Tydzień z Survarium - frakcje i klasy postaci

Patryk Purczyński
2014/11/26 19:00
8
0

Cztery zdecydowanie różniące się od siebie frakcje spotkać można w świecie Survarium. Być może ich charakterystyka pomoże Wam w dokonaniu właściwego wyboru.

Tydzień z Survarium - frakcje i klasy postaci

W drugim dniu tygodnia z Survarium przedstawiamy cztery frakcje i sześć klas postaci dostępnych w grze. Pamiętaj jednak, że to Ty jesteś odpowiedzialny za to, kim się staniesz. Wypełniając rozmaite zadania dla frakcji będziesz poprawiał swoje relacje z nimi. W zamian, obozy staną się bardziej otwarte, dzięki czemu zyskasz dostęp do nowego wyposażenia, uzbrojenia i amunicji. Dopóki jesteś słaby i mało znany, jedynie Włóczędzy i Czarny rynek będą chciały z Tobą współpracować. Udowodnij jednak, że można na Tobie polegać na polu walki i w strefie zagrożenia, a możesz być pewien, że zainteresują się Tobą inne, silniejsze obozy. Punkty umiejętności będziesz mógł rozdzielać między pięć parametrów: trening strzelecki, trening fizyczny, zdolności medyczne, zdolności techniczne i sztukę przetrwania. Powodzenia!

Włóczędzy

Po katastrofie ekologicznej ludzkości groziło wyginięcie. Przetrwali nieliczni, tzw. włóczędzy (oryg. Scavengers), którzy - aby zwiększyć swoje szanse na przetrwanie - zaczęli grupować się w specjalnie utworzonym obozie. Tam zaczęli do nich dołączać inni ludzie, do tej pory samotnie przemierzający wyniszczony świat. We wspomnianym obozie nie tylko przebywają, ale także handlują i doposażają się w przedmioty niezbędne do przeżycia. Przede wszystkim jest to broń: pistolety, karabiny i dwulufowe strzelby. Wśród najczęściej używanych modeli przewijają się: shotgun MP-153 Baikal, karabiny samopowtarzalne TOZ-122 i Remington 700 czy karabin OTs-02 Kiparis. W bardziej rozwiniętych obozach nabyć można nawet broń maszynową i karabiny snajperskie. Oprócz tego można się w nich wyposażyć w apteczki, antyrad, proste wykrywacze artefaktów czy narzędzia służące do neutralizowania pułapek i naprawiania podstawowych urządzeń. Włóczędzy, Tydzień z Survarium - frakcje i klasy postaci

Włóczędzy nie są wybitnymi wojownikami, dlatego aby przetrwać muszą chwytać się innych, mniej bezpośrednich metod. Głównie preferują taktykę polegającą na skradaniu, sprawdzają się w infiltracji, niepostrzeżenie przeczesując teren zajęty przez wroga. Bezpośrednich konfrontacji unikają też poprzez likwidowanie wrażych jednostek z dużych odległości. Oto klasy, dzięki którym wcielanie takich metod przez włóczęgów w życie jest możliwe:

  • Zwiadowca - mobilny lekkozbrojny wojownik, którego podstawowym zadaniem jest rekonesans. Przedstawicielom tej klasy łatwiej jest pozostawać niezauważonym, a w razie wykrycia mogą ratować się ucieczką, gdyż są bardzo szybcy. Unikają bezpośredniej konfrontacji, po cichu eliminują przeciwników. Dodatkowym atutem jest broń wyposażona w tłumik.
  • Snajper - to on jest odpowiedzialny za likwidowanie wroga z dalekiej odległości. Aby być w tym jednak skutecznym - a sprawdza się zarówno w walce z ludźmi, jak i mutantami - snajper musi jednak działać po cichu i podobnie jak zwiadowca samemu pozostawać niezauważonym. Przydają mu się zatem umiejętności skradania. Po wystrzeleniu śmiercionośnego pocisku snajper potrafi szybko zmienić swoją pozycję.
  • Łowca artefaktów - człowiek zapuszczający się tam, gdzie zwykli ludzie skazani są na pewną śmierć. Udaje się w miejsca występowania anomalii, na tereny skażone i dotknięte katastrofą ekologiczną. Właśnie tam znaleźć można bowiem cenne artefakty. Ich łowcy mają wiedzę niezbędną do ich odszukania oraz przeżycia w tych ekstremalnych warunkach. Potrafią wabić przeciwników w niebezpieczne dla nich rejony i wykorzystywać moce uśpione w znalezionych artefaktach.

