Głównie chodziło o dopieszczenie gry - tłumaczą opóźnienie twórcy Watch Dogs

Paweł Pochowski
2014/04/10 18:00

Okazuje się, że dzięki dodatkowemu czasu całość została odpowiednio dopieszczona i poprawiona, choć gra nie doczekała się większych zmian.

Głównie chodziło o dopieszczenie gry - tłumaczą opóźnienie twórcy Watch Dogs

Opóźnienie premiery Watch Dogs odbiło się szerokim echem przez ostatnie miesiące w branżowych media i było szeroko komentowane przez graczy na przeróżnych forach. Oliwy do ognia dolewały kolejne potencjalne daty debiutu pojawiające się co jakiś czas. Dziś wiemy już, że gra ukaże się ostatecznie 27 maja, a twórcy po raz kolejny tłumaczą po co tak właściwie przydał im się dodatkowy czas.

Jeżeli sądziliście, że opóźnienie wynikało z faktu, iż twórcy musieli wprowadzić zmiany głęboko ingerujące w grę - możecie się rozczarować. Jak przyznał dyrektor kreatywny projektu, Jonathan Morin, większość wykonanych prac to dopieszczanie produkcji. - Prawda jest taka, że nie zaczęliśmy wrzucać do gry kolejnych "ficzerów" jeden po drugim. Kuszącym jest, by zacząć planować "dodajmy to, i jeszcze to, a także tamto", ale rzeczywistość jest taka, że kończy się na robieniu tych samych rzeczy w kółko - wyjaśnia Jonathan Morin.

GramTV przedstawia:

- Naszym nowym punktem startowym była prawie ukończona gra, a więc mądrym posunięciem było nie dotykanie zbyt wielu rzeczy. Musieliśmy dokładnie wiedzieć, co chcemy zmienić i poradzić sobie z tym w bardzo precyzyjny sposób. Już wtedy mieliśmy ogromną grę. Pozostało jedynie upewnić się, że wszystko łączy się ze sobą w odpowiedni sposób. Tak naprawdę nie dodaliśmy do gry nic wielkiego. Raczej usprawniliśmy całość - powiedział J. Morin dodając, że dodatkowy czas był niezwykle przydatny w kwestii naprawienia istniejących bugów w grze. - Kiedy jesteś już na końcu prac, nie masz czasu na robienie niektórych rzeczy w sposób, w który byś chciał. Nagle okazało się, że mamy więcej czasu do prac nad grą, która już wtedy działała dobrze. I to był nasz nowy punkt startowy - dodał Jonathan.

Osobiście po takich słowach liczę na to, że co jak co, ale zbyt wielu błędów w Watch Dogs nie uświadczymy. Inaczej zacznę podejrzewać, że większość dodatkowego czasu spożytkowana została na przepustkę sezonową.

Komentarze
34
Usunięty
Usunięty
11/04/2014 22:10
Dnia 11.04.2014 o 21:39, Cygi napisał:

Nie zrozumiałeś sensu - to było podsumowanie twoich wpisów, że jesteś jednym z nich.

Nie jestem i już to tłumaczyłem;

Dnia 11.04.2014 o 21:39, Cygi napisał:

Z reguły, ale nie teraz. Przecież to co napisał, było jak najbardziej zrozumiałe.

Z tym że nie na temat. Zrozumiałym jest też, że człowiek musi spać żeby rano wstać.

Dnia 11.04.2014 o 21:39, Cygi napisał:

Nie potrzebujesz, czy nie chcesz, żeby ci było wstyd przed innymi, że nie zrozumiałeś popychadła Eternala?

Nie, nie potrzebuję i nie wstyd mi. No, ewentualnie za Ciebie, że tak się silisz by postawić na swoim nie będąc w temacie;

Dnia 11.04.2014 o 21:39, Cygi napisał:

W chwilę po przeczytaniu jego wpisu zrozumiałem co autor miał na myśli, a ty wciąż się czegoś doszukujesz.

