Guild Wars 2: koniec z podziałem map PvE na poszczególne serwery

Małgorzata Trzyna
2014/04/04 18:03
4
0

ArenaNet zapowiedziała wprowadzenie systemu Megaserver, który ułatwi zabawę z innymi graczami niezależnie od wybranego przez nich serwera. Nowy system to zmiana na plus, ale ma też swoje wady.

Guild Wars 2: koniec z podziałem map PvE na poszczególne serwery

Po wprowadzeniu systemu Megaserver gracze nie będą wybierać, czy chcą zagrać na Blacktide, Underworld czy Desolation. Nie będzie już zatem osobnych map na każdym serwerze, a system będzie dynamicznie tworzył nowe mapy w miarę zapotrzebowania. W ten sposób łatwiej będzie znaleźć inne osoby, z którymi można zrobić różne, grupowe zadania, nawet jeśli nie będą to godziny szczytowej aktywności. Gracze będą dołączali do poszczególnych map w zależności od kilku czynników, np. domowego serwera, obecności ich znajomych czy innych członków gildii bądź też ludzi mówiących tym samym językiem. Ponieważ nie będzie podziału na poszczególne światy, gracze będą zdobywać punkty dla swojej gildii niezależnie od ich domowego serwera. Wprowadzenie Megaservera nie wpłynie na dotychczasowy system WvW.

A jak będą wyglądać walki z World Bossami? Otóż będą oni pojawiać się mniej więcej w tym samym momencie (jednak w większych odstępach czasowych) na wszystkich aktualnie otwartych mapach, według harmonogramu, który można sprawdzić na stronie guildwars2.com. Wyjątkiem będą świątynie w Orr, gdzie system będzie działał jak dotychczas. ArenaNet zapowiedziała też zmiany w skalowaniu poziomu trudności i zadaniach poprzedzających dane zdarzenie (np. będą mogły one zakończyć się niepowodzeniem lub zostanie nałożony limit czasowy).

GramTV przedstawia:

Ponieważ nie wszystkim mogą odpowiadać godziny pojawiania się poszczególnych bossów, uprawnione osoby z gildii będą mogły same zainicjować rozpoczęcie walki – tak, jak mogą inicjować rozpoczęcie misji gildyjnych. Nie będzie można jednak tego zrobić, jeśli w krótkim czasie event i tak by wystartował.

Nowy system będzie oznaczał też niemiłe utrudnienia: wszystkie „waypointy”, które mogą być „contested”, będą widziane z innej mapy jako „contested”. Dopiero po przeniesieniu się na wybraną mapę będzie można z nich skorzystać, jeśli będą dostępne. (Czytaj: musisz teleportować się dwa razy, wczytywać mapę dwa razy i dwukrotnie za to płacić.) Podobnie będzie wyglądać sytuacja z „dungeonami” - nie będzie wiadomo, czy np. Citadel of Flame jest otwarte, póki nie przeniesiesz się na Fireheart Rise. W przypadku świątyń w Orr, posągi bogów będą aktywne tylko wtedy, gdy najbliższa świątynia będzie „contested”.

Nowy system będzie wprowadzany stopniowo. Wraz z zaplanowaną na 15 kwietnia aktualizacją, system Megaserver będzie testowany na mapach poziomu 1-15 i w miastach poszczególnych ras, a do końca 2014 roku ma objąć wszystkie mapy.

Komentarze
4
Usunięty
Usunięty
04/04/2014 20:56

Chyba jestem już na to za stary. Po prostu nie rozumiem, co oni z tą grą robią.Zatrzymałem się na etapie pierwszego Guild Warsa i wraz z jego końcem przyjdzie i mnie zakończyć grać w tego typu gry. Już nie ogarniam, co twórcy wymyślają i czego chcą w MMO ludzie.

Isildur
Gramowicz
04/04/2014 20:47
Dnia 04.04.2014 o 20:46, swgs1994 napisał:

Witajcie gimbazo i trolle z inych serwerów.

Ostrzeżenie za spam...

Usunięty
Usunięty
04/04/2014 20:46

Witajcie gimbazo i trolle z inych serwerów.




Trwa Wczytywanie