Rok 2015 oczami analityków

Patryk Purczyński
2015/01/01 13:38
5
0

Michael Pachter, Billy Pidgeon, David Cole i Patrick Walker przedstawiają swoje przewidywania na nadchodzące 12 miesięcy. Dominującymi tematami są: rywalizacja konsol i rynek mobilny.

Rok 2015 oczami analityków

Uraczyliśmy Was już naszymi zapatrywaniami na rozpoczynający się dzisiaj rok. Teraz głos oddajemy analitykom.

Michael Pachter, Wedbush Morgan Securities

  • Activision mocniej włączy się w rynek free-to-play; stanie się tak głównie za sprawą Heroes of the Storm, Call of Duty Online i Overwatch
  • gry na wyłączność Sony pozwolą zachować PlayStation 4 przewagę nad Xboksem One
  • Microsoft jako pierwszy się złamie, obniżając cenę Xboksa One do 349 dolarów; wiosną konsola może ukazać się w jakimś zestawie, np. z Evolve lub Battlefield Hardline
  • Nintendo nie uda się nawiązać szerszej współpracy z zachodnimi firmami, które swoimi tytułami mogłyby wesprzeć Wii U
  • zaowocują największe transakcje 2014 roku: Microsoft będzie próbował rozbudować markę Minecraft, wychodząc z nią poza branżę gier, zaś Amazon uczyni z Twitcha znacznie większe medium

Billy Pidgeon, niezależny analityk

  • społeczność graczy w 2015 roku się zwiększy - dotyczy to zarówno "niedzielniaków", jak i wiernych fanów wirtualnej rozrywki
  • Xbox One dogoni w tym roku PlayStation, ale na przestrzeni całej generacji nie będzie wyraźnego zwycięzcy
  • przychody i liczba sprzedanych egzemplarzy tradycyjnymi kanałami najprawdopodobniej spadnie w porównaniu do poprzedniego roku
  • dystrybucja cyfrowa odnotuje natomiast dwucyfrowy wzrost sprzedaży
  • pomimo większych budżetów i wyższych wartości produkcyjnych, tylko niewielka część gier na smartfony przyczyni się do rozwoju sektora dzięki: jakościowej rozgrywce, monetyzacji przy użyciu przyjaznym konsumentom strategiom i integracji wciągających funkcji społecznościowych
  • aplikacje zaczną demonstrować wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość, co może zapewnić bardziej wciągające doświadczenia i lepszą zabawę niż te oferowane obecnie na zbieżnych platformach, włączając w to komputery, smartfony i tablety
  • reklamy i transakcje sprzedaży na urządzeniach przenośnych wygenerują większość wzrostu przychodów, co zapewni bardziej znaczącą i trwałą od obecnej monetyzację za pośrednictwem sprzedaży wirtualnych dóbr

GramTV przedstawia:

David Cole, DFC Intelligence

  • Xbox One wygra rywalizację w Stanach Zjednoczonych, PlayStation 4 w pozostałych częściach świata
  • nastąpi wzrost zainteresowania fizycznymi produktami - konsumenci chcą dotknąć zakupionych rzeczy, stąd zainteresowanie LEGO, Skylanders czy Disney Infinity
  • walka o połączenie z telewizją nabierze rumieńców
  • Android zyska na znaczeniu
  • błędna rewolucja - konsumenci wyrażą zdecydowany sprzeciw wobec turbulencji gier na starcie (analityk podaje ubiegłoroczne przykłady Assassin's Creed Unity, Battlefielda 4, Halo: The Master Chief Collection, Driveclubu, SimCity i Destiny)
  • scena twórców niezależnych jeszcze bardziej zyska na znaczeniu
  • chiński rząd pozbędzie się ze swojego rynku wszelkich brutalnych gier na Xboksa One i PlayStation 4

Patrick Walker, EEDAR

  • przed końcem roku Clash of Clans zostanie zdetronizowane jako numer 1 w sklepie z aplikacjami na iOS
  • cyfrowa sprzedaż gier na konsolach HD zrówna się ze sprzedażą tradycyjnymi kanałami, a już niebawem osiągnie nawet większość
  • VR trafi na rynek konsumencki w rozsądnej cenie, dostarczając wysokiej jakości doświadczeń, mając odpowiednie wsparcie w oprogramowaniu... a mimo to nie osiągnie sukcesu na rynku masowym
  • zmniejszy się inwestowanie w produkcje dla zatwardziałych odbiorców na urządzenia przenośne, twórcy ponownie skoncentrują się na tytułach skrojonych na miarę tych urządzeń
Komentarze
5
Usunięty
Usunięty
01/01/2015 18:41

Nie jestem analitykiem, ale też przewiduję kilka rzeczy na 2015:1. PS4 i Xbox one będą dalej sprzedawane.2. Będzie E3 20153. Przypuszczalnie, z dużym prawdopodobieństwem mogę napisać, że nie wydarzy się nic co wstrząśnie rynkiem gier komputerowych, ale niewykluczone, że jednak tak się nie stanie.4. Skomplikowanie sprzedaży gier na Steam będzie tak nieskomplikowane, że przyniesie wzrost spadku nie podwyższania cen gier, jednak tylko w bardzo małym procencie większości gier dla mniejszości graczy.

Usunięty
Usunięty
01/01/2015 18:32

No na pewno jakaś tam część będzie zrealizowana, ale zawsze wypadnie coś czego nie będzie bo braknie tego czy tamtego :P

Usunięty
Usunięty
01/01/2015 17:35

"społeczność graczy w 2015 roku się zwiększy - dotyczy to zarówno "niedzielniaków", jak i wiernych fanów wirtualnej rozrywki"No szkoda, żeby się zmniejszyła.




Trwa Wczytywanie