Ja się nie doszukuję, ja już znalazłem;

Dnia 11.04.2014 o 21:39, Cygi napisał:

To jest dobre. :D

To trzymaj się tego ;]

Dnia 11.04.2014 o 21:39, Cygi napisał:

Wyżej już udowodniłeś, że nie rozumiesz, co autor miał na myśli, ale zarzucasz to innym. Ale luz - proszę o punkt w regulaminie, który mi to zabrania.

Nie ma takiego punktu w regulaminie, który zabrania palić komuś głupa w błogiej nieświadomości;

Dnia 11.04.2014 o 21:39, Cygi napisał:

To, że trafnie ciebie podsumował, jako jednostkę z grupy ludzi, którzy - mimo, że jak firma okłamuje was, promując grę - twierdzą, że poza tym nigdy więcej tego wam nie zrobią, że nie ma co się doszukiwać więcej kłamstw, że nie ma po co patrzeć im dokładnie na ręce, itp.

I ty masz czelność pouczać mnie o rozumieniu czegokolwiek?...

Dnia 11.04.2014 o 21:39, Cygi napisał:

Przy okazji - Ubisoft zarzekał się, że w WD miało być 3 000 unikatowych NPC-ów, których mogłeś każdego śledzić, by poznać jego plan dnia, itd. Przy ostatniej porcji oficjalnych informacji okazało się, że śledzić będzie można tylko jednostki i pojazdy związane z misjami.

Poproszę o linka to sam sobie poczytam;

Dnia 11.04.2014 o 21:39, Cygi napisał:

Wciąż uważasz, że w sprawie WD jest sianie paranoicznego hejterstwa?

Tak, wciąż tak uważam.

Usunięty
Usunięty
11/04/2014 21:39
Dnia 11.04.2014 o 17:45, kodi24 napisał:

Mnie nie interesowało co sobie myślą ludzie i czym są zdziwieni.

Nie zrozumiałeś sensu - to było podsumowanie twoich wpisów, że jesteś jednym z nich.

Dnia 11.04.2014 o 17:45, kodi24 napisał:

koleś z reguły komentuje zanim przeczyta

Z reguły, ale nie teraz.Przecież to co napisał, było jak najbardziej zrozumiałe.Zero tajemniczych przesłanek.

Dnia 11.04.2014 o 17:45, kodi24 napisał:

Ja nie potrzebuję Twoich prostolinijnych tłumaczeń (ciach)

Nie potrzebujesz, czy nie chcesz, żeby ci było wstyd przed innymi, że nie zrozumiałeś popychadła Eternala?W chwilę po przeczytaniu jego wpisu zrozumiałem co autor miał na myśli, a ty wciąż się czegoś doszukujesz.

Dnia 11.04.2014 o 17:45, kodi24 napisał:

Teorie spiskowe na wyższym poziomie?

Nie teorie spiskowe na wyższym poziomie, tylko wejście na wyższy poziom sugerując teorie spiskowe.Po raz kolejny udowadniasz, że nie rozumiesz, co się do ciebie pisze i tworzysz opaczne interpretacje.

Dnia 11.04.2014 o 17:45, kodi24 napisał:

nie wtrącaj się do cudzej rozmowy, jeśli nie ogarniasz jej rdzenia

To jest dobre. :DWyżej już udowodniłeś, że nie rozumiesz, co autor miał na myśli, ale zarzucasz to innym.Ale luz - proszę o punkt w regulaminie, który mi to zabrania.

Dnia 11.04.2014 o 17:45, kodi24 napisał:

Co ma piernik do wiatraka?

