Assassin's Creed Unity - masa szczegółów z Game Informera

Patryk Purczyński
2014/08/08 12:41

Koniec z automatyczną desynchronizacją po wykryciu asasyna przez przeciwnika - to jedna z najważniejszych zmian w serii Assassin's Creed, o jakiej na swoich łamach pisze Game Informer.

Assassin's Creed Unity - masa szczegółów z Game Informera

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Assassin's Creed Unity jest tematem z okładki w najnowszym wydaniu magazynu Game Informer. Prestiżowy miesięcznik dostarczył swoim czytelnikom mnóstwo interesujących informacji o produkcji Ubisoftu. Te przedostały się już do sieci, zatem nie przeciągamy i przechodzimy do konkretów.

  • gra znajduje się w produkcji od 2010 roku; po zakończeniu prac nad Assassin's Creed: Brotherhood zespół przystąpił do produkcji Unity
  • pojawi się rozwój umiejętności, a gracze będą rozdzielali punkty między skradaniem się, walką i nawigacją; potencjalnie można więc stworzyć maszynę do zabijania lub asasyna, który swoje zadania wykonuje bezszelestnie
  • do własnych upodobań będzie można dopasować nogi, buty, przedramiona, klatkę piersiową, kaptur i maskę; co ważne, elementy stroju mają swoje atrybuty: dany kaptur pozwoli lepiej wtopić się w tłum, a pasek umożliwi przenoszenie większej liczby przedmiotów
  • misje rozgrywane w trybie kooperacji można podejmować także solowo, będą one miały różne poziomy trudności
  • w kooperacji można także do woli eksplorować cały świat Assassin's Creed Unity
  • zespół odpowiedzialny za Unity zdał sobie sprawę, że w ostatnich dwóch odsłonach Assassin's Creeda multiplayer sprawiał, że gracze otrzymywali tak naprawdę dwie oddzielne gry, tym razem zabiegano o uniknięcie takiego scenariusza; zwrócono uwagę, że ludzie kupują grę dla kampanii single-player, a dodany do tego multiplayer nie oferował takich samych przeżyć; dlatego właśnie zdecydowano się na zaprojektowanie kooperacji od zera

Zobacz też: pierwsze screeny i szczegóły na temat Assassin's Creed Rogue na PS3 i X360

GramTV przedstawia:

  • w trybie współpracy zastosowano podobną technikę jak w Watch Dogs - w swojej grze zawsze jesteś Arno (czyli głównym bohaterem Unity), a pozostali członkowie zespołu wyglądają inaczej, ale w ich grach to oni są Arno (w Watch Dogs zawsze byłeś Aidenem)
  • w Assassin's Creed Unity nie będzie misji, które automatycznie kończą się porażką; tym razem ich przebieg adaptuje się do tego, co się faktycznie dzieje, nie mają wyznaczonego żadnego konkretnego scenariusza; w zależności od tego, jak gracze radzą sobie z realizacją zadania, następować będą zmiany i konsekwencje; wyrzucono desynchronizację jako następstwo wykrycia asasyna
  • nowa umiejętność w postaci szybkiego zejścia z budynku uruchamiana jest po wciśnięciu przycisków RT + B; chowanie się w stogu siana nadal będzie dostępne, chociaż - jak wynika z danych posiadanych przez Ubisoft - gracze rzadko z tej opcji korzystają
  • redaktorzy Game Informera zauważają, że możliwość penetrowania wnętrz budynków naprawdę otwiera grę; można wbiec do jednego z nich, by ukryć się przed strażnikami, ale może się zdarzyć, że w środku również są strażnicy; wnętrz można ponadto używać do cichych zabójstw, chowania się w oknach itd.
  • gracze powinni poczuć różnicę, jaką daje odwzorowywanie budynków w skali 1:1; co więcej, zabudowania na ulicach wydają się wyższe niż we wcześniejszych odsłonach Assassin's Creeda
  • tryb skradania się wycisza odgłosy kroków, ale Arno nadal jest w stanie przemieszczać się w nim dość szybko; moduł znakomicie sprawdza się w przypadku chęci niepostrzeżonego podejścia do strażników
  • nowy system osłon sprawia, że krycie się jest prostsze oraz umożliwia podglądanie tego, co dzieje się za rogiem
  • strażnicy nie wiedzą automatycznie, gdzie się znajdujesz, gdy tylko zostaną zaalarmowani o twojej obecności; zamiast tego będą przeszukiwać ostatnie znane miejsce, w którym byłeś widziany, co powinno ułatwić ucieczkę i flankowanie
  • trudniejsza będzie z kolei walka; gracz może poradzić sobie z dwoma czy trzema przeciwnikami, ale pięciu to już zapora nie do przejścia; trzeba zwracać uwagę na to, jakim orężem dysponuje nieprzyjaciel; "po raz pierwszy mamy walki z bossami, które polegają na odparciu ataku we właściwym momencie i robieniu uników, a nie nieustannym naciskaniu przycisku ataku" - relacjonują dziennikarze GI
  • zmienią się też reakcje NPC-ów: zbiry mogą cię zaatakować, ale strażnicy i policjanci już tego nie zrobią, o ile nie zostaną sprowokowani; co więcej, policja może puścić się w pogoń za oprychami, a to oznacza, że gracze mogą pozbyć się takich jegomościów napuszczając na nich mundurowych i przyglądając się, jak ci go unieszkodliwiają
  • we współczesności rozpocznie się "nowy cykl" - ponoć w ciągu pierwszych 20 minut gracze uświadomią sobie, w jakim kierunku podąża tu Ubisoft; dziennikarz Game Informera nazywa ten pomysł bardzo, bardzo zaskakującym
  • w tłumie może znaleźć się nawet 30 tys. ludzi
  • Komentarze
    19
    DambialkoX
    Gramowicz
    11/08/2014 23:36
    Dnia 10.08.2014 o 13:17, Morrdin napisał:

    Hmm wg mnie to 4 była bardzo udana i jest najlepszą częścią po AC 2/Brotherhood :)

    Jak dla mnie każda część jest ok, ale 4 to mało asasyna w asasynie jeżeli mnie dobrze rozumiesz.

    Usunięty
    Usunięty
    10/08/2014 14:27

    >Aczkolwiek najlepszą postacią i tak jest Ezio i Haytham Kenway :D>Akurat Ezio mam trochę dosyć i wolałbym więcej Connora i jego tomahawka ;)

    Usunięty
    Usunięty
    10/08/2014 14:16

    Każdy ma swoje zdanie . III miała fajny klimat . Aczkolwiek mi renesansowy Rzym bardziej odpowiadał to może dlatego . I lubiłem Cesare Borgia jeden z fajniejszych złych charakterów w Asasynach . Aczkolwiek najlepszą postacią i tak jest Ezio i Haytham Kenway :D Miejmy nadzieję że teraz Unity uda się wbić do samej czołówki na co bardzo liczę bo gra się zapowiada dobrze . Ale pożyjemy zobaczymy :)




    Trwa Wczytywanie