Sprzedano 15 milionów sztuk Diablo III; Activision Blizzard podsumowuje rok

Patryk Purczyński
2014/02/07 10:18

Nieznaczny wzrost liczby subskrybentów World of Warcraft, sprzedaż kolejnego miliona sztuk Diablo III oraz czołowe pozycje marek Call of Duty i Skylanders nie uchroniły Activision przed spadkami.

Sprzedano 15 milionów sztuk Diablo III; Activision Blizzard podsumowuje rok

Rok 2013 był dla Activision Blizzard gorszy niż 2012. Dyrektor wykonawczy spółki Bobby Kotick tłumaczy ten fakt podobnie jak inni - okresem przejściowym w branży, wywołanym pojawieniem się konsol nowej generacji. Przychody wyniosły 4,58 miliarda dolarów, co rok do roku stanowi niemal sześcioprocentowy spadek. O 12 proc. spadł przychód netto (z 1,15 do 1,01 mld dolarów), a o 13 proc. wartość sprzedaży, która wyniosła 4,34 mld dolarów.

Spadki zanotowano też w czwartym kwartale, w którym wynoszące 1,52 mld dolarów przychody były niższe od tych z tego samego okresu ubiegłego roku o 14 proc. Aż o 51 proc. spadły z kolei wpływy netto, które wyniosły 174 mln dolarów. Mimo niekorzystnych wskaźników, Activision Blizzard zarówno kwartał, jak i cały rok, zakończyły ze znacznie lepszymi wynikami niż prognozowano to po trzecim kwartale.

GramTV przedstawia:

Do sukcesów firmy na pewno można zaliczyć sprzedaż Diablo III, która przekroczyła już 15 milionów egzemplarzy. W listopadzie wynosiła ona 14 mln, zatem końcówka roku przyniosła hack'n'slashowi Blizzarda kolejny milion. Nieźle spisał się World of Warcraft, który może pochwalić się nieznacznym wzrostem liczby subskrybentów - na koniec roku wyniosła ona 7,8 miliona, czyli 200 tys. więcej niż po trzecim kwartale.

Activision pochwaliło się ponadto faktem, że Starcraft II: Heart of the Swarm było najpopularniejszą grą komputerową w Ameryce Północnej. Oprócz gier Blizzarda na uwagę zasłużyły także Call of Duty i Skylanders, które okazały się drugą i trzecią najpopularniejszą marką w branży w 2013 roku.

Komentarze
24
Arcling
Gramowicz
10/02/2014 14:17
Dnia 10.02.2014 o 04:01, Smash-PL napisał:

Bzdura Activision kontroluje Blizzarda, całą reszta to zasłona dymna.

To błędna informacja. W dodatku to Vivendi stało się wtedy jedną spółką z Activision. Dopiero jakiś czas temu Activision się uniezależniło od tego. Blizzard i Activision mają osobne zarządy, które podejmują decyzje biznesowe. Zresztą, jakoś na żadnej grze Blizzarda nie widać loga Activision, ani na Steamie nie zobaczysz ich gier, a tam lądują gry Acti. Obie firmy tworzą jeden holding.

Arcling
Gramowicz
10/02/2014 14:17
Dnia 10.02.2014 o 04:01, Smash-PL napisał:

Bzdura Activision kontroluje Blizzarda, całą reszta to zasłona dymna.

To błędna informacja. W dodatku to Vivendi stało się wtedy jedną spółką z Activision. Dopiero jakiś czas temu Activision się uniezależniło od tego. Blizzard i Activision mają osobne zarządy, które podejmują decyzje biznesowe. Zresztą, jakoś na żadnej grze Blizzarda nie widać loga Activision, ani na Steamie nie zobaczysz ich gier, a tam lądują gry Acti. Obie firmy tworzą jeden holding.

Usunięty
Usunięty
10/02/2014 09:04
Dnia 07.02.2014 o 14:50, Numenpl napisał:

Musisz pamiętać jedną sprawę to jest Activision Blizzard czyli spółka 2 firm. Zacznę od drugiej czyli Blizzard który tak naprawdę trzyma tą pierwszą na powierzchni. To oni obecnie stanowią główny filar spółki poprzez marki Warcraft, Starcraft oraz Diablo. Natomiast Activision dobra mają tylko Call of duty i na tym koniec wbrew pozorom.

Bzdura. Activision ma mnóstwo licencji filmowych i przede wszystkim markę Skylanders. http://www.gamespot.com/articles/skylanders-series-sales-rise-to-15-billion/1100-6412395/




Trwa Wczytywanie