Until Dawn zostało zapowiedziane na Gamescomie 2012. Początkowo gra miała trafić na PlayStation 3, ale twórcy postanowili przenieść ją na konsolę nowej generacji.
Until Dawn zostało zapowiedziane na Gamescomie 2012. Początkowo gra miała trafić na PlayStation 3, ale twórcy postanowili przenieść ją na konsolę nowej generacji.
Po zapowiedziach horroru Until Dawn w 2012 roku na długi czas zapadła cisza. Gdy Amazon ogłosił, że gra, która miała trafić na PS3, została skasowana, pojawiły się przypuszczenia, że projekt trafił do kosza, mimo zapewnień studia Supermassive Games, że prace idą pełną parą. To z kolei skłaniało do zastanowienia się, czy gra trafi na inną platformę. Istotnie, Until Dawn zostało przeniesione na PlayStation 4.
- Przeprojektowaliśmy, przebudowaliśmy i przepisaliśmy grę, by dostarczyć graczom bardziej dojrzałą i przerażającą opowieść na PS4 - powiedział przedstawiciel Supermassive Games, Pete Samuels. - Pierwszą zmianą, jaką można zauważyć - poza lepszym wyglądem i oprawą dźwiękową - jest zmiana z perspektywy pierwszej osoby na trzecią. Dzięki temu rozwiązaniu otrzymacie bardziej filmowe doświadczenia, będziecie mogli w pełni zanurzyć się w tym pięknym, przerażającym świecie.
W Until Dawn kierujemy poczynaniami w ośmiu przyjaciół, którzy w odległych górach starają się przetrwać koszmarną noc i rozwiązać tajemnicę Blackwood Pines. W pracach nad scenariuszem brali udział autorzy horrorów - Larry Fessenden i Graham Reznick. Głosu bohaterom użyczą Hayden Panettiere, Rami Malek i Brett Dalton. W grze wykorzystano zaktualizowaną wersję silnika Killzone Shadow Fall, na którym oparto animacje twarzy, oświetlenie i efekty dźwiękowe.
By zaprezentować, w jaki sposób gra wyewoluowała, z okazji GamesComu twórcy przygotowali nowy zwiastun oraz screeny: