SimCity zachęca do tworzenia modyfikacji - o ile będą one zgodne z paroma zasadami

Robert Sawicki
2014/01/13 11:55
5
0

I, jak to w życiu, część z zasad jest przedstawiona wyjątkowo ogólnie, stąd w pewnych przypadkach nie do końca wiadomo, co można robić, a co powinniśmy sobie jednak darować.

SimCity zachęca do tworzenia modyfikacji - o ile będą one zgodne z paroma zasadami

Maxis opublikowało właśnie ogólne zasady dotyczące tworzenia modyfikacji do SimCity, mająca rozwiać wszelkie wątpliwości w kwestii tego, co możemy tworzyć.

Kiedy obok siebie stawia się słowa takie jak "mody" i "SimCity", na myśl przychodzi natychmiast sprawa niewielkich miast w grze, problem których mogliby rozwiązać właśnie modderzy. Czy tak się stanie - to już ciężko powiedzieć, bo pierwsza zasada opublikowana przez Maxis i EA mówi o zakazie zakłócania integralności rozgrywki, co samo w sobie jest paragrafem na tyle ogólnym, by móc podpiąć pod to większość tworzonych modów.

Omawiane zasady znajdziecie poniżej:

  • Modyfikacje nie powinny zakłócać integralności rozgrywki lub wpływać negatywnie na innych graczy. Nie zezwala się na wprowadzanie modyfikacji mających wpływ na funkcjonalność sieciową (jak np. tablice wyników, czy też wymiana z innymi graczami) i symulację w rozgrywkach sieciowych
  • Modyfikacje nie mogą naruszać praw autorskich, znaków handlowych, patentów, tajemnicy handlowej lub jakiejkolwiek innej własności intelektualnej osób trzecich i nie będzie zawierać zawartości, którą uważa się za sprzeczną z prawem, szkodliwą, obraźliwą, niecenzuralną lub naruszającą prywatność innej osoby, wyrażającą groźby, prześladowanie, przemoc psychologiczną, nienawiść, rasizm i inne niewłaściwe przesłania. Gra zyskała kategorię wiekową ESRB 10+ i PEGI 7, dostając podobną klasyfikację niemal na całym świecie. EA wymaga, by modyfikacje nie zawierały materiałów, które wykraczałyby poza wspomnianą klasyfikację wiekową.
  • Modyfikacje nie mogą wpłwać na pliki .com, .exe, .dll, .so i na inne pliki wykonywalny.
  • Treść i warunki przedstawione w Umowie Licencyjnej SimCity i zasadach korzystania z usługi EA zawierają się w przedstawianym dokumencie. W przypadku, gdy treść dokumentu kłóci się z założeniami Umowy Licencyjnej SimCity lub Zasadami Korzystania z Usługi EA, treść tego dokumentu ma pierwszeństwo przy rozwiązywaniu wszelkich wątpliwości.
  • Aby móc zachować jednolitość gry i zapewnić najlepsze możliwe doznania płynące z rozgrywki dla naszych graczy, EA zastrzega sobie prawo, wedle własnego uznania, do cofnięcia pozwolenia na wykorzystywanie, rozpowszechnianie i tworzenie modyfikacji w dowolnym momencie i do wyłączenia dowolnej modyfikacji w SimCity, jak i do rozpoczęcia działań przeciwko graczom, którzy działali na szkodę innych.

GramTV przedstawia:

Wpis mówi także o automatycznym przekazaniu praw do dowolnego dysponowania modyfikacją do EA, bez jakichkolwiek zobowiązań związanych z koniecznością przekazania twórcom modów ewentualnych zysków, czy nawet wymienienia ich z imienia i nazwiska w przypadku, gdy ich praca zostanie w jakiś sposób wykorzystana. Brzmi to nieco surowo, ale wynika to najprawdopodobniej z próby uniknięcia problemów z prawem i własnością intelektualną, a nie z tego, jak bardzo okrutne jest EA.

Zakładając, że mieścicie się w ramach wyżej wymienionych zasad - w czasach, gdzie tworzenie modyfikacji zapewnia ludziom nawet i pracę, planujecie cokolwiek stworzyć?

Komentarze
5
Usunięty
Usunięty
13/01/2014 15:02

Tryb offline podobno w drodze, w aktualizacji 10 :P http://sims.arhn.eu/2014/01/simcity-offline/

Usunięty
Usunięty
13/01/2014 14:33
Dnia 13.01.2014 o 13:16, One_of_the_Many napisał:

Przecież nie mogą pozwolić by ktoś tworzył i udostępniał za darmo to, co EA mogłoby sprzedać

Przecież wiem ... w sumie po co pisać takie oczywiste rzeczy jak te powyżej :)

One_of_the_Many
Gramowicz
13/01/2014 13:16

Przecież nie mogą pozwolić by ktoś tworzył i udostępniał za darmo to, co EA mogłoby sprzedać




Trwa Wczytywanie