Ubisoft nie chce przesuwać raz ogłoszonych terminów wydania

Patryk Purczyński
2015/02/13 14:31
8
0

Opóźnianie premier gier to częsta taktyka stosowana przez Ubisoft. Zarząd firmy nie jest z tego szczególnie dumny i zamierza to zmienić, o czym na ostatnim spotkaniu inwestorów poinformował Yves Guillemot.

Ubisoft nie chce przesuwać raz ogłoszonych terminów wydania

Dyrektor wykonawczy Ubisoftu Yves Guillemot zabrał głos w sprawie przesuwania terminów wydania gier francuskiej firmy. Uważa to zjawisko za problem, tym bardziej, że europejski gigant wydawniczy często stosuje takie praktyki. Jako przykład Guillemot podał Watch Dogs, które zamiast pod koniec 2013 roku zadebiutowało dopiero wiosną 2014.

Szef Ubisoftu zapewnił inwestorów, że spółka pracowała wraz ze studiami nad tym, by upewnić się, że zespoły odpowiedzialne za tworzenie gier odpowiednio wcześnie dysponują ważnymi informacjami. Ma to doprowadzić do sytuacji, w której tytuł raz umieszczony w danym roku fiskalnym producent będzie w stanie dostarczyć na czas.

GramTV przedstawia:

Yves Guillemot dopuszcza oczywiście sytuacje, w których może się wydarzyć coś nieprzewidzianego. Tym niemniej wyraził on przekonanie, że gry, których premiera zaplanowana jest na rok fiskalny 2016, faktycznie ukażą się w tym okresie. Z wcześniejszych doniesień wiadomo, że chodzi o nową odsłonę Assassin's Creeda, Rainbow Six: Siege i The Division. W planach Ubisoftu są jeszcze dwie inne, niezapowiedziane na razie gry z segmentu AAA.

[Komentarz autora] Słów szefa francuskiej firmy nie odbierałbym jako chęci wypuszczania niedopracowanych gier za wszelką cenę, byle tylko zmieścić się w kalendarzu, a przypuszczam, że tak właśnie mogłyby zostać odczytane, zwłaszcza po ostatniej wpadce z Assassin's Creed Unity. Tu raczej chodzi o lepszą politykę informacyjną w obrębie samej firmy - mają zostać wypracowane takie metody, by zapobiec przedwczesnemu lub życzeniowemu ustalaniu terminów wydania; albo w drugą stronę: brania przez szefów studiów na barki swoich ludzi pracy, której nie da się rzetelnie wykonać w określonym terminie. Ruch ten wstępnie oceniam więc pozytywnie. Nikt chyba nie lubi dowiadywać się, że gra, na którą z wytęsknieniem czeka, ukaże się z kilkumiesięcznym opóźnieniem.

Komentarze
8
Usunięty
Usunięty
14/02/2015 03:48

Pytanie za 100 punktow. Chodzi o przesuwanie zaplanowanych dat premier czy podanych? Jak dalej beda kontynuowac swoj trend to przejma fotel lidera jesli chodzi o wydawanie najbardziej zabugowanych gier. No i jest kwestia zawartosci w ich grach. Nie liczac gry AC: Unity to poziomem recyklingu w zawartosci pobocznej dorownuja azjatyckim grom mmo.

Usunięty
Usunięty
13/02/2015 19:43

Dokładnie a jak nie to podać datę dosłownie chwilę przed wydaniem gry. Albo albo jak to sie mówi :P :P

Usunięty
Usunięty
13/02/2015 19:12

Lepiej nie podawać daty wydania gry na długo przed jej ukończeniem, chyba Ubi to zrozumiał.




Trwa Wczytywanie