To, że trafnie ciebie podsumował, jako jednostkę z grupy ludzi, którzy - mimo, że jak firma okłamuje was, promując grę - twierdzą, że poza tym nigdy więcej tego wam nie zrobią, że nie ma co się doszukiwać więcej kłamstw, że nie ma po co patrzeć im dokładnie na ręce, itp.Przy okazji - Ubisoft zarzekał się, że w WD miało być 3 000 unikatowych NPC-ów, których mogłeś każdego śledzić, by poznać jego plan dnia, itd.Przy ostatniej porcji oficjalnych informacji okazało się, że śledzić będzie można tylko jednostki i pojazdy związane z misjami.Wciąż uważasz, że w sprawie WD jest sianie paranoicznego hejterstwa?

Usunięty
Usunięty
11/04/2014 17:45
Dnia 11.04.2014 o 16:49, Cygi napisał:

Eternal dał ci do zrozumienia, że ludzie chłoną ściemniany i fałszywy marketing produktu, a jak następuje premiera, to ci sami są zdziwieni, że jest gorzej z grafiką/tłumaczeniem/sterowaniem (czyli przykłady), niż ich zapewniano.

Mnie nie interesowało co sobie myślą ludzie i czym są zdziwieni. Zadałem proste pytanie dotyczące związku między tym co oświadczyło Ubi, a tym co pisze Eternal. I miałem dobry powód, bo koleś z reguły komentuje zanim przeczyta, domyślam się że tak było i w tym przypadku, wszak rozmowa z miejsca ruszyła w stronę oprawy. Zdaje się, że związku z powyższym tekstem to nie miało, no ale przecież skoro WD nie wygląda tak, jak mógłby wyglądać na maszynie z kosmosu (użytej podczas niesławnej, hehe, prezentacji) to znaczy, że cokolwiek zakomunikują będzie natychmiast przełożone na grunt pokazówki z E3. A to już haczy o paranoję;

Dnia 11.04.2014 o 16:49, Cygi napisał:

A jak widzę twoją reakcję? Po tym jak ci wytłumaczyłem co Eternal miał na myśli, zdałeś sobie sprawę, że ci nie wyszło ze zjechaniem Eternala,

Ja nie potrzebuję Twoich prostolinijnych tłumaczeń odnośnie tego co mój rozmówca miał na myśli, bo to nie jest pierwsza taka dyskusja.>więc przeszedłeś na wyższy poziom i węszysz jakieś teorie

Dnia 11.04.2014 o 16:49, Cygi napisał:

spiskowe

Teorie spiskowe na wyższym poziomie? Chyba podług waszych standardów;>byle żeby nie było mowy o tym, że nie załapałeś o co chodzi.O, następny do kolekcji;

Dnia 11.04.2014 o 16:49, Cygi napisał:

Jeszcze raz: tu nie ma żadnego między wierszami.

Jeszcze raz: nie wtrącaj się do cudzej rozmowy, jeśli nie ogarniasz jej rdzenia. Bo bardzo szybko (i bezboleśnie) przeszliśmy od sedna do jakiś wyimaginowanych nieporozumień. Dowiedziałem się na przykład, że "(...) ludzie lubią jak ich się w bambuko robi i łykną wszystko a potem wielkie zdziwienie że gra ma gówniane sterowanie, złą grafikę, złe tłumaczenie... Przecież kogo to obchodzi i tak konsumenci tacy jak ty łykną to.". Że coo? Co ma piernik do wiatraka? Nie powiedziałem, że toleruję te wszystkie dodatkowe aspekty, które w przeciwieństwie do nieco gorszej (bo przecież nie słabej) grafiki faktycznie mogą upośledzić gameplay. Wrzucanie tego do jednego worka to raptem żałosna próba podtrzymania racji (która na samej grafice zbyt długo nie powisi), bo o rozszerzenie zagadnienia poza obrany kurs dyskusyjny nie zabiegałem. Eternal to imo taki forumowy manipulant, chciałem zobaczyć jak z tego wybrnie. Przyczyniłeś się do scementowania moich wniosków w momencie kiedy ten czmychnął pozostawiając temat na Twoich barkach. http://trusoulradio.mobi/wp-content/uploads/2013/12/mj-laughing.gif




Trwa Wczytywanie