Informacje

Guild Wars 2: nadchodzą zmiany w systemie rozwoju bohaterów

8 Małgorzata Trzyna

ArenaNet przygotowuje kwietniową aktualizację Guild Wars 2, która przyniesie ze sobą mnóstwo nowych funkcji – zbyt wiele, by wymieniać je w jednym wpisie. W grze zostaną wprowadzone m.in. zmiany w systemie rozwoju bohaterów, czyli tzw. „traitach”.

Guild Wars 2: nadchodzą zmiany w systemie rozwoju bohaterów - obrazek 1

Pierwsza ważna zmiana dotyczy „podręczników” (manuals) – nie trzeba już będzie odwiedzać trenerów, by odblokować możliwość wyboru kolejnych umiejętności (adept, master i grandmaster), wystarczy osiągnąć wymagany poziom bohatera (odpowiednio 30, 60 i 80).

Druga zmiana dotyczy liczby punktów do rozdania – po wprowadzeniu aktualizacji będzie ich 14 zamiast 70. Każdy nowy punkt będzie wart tyle samo, ile 5 starych, dzięki czemu będzie mniej klikania przy ponownym wybieraniu umiejętności. Gracze będą zdobywali punkty od poziomu 30 – co sześć leveli jeden punkt. Gdy zdobędą 66 poziom, zaczną otrzymywać po dwa punkty.

W grze będzie można też zresetować rozdane punkty jednym przyciskiem, bez odwiedzania trenera. Co więcej - za darmo. Po zainwestowaniu punktów będzie również można cofnąć wybór za pomocą przycisku „minus”.

Po wprowadzeniu aktualizacji niektóre umiejętności postaci będą zablokowane, a dostęp do nich umożliwią nowe przedmioty w grze – „trait guide”. Przedmioty te będzie można zdobyć w story dungeonach, mini dungeonach, na WvW, kończąc personal story, zabijając wybranych bossów czy odkrywając niektóre miejsca w świecie gry. Osoby, które nie lubią eksploracji, będą mogły kupić je u NPC-ów, ale – oczywiście – za okrągłą sumkę. Postacie stworzone przed wprowadzeniem aktualizacji będą miały odblokowane wszystkie istniejące wcześniej umiejętności.

W grze pojawi się także 40 nowych umiejętności poziomu grandmaster – każda z klas postaci otrzyma ich pięć, po jednej na każdy pasek „traitów”, np. inżynier będzie mógł stawiać wieżyczki z tarczami odbijającymi pociski, a ranger - dwukrotnie zwiększyć szybkość strzał wystrzeliwanych z długiego łuku.

8 komentarzyDodaj swój

Przeczytaj wszystkie komentarze na forum
Bojcio

Brzmi to średnio zachęcająco ale zobaczymy po wprowadzeniu tego do gry.

Odpowiedz
G Dandzialf

To ktoś w to jeszcze gra? :P A tak na serio... to tylko jakiś duży dodatek mógłby mnie zachęcić do powrotu. Te ich Living Story jest strasznie mało zachęcające.

Odpowiedz
G DeithWX

Overhyped game is overhyped. Living story jest prowadzone w sposób badziewny i zupełnie się nie sprawdza, miesięczna przerwa i nie masz zielonego pojęcia co się w grze dzieje.

Odpowiedz
G Fang

> Overhyped game is overhyped. Living story jest prowadzone w sposób badziewny i zupełnie
> się nie sprawdza, miesięczna przerwa i nie masz zielonego pojęcia co się w grze dzieje.
Ej no ale to jak w życiu. Jak będziesz leżał miesiąc w śpiączce i się obudzisz to też początkowo nie wiesz o co chodzi :DA serio zmiany na razie zapowiadają się średnio i tak zgadzam się living story mogło by być lepiej prowadzone bo straszny burdel jest.

Odpowiedz
Jeffero

> > Overhyped game is overhyped. Living story jest prowadzone w sposób badziewny i zupełnie
>
> > się nie sprawdza, miesięczna przerwa i nie masz zielonego pojęcia co się w grze
> dzieje.
>
> Ej no ale to jak w życiu. Jak będziesz leżał miesiąc w śpiączce i się obudzisz to też
> początkowo nie wiesz o co chodzi :D
>

No jeśli ktoś całe życie spędza w grze, to na pewno jest to dla niego super rozwiązanie...Taaa...

Odpowiedz
G Eilene

Mnie zmiany sie podobaja (no moze poza ta zmiana ilosci punktow - bedzie nudno az do 30 poziomu) i przyblizaja troche gre do pierwszego GW gdzie mozna bylo zmieniac traity dowolnie (bedac w miastach czyli nie podczas walki). Dali by jescze opcje zapisywania buildow tak jak w pierwszym gw, a potem jescze podwojne klasy i bylabym zadowolona. Pewnie jednak, nie wszystkim te zmiany by sie spodobaly, ale mnie jak najbardziej:).

Odpowiedz
Karanthir666

> a potem jescze podwojne klasy
Tego nigdy nie będzie. Pierwotnie był taki zamysł, ale za bardzo psuło to balans rozgrywki więc zrezygnowali z podwójnych klas.

Odpowiedz
G Eilene

> > a potem jescze podwojne klasy
> Tego nigdy nie będzie. Pierwotnie był taki zamysł, ale za bardzo psuło to balans rozgrywki
> więc zrezygnowali z podwójnych klas.
To szkoda bo bardzo wydluzylo by to przyjemnosc z gry jedna i ta sama postacia bo zanim czlowiek odblokowal by wszystkie podklasy i umiejetnosci dla nich to by to zajelo bardzo duzo czasu. Zadowole sie na razie terazniejszymi zmianami, ale raczej na dlugo do gry mnie nie przykuja. Moze chociaz jakis duzy dodatek typu jak w pierwszym gw gdzie byla cala nowa kampania, 2 klasy postaci itp. Jestem gotowa zaplacic niech tylko dadza xD.

Odpowiedz
Przeczytaj wszystkie komentarze na forum
Najnowsze
Lubisz nas?