Czarny rynek

Zwolennicy powszechnej równości, samoadministracji i samoorganizacji - oto przedstawiciele frakcji Czarny rynek (Black Market). Swą nazwę grupa bierze od miejsca spotkań członków gangów motocyklowych i nomadów, odbudowanego na zgliszczach wcześniejszego centrum regionalnego. Liderzy klanów często spotykają się tu by doprowadzać do skutku ważne transakcje, prowadzić negocjacje i podejmować kluczowe decyzje. Zgodnie z wartościami przyjętymi przez założycieli frakcji, każdy może się tu podjąć dowolnego zadania: handlować, wykonywać pracę rzemieślniczą, podróżować z innymi nomadami, bronić terytorium lub uczestniczyć w akcjach wymierzonych we wrogie frakcje. Taka swoboda przyciąga wielu, stąd Czarny rynek z dnia na dzień przybiera na sile. Czarny rynek, Tydzień z Survarium - frakcje i klasy postaci

Przedstawiciele frakcji to groźni wojownicy. Już sam ich widok budzi respekt: ciemne, skórzane kurtki, czarne, solidne buty oraz rękawice to ich znaki rozpoznawcze, podobnie zresztą jak zdecydowane frontalne ataki na nieprzyjaciela. Wśród najczęściej używanych rodzajów broni są tu rewolwery (Colt Python), shotguny (TOZ-66, Remington 870) i automaty (AKS-74U, Uzi). Również tu występuje podział na klasy, a wygląda on następująco:

  • Tropiciel - nie jest to najbardziej typowy przedstawiciel Czarnego rynku, ale z pewnością bardzo pożyteczny. Specjalizuje się w zastawianiu pułapek i sideł, sam również potrafi rozbroić pułapkę zastawioną przez przeciwnika. Tropiciele dobijają też ranionych wrogów, głównie przy użyciu shotgunów, broni niezawodnej przy starciu oko w oko.
  • Pogromca - mobilny wojownik bazujący na szybkości, przejmowaniu strategicznych lokacji, atakach od tyłu i zwiadzie. Często flankują, ale też przodują w atakach na przeciwnika. Najlepiej czują się w walce na krótkim dystansie - także z uwagi na preferowaną przez siebie broń. Potrafią zaatakować nagle, nieoczekiwanie i łatwo poradzić sobie ze zdezorientowanym nieprzyjacielem.
  • Drab - ciężkozbrojny, nieustraszony wojownik, niezastąpiony w otwartej wymianie ognia. Dzięki znakomitemu uzbrojeniu potrafi przetrwać ostrzał, który innych dawno ściąłby z nóg. To właśnie Draby znajdują się w pierwszej linii podczas ataku na lokację przeciwnika. Równie skutecznie nacierają na wroga, jak bronią własnego terytorium. Potrafią również ochronić kompanów.

Armia Odrodzenia

GramTV przedstawia:

Armia Odrodzenia (The Renaissance Army) to trzecia z frakcji dostępnych w Survarium. Tworzą ją byli żołnierze wojsk radzieckich, którzy w wyniku globalnej katastrofy musieli zrewidować swoje plany ustanowienia nowego supermocarstwa. Za to, co doprowadziło ludzkość na sam skraj, obwiniają broń biologiczną i "rękę Zachodu". Skupieni w bazach na odludziach, z daleka od wielkich miast, początkowo nie doświadczyli katastrofy, a także paniki, jaka w jej wyniku powstała, na własnej skórze. Przez jakiś czas wojskowi starali się przeciwstawić siłom natury, jednak z czasem zrozumieli, że próby te skazane są na niepowodzenie. Postanowili więc opuścić swoje bazy i udać się do Azji Środkowej, gdzie planowali przegrupować siły. Tam szybko powrócili do planu stworzenia supermocarstwa, które mogłoby się wyłonić z chaosu, jaki ogarnął świat po katastrofie. Armia Odrodzenia, Tydzień z Survarium - frakcje i klasy postaci

