśnie typu drop-in, drop-out.

Dnia 30.03.2015 o 14:02, zadymek napisał:

ale dodajmy do tego porządny model balistyczny, więcej skryptów i więcej efektów cząsteczkowych, obsługa efektu bullet-time też swoje kosztuje. Na moje to właśnie poziom Souls''ów.

No właśnie nie. Gdyby było inaczej, to na PS2 mielibyśmy Soulsy a na PS2/Xboksie MP2 miałby spore problemy.

Dnia 30.03.2015 o 14:02, zadymek napisał:

Pakiet biurowy jest taki skomplkowany?

Office? Jak najbardziej. Mówimy tu całości, obsłudze formatów, chmurze i całej reszcie.

Dnia 30.03.2015 o 14:02, zadymek napisał:

To jakoś cicho o tym było, jak na skopaną grę. Dziwne też, że się na PC nikt tego nie spodziewał...

Było głośno, zwłaszcza w przypadku PS3. Coś chyba słabo śledziłeś sytuację.

Dnia 30.03.2015 o 14:02, zadymek napisał:

PS Chyba spadek wydajności GPU - jak jest bottleneck...

Jeżeli mamy CPU bottleneck i się go pozbywamy a karta ma zapas mocy - GPU może policzyć dodatkowe klatki, niejako wydajność karty rośnie. Na konsolach wszelkie zyski wydajności są z CPU (słynne draw-calle, czyli główna wada obecnych PCtowych API) a nie z GPU. Jeżeli babrano się w optymalizację shaderów na konsolach - wszelkie optymalizacje poszły w wersje PCtowe.PS. Mam wrażenie, że ty naprawdę nie lubisz Soulsów i na siłę w każdym temacie je krytykujesz.

zadymek
Gramowicz
30/03/2015 14:02
Dnia 30.03.2015 o 13:34, Henrar napisał:

Też nie. MP2 wciąż jest zwykłą strzelanką i nie ma komponentu sieciowego typu drop-in, drop-out. API też inne, rodzielczości też inne, grafika gorsza, itp.

MP2 ma równie dobrą, jeśi nie lepszą (otoczenie upstrzone detalami kosztem otwartości świata), grafikę, takie same rozdzielczości, lepszy model fizyki, znacznie bardziej interaktywne i zniszczalne otoczenie, nowoczesne AI. Nie ma multi (ileż to może zżerać?), ale dodajmy do tego porządny model balistyczny, więcej skryptów i więcej efektów cząsteczkowych, obsługa efektu bullet-time też swoje kosztuje. Na moje to właśnie poziom Souls''ów.

Dnia 30.03.2015 o 13:34, Henrar napisał:

Przykład pierwszy z brzegu? Mobilny Office.

Pakiet biurowy jest taki skomplkowany?

Dnia 30.03.2015 o 13:34, Henrar napisał:

-> GTAIV było skopane nie tylko na PC, na konsolach również nie działało to dobrze.

To jakoś cicho o tym było, jak na skopaną grę. Dziwne też, że się na PC nikt tego nie spodziewał...PS Chyba spadek wydajności GPU - jak jest bottleneck...




Trwa Wczytywanie