Graj w Broken Age jak 30 lat temu

Paweł Pochowski
2014/01/17 13:20
6
0

Wszystko dzięki specjalnej, ukrytej w grze opcji odblokowującej się, jeśli ustawicie grafikę w rozdzielczości 640x480.

Graj w Broken Age jak 30 lat temu

Tim Schafer nie byłby sobą, gdyby w najnowszej produkcji od Double Fine nie ukrył jakiejś niespodzianki. Grafika w Broken Age jest naprawdę ładna, ale jeżeli chcecie jest prosty sposób na jej "popsucie", by podziwiać piksele niczym z połowy lat 80-tych. By aktywować Retro Mode należy w ustawieniach grafiki zjechać z rozdzielczością ekranu aż do 640x480, by odblokować w menu przy "key remapping" specjalną opcją. Gdy ją włączycie podczas gry ekran zalany zostanie przez masę pikseli. Jak to konkretnie wygląda? Szczegóły w filmiku poniżej.

GramTV przedstawia:

Komentarze
6
Usunięty
Usunięty
17/01/2014 15:27

Uwielbiam starą, pixelową grafikę, ale to wygląda tragicznie. Jest różnica pomiędzy ręcznie robioną grafiką specjalnie pod 640x480, a nakładaniem zwykłego filtru. Tutaj cały ten obraz niemalże ''pływa''. Ciężko się na to patrzy :|.

Usunięty
Usunięty
17/01/2014 15:20

A ja powiedziałbym, że to tylko tania podróbka oldschoolu.Zwykły filtr nakładany na grafikę a nie specjalnie robiona pixelowana grafika. Widać do szczególnie, gdy przyjrzy się twarzy Velli, która zależnie od tego, w którym miejscu znajduje się bohaterka, jest mniej lub bardziej wyraźna. Znikają jej np. oczy. Tak samo z innymi elementami grafiki. Widać jak w pewnym momencie flagi powiewają zupełnie bez masztów.To dlatego, że filtr losowo wybiera, które fragmenty grafiki "powiększyć" i rozciągnąć do całego "piksela". Kiedyś, mimo iż piksele były wielkości kromek chleba wszystko było czytelne, każdy szczegół był widoczny a każda animacja dopracowana.To jest zwykła podróba.

Usunięty
Usunięty
17/01/2014 15:12

Trochę ściema, jeszcze pod koniec lat 90. rozdzielczość 640x480 była nazywaną tą standardową. W latach 80. i na początku 90. standardem było, o ile mnie pamięć nie myli, 320x200. Nawet pierwszy Quake (1996) miał taką rozdzielczość bez łatki 3dfx. Zresztą, ówczesne karty miały za mało pamięci, żeby pociągnąć więcej niż 16 kolorów, o tak ''wysokiej'' rozdzielczości nie wspominając. Więc od tych 30 lat odjął bym z 10:)




Trwa Wczytywanie