Jako że członkowie Armii Odrodzenia mają militarną przeszłość, dysponują sporymi zasobami broni, także tej nowoczesnej. Żołnierze mają dostęp chociażby do karabinów AK-74 czy AKM, maszynowego działa RPD, shotguna Franchi SPAS-12 czy półautomatycznej snajperki SVD. Z takim wyposażeniem trudno konkurować, zwłaszcza, że na podorędziu frakcji są także eksperymentalne przedmioty, które nie trafiły do oficjalnego użycia w czasach przed katastrofą. Bogaty arsenał Armia Odrodzenia zdecydowała się ponadto dostosować do nowo zastanych warunków, co daje jej istotny atut w walce z nieprzewidywalnymi siłami natury.

Osadnicy Skraju

Jeszcze przed katastrofą, ci, na których dziś mówi się Osadnicy Skraju (The Fringe Settlers), starali się żyć w zgodzie z naturą. Starali się studiować i odkrywać przyrodę, aniżeli niszczyć ją zdobyczami technologicznymi i cywilizacyjnymi. Wcześniej nie byli rozumiani, żyli odseparowani od innych ludzi i stopniowo przystosowywali się do nowych warunków życia. Kiedy nad Lasem pojawiła się chmura zarodników, oni jako jedyni byli przygotowani. Upadek cywilizacji tylko wzmocnił ich wiarę w to, że kultywowane przez nich wartości są słuszne. Tylko Osadnicy Skraju nie boją się eskapad w głąb Lasu. Nazwa frakcji wzięła się z faktu, że żyją oni na krawędzi tzw. bezpiecznej strefy. Do teraz pozostaje tajemnicą, dlaczego Las zakończył swą ekspansję właśnie w tym miejscu. Istnieje jednak podejrzenie, że jedną z przyczyn są właśnie Osadnicy Skraju... Osadnicy Skraju, Tydzień z Survarium - frakcje i klasy postaci

Przedstawiciele tej frakcji niechętnie zapatrują się na wszelkie wizyty obcych. Doskonale zdają sobie sprawę, że wszelkie ataki wymierzone w Las zostaną odpłacone ze stukrotną siłą. Wierzą, że ludzka cywilizacja może się odrodzić gdzieś głęboko w Lesie, gdzie nie występują mutanty czy anomalie. Miejsce to określają mianem swoistego Edenu. Sami używają ekwipunku, który pozwala im przetrwać w ekstremalnych warunkach, w tym także terenach występowania anomalii. Korzystają z uzbrojenia występującego w państwach Układu Warszawskiego, a także NATO. Wśród nich znajdują się shotgun Benelli M4 Super 90 czy karabiny SKS i M4A1. Broń Osadników Skraju wzmocniona jest amuletami i zwierzęcą skórą.

Tydzień z Survarium to wspólna akcja promocyjna firm IMGN.PRO i gram.pl.

Komentarze
8
Usunięty
Usunięty
28/11/2014 21:03

Smutniejsze jest reklamowanie gry, która nawet w połowie nie jest ukończona

Usunięty
Usunięty
28/11/2014 21:03

Smutniejsze jest reklamowanie gry, która nawet w połowie nie jest ukończona

Usunięty
Usunięty
27/11/2014 13:15

> Open beta dla Polski od jutra, otwarty świat za jakieś pół roku, gra nie jest jeszcze> nawet w połowie skończona.To mnie zasmuciłeś...




Trwa Wczytywanie