Watch Dogs - przegląd ocen

Patryk Purczyński
2014/05/27 11:25

Dziś doszło do wyczekiwanej przez wielu premiery Watch Dogs. Czy gra rzeczywiście warta jest takiej uwagi, jak sugeruje to medialny szum? Przyjrzyjmy się opiniom zachodnich krytyków.

Watch Dogs - przegląd ocen

Średnia ocen Watch Dogs w serwisie Metacritc wynosi 82/100 (na podstawie 38 recenzji wersji na PS4; wydanie na Xboksa One oceniono 5 razy średnio na 77/100, na PC, również po pięciu werdyktach, wynik wynosi 81/100). Rozczarowani będą zatem ci, którzy liczyli na wynik zbliżony do najwyżej ocenionych gier w ostatnich latach. Aktualny rezultat nadal jest jednak bardzo dobry. Sprawdźmy zatem, co recenzenci sądzą o nowej grze Ubisoftu.

USGamer - 100/100

Watch Dogs łączy w sobie oszałamiająco uszczegółowiony świat, porywający scenariusz, kreatywną mechanikę rozgrywki, mnóstwo misji i aktywności, a także improwizacyjną rozgrywkę sandboksową, co razem daje prawdziwie next-genową grę z otwartym światem. Fenomenalna - nie ma innego słowa na jej określenie.

Dark Station - 90/100

Watch Dogs jest zdecydowanie najlepszą grą, jaka do tej pory pojawiła się na nowych konsolach.

The Escapist - 90/100

Wypolerowane na błysk i tryskające zawartością, Watch Dogs jest świetnie wyglądającą grą z kwitnącym otwartym światem i inspirującymi założeniami. Cierpi jednak na tym, że jest połączeniem wszystkich innych znaczących gier Ubisoftu, i to do tego stopnia, że nie wygląda na tak świeżą, jak na to zasługuje. Mimo to jest to nadal zróżnicowana i bogata pozycja.

GameTrailers - 89/100

Watch Dogs nie jest inspirujące czy rewolucyjne, ale to świetnie wykonane podejście do rozgrywki w otwartym świecie. Ukończenie fabuły i otarcie się o rozmaite aktywności poboczne wystarcza na 30 godzin, a potem pozostaje jeszcze mnóstwo rzeczy do zrobienia. Koncentracja na hakowaniu sprawia, że rozgrywka wymaga większego wysiłku intelektualnego. Multiplayer jest zaś solidny.

PC Gamer - 87/100

Niekiedy wydaje nam się, że Watch Dogs to gra, w którą już wcześniej graliśmy - kolejne otwarte miasto, po którym poruszamy się taśmowo kradzionymi samochodami, kolejne tłumy przechodniów i płatnych morderców, kolejny nastrojowy, pomrukujący główny bohater z przerywników filmowych. Kiedy jednak odseparujemy to, co dobrze znane, gra naprawdę się wzbija: hakowanie Chicago i wszystkich kamer, użytki czy komunikacja są wyzwalające i dostarczają dobrej zabawy. Wdzieranie się do gier niepodejrzewających niczego graczy jest z kolei nietypowym i witanym z otwartymi ramionami przeżyciem.

Game Informer - 85/100

GramTV przedstawia:

Główną siłą wszelkich gier z otwartym światem jest gameplay. W tym przypadku rozgrywka nie jest perfekcyjna, ale możliwości hakowania zapewniają Watch Dogs wciągające i niepowtarzalne zwroty w trzecioosobowej akcji. Ubisoft ma w swoich rękach kolejny hit, a ja już teraz chcę wiedzieć, w jakim kierunku podąży ta seria.

GamesRadar - 80/100

Połączony świat Watch Dogs jest pięknym, wybuchowym, zaawansowanym technologicznie miejscem gry. Szkoda, że ludzie, którzy go zamieszkują, tak łatwo ulatują z naszej pamięci.

NowGamer - 80/100

Taka sobie fabuła i postacie to największy mankament Watch Dogs, ale fakt, że gra obsługuje otwarty świat we właściwy sposób, dodając mu oryginalny komponent wieloosobowy, wynagradza te niedostatki z nawiązką.

Metro GameCentral - 70/100

Zapewniający świetną zabawę klon GTA, który jednak nie ma tego polotu, co produkcja Rockstara, lub inspiracji potrzebnej do tego, by w pełni wykorzystać skądinąd bardzo dobre pomysły na rozgrywkę.

PlayStation Lifestyle - 65/100

Skupienie się na tym, by zrobić z Watch Dogs nową markę, zaprocentuje w nadchodzących latach, ale na razie odbija się negatywnie na samej grze.

IncGamers - 60/100

Watch Dogs to porządna gra, ale jako pierwsza odsłona serii nadal próbuje znaleźć swoją niszę i styl, co w rezultacie daje nieco bezbarwną i powtarzalną rozgrywkę. Udanie łączy elementy wielu innych gier, ale nigdy tak naprawdę nie stawia na swoim. Samo hakowanie to trochę za mało.

Komentarze
40
Usunięty
Usunięty
27/05/2014 22:22

Ja w ogóle nie miałem ciśnienia na ten tytuł i to już od momentu "legendarnej" zapowiedzi na E3nie podobają mi się współczesne misje w AC, nigdy nie grałem w GTA, nie przepadam za sandboxami ale jednak grę zakupiłem bez większych oczekiwań, gdyż wieżę, iż Ubisoft nadal potrafi robić dobre gry.Trochę już pograłem i póki co mam mieszane uczucia: gra trochę przytłacza ilością aktywności, trochę tego dużo i nie wiadomo za co się zabrać, przy czym nie jest to tak intuicyjne, jak w AC, mam nadzieję, że z czasem się z tym oswoję.Dzisiaj sobie po prostu zwiedzałem Chicago i okolicę i gra jest, moim skromnym zdaniem, na prawdę ładna, może to nie jest to, co na tym pamiętnym filmiku ale i tak jest b. dobrze, jak na sandboox, o wiele lepiej niż w AC IV BF: jeszcze nigdy nie widziałem takich mokrych powierzchni w grach, takiej gry świateł na ulicach i chodnikach, wschody i zachody słońca są na prawdę ładne, niczym w grach RPG, roślinność porusza się pod siłą wiatru i mimo iż do poziomu z E3 trochę brakuje to i tak jest to kolejny krok po AC IV a przed AC Unity i Division. Dodać jeszcze muszę, że nigdy nie grając w gry z serii GTA, zaskoczyło mnie tak żywe i pełne ludzi, ludzi zajętych swoimi sprawami, a nie stojących jak drągi, miasto, fajnie by było zobaczyć tak żywy i wiernie odwzorowany Nowy York w grze o Spider Manie (ech, marzenia ;)).

Usunięty
Usunięty
27/05/2014 22:06

Zgreed66 motocyklami jeszcze ujdzie, ale póki co natrafiłem na same jak to ująłeś "mydła" ;p. Poza tym taranowanie innych aut jest nieco jak jazda czołgiem. Czepiam się trochę, ale serio ten model jazdy jest do niczego ;p

Usunięty
Usunięty
27/05/2014 21:41
Dnia 27.05.2014 o 21:36, Jarsston napisał:

Prowadzenie auta jest spaprane od góry do dołu, samochody robią od razu zryw jakby były wyścigówkami

Na ile ja wyczaiłem to zależy od auta. Także należy oblukać, które to mydła, a które nie.Motocyklami się za to bardzo dobrze IMHO pyrka.




Trwa Wczytywanie