2,4 miliarda godzin - tyle widzowie oglądali eSport w zeszłym roku

Paweł Pochowski
2014/06/04 11:40
3
0

Dyscyplina zyskuje na popularności i to w niezłym tempie.

2,4 miliarda godzin - tyle widzowie oglądali eSport w zeszłym roku

W dzisiejszych czasach ludzie często narzekają na brak wolnego czasu. Na tle reszty populacji gracze i fani gier chyba nie są zbyt zajętymi ludźmi, bo znaleźli w zeszłym roku trochę czasu na to, aby pooglądać zawody w ulubione gry. 2,4 miliarda godzin to nie w kij dmuchał. Ale to pikuś przy tym, co osiągnąć mamy ponoć w roku 2018, gdy czas poświęcony na oglądanie eSportu w związku z jego rosnącą popularnością wynieść ma 6,6 miliarda godzin, a przynajmniej tak szacuje IHS Technology.

Wraz z rosnącą popularnością w górę idą także słupki wygenerowanego przychodu - w zeszłym roku eSport wygenerował 32,8 miliona dolarów przychodu z reklam. W następnych czterech latach wydatki na reklamą mają zresztą wzrosnąć o bagatela 250 procent.

GramTV przedstawia:

Najpopularniejsze gry? Chyba nikt nie będzie zdziwiony jeżeli ujawnimy, że chodzi oczywiście o League of Legends, Dota 2 oraz StarCraft 2. Kraj w którym najwięcej osób oglądało eSportowe zmagania? Chiny, tuż przed USA i Koreą Południową.

Komentarze
3
Headbangerr
Gramowicz
05/06/2014 01:45
Dnia 04.06.2014 o 12:26, Shinigami napisał:

Dla niektórych znaczą, patrz na planowane przejęcie Twitcha, ile reklam czy innych materiałów można zmieścić ;D

O tym, ile znaczą takie statystyki dla innych, raczył już wspomnieć autor w tekście, pisząc o przychodach z reklam.

Usunięty
Usunięty
04/06/2014 12:26
Dnia 04.06.2014 o 12:11, Headbangerr napisał:

Jak dla mnie - takie statystyki nic nie znaczą.

Dla niektórych znaczą, patrz na planowane przejęcie Twitcha, ile reklam czy innych materiałów można zmieścić ;D

Headbangerr
Gramowicz
04/06/2014 12:11

Jak rozumiem, każdą godzinę takiego, bądź innego, wydarzenia sportowego przemnaża się przez liczbę ludzi, którzy je oglądali. Jak dla mnie - takie statystyki nic nie znaczą.




Trwa Wczytywanie