Nosgoth będzie free-to-play, ale nie pay-to-win

Paweł Pochowski
2014/02/22 13:45
3
0

A przynajmniej tak obiecują twórcy gry.

Nosgoth będzie free-to-play, ale nie pay-to-win

Twórcy opublikowali na blogu gry wpis wyjaśniający zasady działania systemu ekonomicznego w Nosgoth. Zapewniają w nim, że gra będzie F2P, ale nie będzie w niej miejsca na kupowanie przedmiotów dających przewagę nad tymi dostępnymi za darmo. -Nosgoth jest free-to-play, ale nie pay-to-win - pisze George Kelion, zatrudniony na stanowisku menadżera do spraw społeczności w Square Enix London Studios we wspominanym wpisie na blogu. - Jednym z naszych głównych celów było stworzenie sprawiedliwego systemu, które nie każe graczy nie uiszczających opłat. W Nosgoth nie znajdziecie przedmiotów, broni czy umiejętności zaprojektowanych na to, by być silniejsze od pozostałych.

Jak w wielu innych produkcjach F2P, także i w Nosgoth znajdziemy dwa rodzaje waluty - złoto oraz kamienie runiczne. Złoto gracze będą zarabiać za udział w walkach, a wydawać je na ulepszenia. Kamienie runiczne będzie trzeba nabyć za prawdziwą gotówkę (minimum 5 dolarów za 1000 kamieni). Dzięki nim gracze otrzymają dostęp do niektórych broni szybciej niż gdyby chcieli odblokować je za punkty doświadczenia czy kupić za złoto. Także tylko dzięki kamieniom runicznym będzie można kupić czasowe bonusy (np. pozwalające na zdobywanie większej ilości doświadczenia) oraz klucze do skrzynek z przedmiotami, które będą przyznawane losowo po zakończonych meczach. Znajdą się w nich losowe przedmioty, które gracze będą mogli odblokować w trakcie gry lub kupić za złoto.

GramTV przedstawia:

Generalnie większość rzeczy, klas lub umiejętności będzie można zarówno odblokować, jak i kupić - za złoto lub kamienie. Trzeba przyznać, że brzmi to wszystko bardzo rozsądnie i daje nadzieję na to, że twórcy naprawdę nie pójdą w stronę "pay-to-win" - a więc ścieżką, która zabiła już niejedną dobrą produkcję. O tym, czy będzie tak faktycznie przekonamy się już niedługo. Nosgoth pod koniec lutego przejdzie w stan zamkniętej bety, a stamtąd już tylko krok do otwartych betatestów, które poprzedzą oficjalny start gry.

Komentarze
3
Zekzt
Gramowicz
23/02/2014 01:37

Gra zapowiada się na typowy "pvp". Czyli czyste multi gracz na gracza bez udziwnień Teoretycznie da się tu zaimplementować system z mikropłatnościami który nie wprowadza formy p2w. Zobaczymy jak wyjdzie w praniu. Ja osobiście żałuje, ze nie zrobili z tego uniwersum jakiegoś mmo z dużym światem do rozgrywek pve i dodatkowo dobrze zmontowanym pvp.

Usunięty
Usunięty
22/02/2014 20:55

"[...] sprawiedliwego systemu, które nie każe graczy nie uiszczających opłat. W Nosgoth nie znajdziecie przedmiotów, broni czy umiejętności zaprojektowanych na to, by być silniejsze od pozostałych." Radzę szybko poprawić błędy ortograficzne i językowe.Nie bardzo wierzę w te zapewnienia. Zobaczyć, znaczy uwierzyć :D .

Tenebrael
Gramowicz
22/02/2014 13:58

No niekoniecznie brzmi to dobrze. Wszystko zależy od tego, ile czasu zajmie odblokowanie poszczególnych rzeczy, jeśli nie będziemy chcieli płacić. Bo co z tego, że np. sprzęt na 50-tym levelu (strzelam, liczba zupełnie od czapy) będzie do zdobycia w chwilę przez zapłacenie, ale jeśli chcielibyśmy go zdobyć w grze, to konieczne będzie 200h mozolnego grindu?Tak więc TEORETYCZNIE nie będzie to P2W, ale w praktyce wcale nie jest to takie pewne i oczywiste.




Trwa Wczytywanie