Tim Schafer o kontynuacji Grim Fandango: - Nigdy nie mów nigdy

Patryk Purczyński
2014/11/05 10:46

Trudno byłoby zrobić drugą część Grim Fandango - nie ukrywa Tim Schafer. Jednocześnie marzy mu się przygodówka zrealizowana w otwartym świecie.

Tim Schafer o kontynuacji Grim Fandango: - Nigdy nie mów nigdy

Grim Fandango po latach powraca jako konsolowy remake, ale czy Double Fine odważyłoby się stworzyć pełnoprawną kontynuację? - Nigdy nie mów nigdy - odpowiada Tim Schafer. Za tym sloganem kryją się jednak rozmaite trudności.

- Grim to coś specjalnego, ale pod względem fabularnym byłoby to trudne. Główny bohater Manny na końcu udaje się do krainy wiecznego spoczynku. Musielibyśmy go jakoś stamtąd ściągnąć lub zrobić grę o innej postaci. Trudno sobie wyobrazić satysfakcjonującą opowieść o czymś takim - ocenia Schafer.

GramTV przedstawia:

- Miałem taką potrzebę zrobienia w pełni trójwymiarowej wersji El Marrow, gdzie świat jest bardziej otwarty. Biegasz po mieście i tak dalej. Produkcje takie jak Grand Theft Auto mają mnóstwo elementów gier przygodowych. Gdyby tylko wyposażenia nie stanowiła broń, mógłbyś prawdopodobnie zrobić tam pełnowymiarową grę przygodową. To coś, o czym myślałem od lat 90. - dodaje.

Komentarze
11
Usunięty
Usunięty
06/11/2014 09:36
Dnia 05.11.2014 o 15:51, Vojtas napisał:

No można, wszystko można. Tyle że to już nie będzie gra przygodowa.

Dlaczego? Oczywiście, że będzie :) Gra która bazuje na fabule i rozwiązywaniu zagadek, nawet jeśli gdzieś na jednym czy dwóch poziomach będziesz musiał się skradać, albo będziesz miał do zbierania znajdźki nadal będzie grą przygodową :) Gra nie musi być typu point&click żeby być przyodówką :) Tu znów Tex Murphy się kłania :)

Dnia 05.11.2014 o 15:51, Vojtas napisał:

Nie grałem, choć kupiłem go już dawno temu. :(

No to zgraj :) Może nie jest to gra, która zwala z nóg, ale jest fajnym "doświadczeniem" i właśnie taką przygodówką zrobioną na zasadzie GTA :)

Vojtas
Gramowicz
05/11/2014 17:51
Dnia 05.11.2014 o 14:34, Piotrek_K napisał:

Tim Schafer? To nie ten co chcial 400tysi na produkcje gry, dostal 1000tysi, czyli ponad dwa razy tyle, a pozniej sie zali jak to on kasy nie ma na produkcje?

Z tego, co pamiętam, on się nie żalił, tylko informował że robią większą i (przynajmniej technicznie) lepszą grę niż planowali po zakończeniu KS, w związku z czym premiera zalicza obsuwę, a gra zostaje podzielona na dwie części. Wówczas podał orientacyjny czas debiutu ep.1. Pamiętam to, bo później wydał jeszcze jedno oświadczenie - prostował w nim newsy kilku portali, które donosiły, jakoby Schafer prosił o kolejne wpłaty. Nie, on po prostu informował. Nie to, żebym go bronił - po prostu uważam, że wpadł poniekąd w sidła własnego sukcesu, który Double Fine oszołomił.

Dnia 05.11.2014 o 14:34, Piotrek_K napisał:

Spoko. Tam pan ode mnie grosza nie dostanie.

Double Fine moim zdaniem ciągnie zbyt wiele srok za ogon. W tej chwili pracują nad:- ep. 2 Broken Age- Hack ''n'' Slash (Amnesia Fortnight)- Massive Chalice (jw.)- Grim Fandango HD.Dopiero co skończyli Spacebase DF-9 (AF) i Costume Quest 2. Trzaskają te gierki jak szaleni, a nie pracuje tam więcej niż 70 osób. Powinni się skupić na maksymalnie dwóch grach i lepiej zadbać o marketing, jeśli chcą się przebić ze swoimi produktami - SB DF-9 przeszedł nieco bez echa - szkoda, bo przez to wsparcie dla tej gry zostało oficjalnie zakończone. :(

Usunięty
Usunięty
05/11/2014 15:57
Dnia 05.11.2014 o 14:34, Piotrek_K napisał:

Tim Schafer? To nie ten co chcial 400tysi na produkcje gry, dostal 1000tysi, czyli ponad dwa razy tyle, a pozniej sie zali jak to on kasy nie ma na produkcje?

Nie, on dostał 3,3 mln, ponad 8 razy tyle ile chciał. ;d




Trwa Wczytywanie