Sprzedaż gier w Wielkiej Brytanii w 2014 roku wzrosła

Patryk Purczyński
2015/01/02 13:46
5
0

Prawie 2,5 miliarda funtów wydali w minionym roku Brytyjczycy na gry. Dla przemysłu interaktywnej rozrywki był to pomyślniejszy okres niż poprzednie 12 miesięcy.

Sprzedaż gier w Wielkiej Brytanii w 2014 roku wzrosła

O 7,5 proc. wzrosła w 2014 roku wartość rynku gier na Wyspach Brytyjskich w porównaniu do roku 2013. Mieszkancy Wielkiej Brytanii w ciągu ostatnich 12 miesięcy zakupili gry na sumę 2,452 mld funtów. Co ciekawe, w tym samym okresie zarówno film, jak i muzyka zanotowały nieznaczne spadki, odpowiednio o 1,4 i 1,6 proc.

- Rok 2014 zakończył się niebywałym sukcesem sprzedawców i serwisów cyfrowych, które nie przestały inwestować w przyszłość biznesu rozrywkowego - komentuje Kim Bayley, dyrektor generalna Entertainment Retailers Association. - Ponad połowa przychodów pochodzi teraz z kanałów dystrybucji, które dekadę temu nawet nie istniały - zauważa.

GramTV przedstawia:

Faktycznie wspomniany wzrost branża gier może zawdzięczać sprzedaży cyfrowej, za pośrednictwem urządzeń przenośnych i tabletów. W tym sektorze odnotowano bowiem wzrost przychodów równy 18,8 proc. (1,5 miliarda funtów). Tymczasem sprzedaż fizycznych wydań spadła o 6,6 proc. - przychody wyniosły 948,5 mln funtów.

- Zbyt często debata o przyszłości przemysłu rozrywkowego przedstawiana jest jako bitwa pomiędzy fizycznymi i cyfrowymi edycjami. Ten drugi z rzędu rok wzrostu pokazuje, że rozrywka staje się różnorodną, wielokanałową ekonomią. Streaming, dystrybucja cyfrowa i wydania fizyczne mogą współistnieć, a każdy z nich zaspokoi odmienne potrzeby konsumentów - dodaje Kim Bayley.

Komentarze
5
Usunięty
Usunięty
06/01/2015 09:51

Wszystko powoli ale idzie do przodu :)

Usunięty
Usunięty
03/01/2015 01:13

Na PCtach dystrybucja cyfrowa na pewno coraz bardziej będzie przeważała.Na konsolach sytuacja ma się troszkę inaczej, bo tam dystrybucja fizyczna przeważa (mogę się mylić) i jeszcze przez jakiś czas będzie.

Dared00
Gramowicz
02/01/2015 16:27
Dnia 02.01.2015 o 15:37, ZnaQ napisał:

I nie ziszczą się słowa Marcina Iwińskiego z bodajże 2012 roku na konerencji gog.com, że maksymalnie do 2015 cyfra wyprzedzi pudełka.

Gah, jak już komentujesz ostatni akapit, to chociaż staraj się też czytać inne akapity. Na przykład przedostatni, w którym jest napisane, że sprzedaż cyfrowa wyprzedza pudełka o 50%.




Trwa Wczytywanie