The Walking Dead Season Two: A House Divided - przegląd ocen

Patryk Purczyński
2014/03/10 12:17
5
0

Drugi sezon The Walking Dead doczekał się premiery drugiego epizodu. Sprawdzamy, jak A House Divided wypada na tle pierwszego odcinka i oczywiście całej pierwszej serii.

The Walking Dead Season Two: A House Divided - przegląd ocen

W tym tygodniu doszło do premiery A House Divided, drugiego odcinka drugiego sezonu The Walking Dead. Epizod wypada nieznacznie lepiej od swojego poprzednika, który był oceniany na 80 punktów. A House Divided na PC ma średnią o oczko lepszą, zaś na PlayStation 3 i Xbokise 360, gdzie dotąd zebrano dopiero osiem not (łącznie), jest ona jeszcze nieco wyższa. Sprawdźmy zatem, jak dokładnie poszczególni krytycy przyjęli nowy epizod popularnej i cenionej serii Telltale Games.

Merlin'in Kazanı (Turcja) - 98/100

The Walking Dead to jedna z najpotężniejszych opowieści w historii branży gier. W drugim sezonie historia Clem jeszcze rośnie w siłę, a w drugim epizodzie projekt gry Telltale i opowiadanie historii rozświetlają mrok.

IGN - 95/100

Drugi epizod jest jednym z najlepszych, jakie kiedykolwiek stworzyło Telltale. Jest spory, pełen świetnych dialogów, dewastujących konsekwencji, zapadających w pamięć i zabawnych scen akcji, a do tego umieszcza sprytny, straszny scenariusz w samym centrum.

PCGamesN - 90/100

Wszelkie wątpliwości, jakie wzbudził we mnie pierwszy epizod, zostały rozmyte. Telltale po raz kolejny osiąga szczytową formę w opowiadaniu historii. Dzięki wypełnieniu oddziałującymi na emocje dialogami, bolesnymi scenami i obsadą, która szybko dojrzewa, A House Divided sprawia, że staje się możliwe, by drugi sezon przebił swojego odnoszącego wielkie sukcesy poprzednika.

Cheat Code Central - 90/100

Wiele osób narzekało, że pierwszy epizod nie nie postawił na swoim pod względem fabularnym, podobnie jest jednak w drugim odcinku. Nadal są tu pytania bez odpowiedzi, trzymające w napięciu zakończenia, brakuje też rozwiązania któregokolwiek z zaistniałych między postaciami konfliktów. To jednak wciąż fenomenalna opowieść.

PC Gamer - 88/100

Będące znakiem rozpoznawczym The Walking Dead dylematy moralne są tu bardziej uszczegółowione niż kiedykolwiek wcześniej, a scenariusz jest naprawdę ciężki.

Gamespot - 80/100

Ponurość jest tu tak przytłaczająca, że A House Divided kroczy niebezpiecznie blisko monotonii. Każda miła rzecz nagradzana jest tu w brutalny sposób.

GramTV przedstawia:

Destructoid - 80/100

Chociaż nadal nie jestem pewny, czy ta nowa obsada będzie w stanie pobić starą ekipę Lee, A House Divided jest świetne, a mnie skutecznie wciągnęło.

Gaming Age - 75/100

Jeśli do tej pory byłeś na pokładzie, A House Divided nie daje żadnego powodu, by teraz z niego zejść.

AusGamers - 72/100

A House Divided est słabszym epizodem względem tego, do czego jesteśmy przyzwyczajeni, ale nie ma jeszcze powodu, by bić na alarm. Stół został już ustawiony we właściwym miejscu dla nadchodzącej uczty, a nawet najbardziej zagubiona postać The Walking Dead jest w stanie opowiadać przerażającą, intrygującą historię o najgorszych instynktach rodzaju ludzkiego.

Edge - 70/100

Niestety, techniczne turbulencje, które dotykały pierwszą część, obecne są również w drugiej. Sekwencje QTE, choć nieźle wyreżyserowane, kuleją z powodu pauz i dziwnych przejść, nawet na PC.

The Escapist - 70/100

A House Divided wymienia swą intensywność na nieco więcej akcji i nutkę intrygi.

Metro GameCentral - 60/100

Nieznaczne usprawnienie względem poprzedniego epizodu, ale to nadal ustawiona opowieść, która zbyt często pozostaje poza twoją kontrolą.

Komentarze
5
Vojtas
Gramowicz
10/03/2014 17:41
Dnia 10.03.2014 o 13:54, Cecylio napisał:

Co by nie mówić, to nadal dobra przygodówka z ciekawą fabułą.

TWD to nie jest przygodówka, tylko film interaktywny. Przygodówką jest Gabriel Knight: Sins of the Fathers, którego to remake wyjdzie w tym roku.

Usunięty
Usunięty
10/03/2014 15:55

A czy w tej grze chodzi o manipulację fabuły? Wybory mają być dla gracza, a nie dla fabuły. Wybierasz to, co chciałbyś zrobić gdyby znalazł się na miejscu bohatera. Zabić kogoś, a uratować to ogromna różnica, nawet jeżeli ta osoba zaraz i tak by zginęła.Utarło się stwierdzenie, że wybór musi decydować o wszystkim, a dla gracza nie ma znaczenia co on by uczynił w takiej sytuacji.

Usunięty
Usunięty
10/03/2014 13:54

Osobiście nie grałem, ale oglądam u pewnego zagrajmera i dochodzę do wniosku, że iluzja Telltale Games już na mnie nie działa. Metro GameCentral ma sporo racji (choć ocena mocno zaniżona, ja osobiście dałbym 80/100). Gdy tak oglądam tą grę i widzę decyzje jakie podejmuje zagrajmer, to choćby wybrał drugą opcję to jej skutek zawsze wydaje się prowadzić do jednej, jedynej konsekwencji. Drobne rozgałęzienia, odnogi, w końcu i tak stykają się w tym samym miejscu. Np. [Spoiler Alert!]

Spoiler

kwestia wyboru za kim podążymy przy stawie - zawsze zginie Pete, czy to z Clementine, czy bez niej. // Drugi przykład - Nick zabija gościa na moście, przez pomyłkę. Jest to przyjaciel jednego faceta z schroniska, gdzie docierają bohaterowie w drugim epizodzie. Ów facet domyśla się śmierci przyjaciela, ale ile by mu Clem nie nakłamała, Nick sam w końcu się przyznaje. Może słaby przykład, ale zwrócił moją uwagę, bo Clementine niepotrzebnie nadstawia tyłek i psuje swój "wizerunek".

Co by nie mówić, to nadal dobra przygodówka z ciekawą fabułą. Dla fanów serialu czy poprzedniej części, w sam raz.




Trwa Wczytywanie