Program komputerowy ANGELINA tworzy własną grę na potrzeby jednego z konkursów

Robert Sawicki
2014/01/05 10:33

I jeśli myślicie, że program będący w stanie samodzielnie (a przynajmniej za pomocą własnej interpretacji danych z Sieci) stworzyć grę wypuści produkt z jelonkami, kwiatkami i jaskrawymi kolorkami, to trochę się dzisiaj przeliczyliście.

Tytuł został zgłoszony do konkursu Ludum Dare, gdzie uczestnicy mają jeden weekend na stworzenie działającej gry komputerowej. Jak wypadła gra ANGELINY na tle innych produkcji tworzonych przez ludzi? W rozmowie z New Scientist, jeden z biorących udział w zawodach przyznał, że gra stworzona przez program była "bardziej grywalna i miała lepszą grafikę od wielu innych zgłoszonych gier".

To that Sect, które możecie podziwiać na filmie powyżej, jest efektem interpretacji przez ANGELINĘ tematyki gry, którą narzucili organizatorzy konkursu, pod tytułem "Dostajesz tylko jedno". Program wygenerował nawet własny opis swojej produkcji, który znajdziecie na końcu wiadomości.

W komentarzach pod artykułem na Kotaku, Mike Cook, twórca ANGELINY, przybliżył nieco zasady działania jego oprogramowania. "Ze względów estetycznych, opieramy się obecnie na językowych połączenia - przykładowo, ANGELINA wybiera teksturę lub model głównie dlatego, że uważa je (a konkretnie ich nazwy - dop. ww3pl) za związane z tematyką gry, nad którą właśnie pracuje". Choć spora część pracy programu to uzupełnianie szablonu przygotowanego przez programistę, ANGELINA samodzielnie wybiera assety do gry (jak choćby modele, tekstury, dźwięk i muzykę), opracowując także swój własny projekt poziomu.

Po zakończonej pracy, program testuje swój produkt, wprowadzając jednocześnie wszelkie konieczne poprawki i, kiedy wszystko wydaje się być już na swoim miejscu, wypuszcza jego ukończoną wersję. Mike zapowiada, że wkrótce ANGELINA opanuje nie tylko bardziej zaawansowane środowisko 3D (w postaci Unity), ale i nauczy się wybierać w Sieci tekstury w oparciu o własną ocenę tego, jak mogą przyczynić się do wzmocnienia atmosfery w grze. Program komputerowy ANGELINA tworzy własną grę na potrzeby jednego z konkursów

GramTV przedstawia:

A poniżej, obiecany opis w oryginalnej wersji językowej. Widać ANGELINA zrozumiała "Dostajesz tylko jedno" jako coś związanego z "Założycielem", "niezadowolonym dzieckiem" i zbieraniem statków, co, nawet jeśli jest częściowym dziełem przypadku, nieco niepokoi. Sam opis został skonstruowany na zasadzie szablonu, w którym ANGELINA tłumaczy podjęte przez siebie decyzje.

"This is a game about a disgruntled child. A Founder. The game only has one level, and the objective is to reach the exit. Along the way, you must avoid the Tomb as they kill you, and collect the Ship.

I use some sound effects from FreeSound, like the sound of Ship. Using Google and a tool called Metaphor Magnet, I discovered that people feel charmed by Founder sometimes. So I chose a unnerving piece of music from Kevin Macleod's Incompetech website to complement the game's mood.

Let me know what you think. In future I'll put more levels into my games, and also make the mechanics more interesting."

Komentarze
23
Usunięty
Usunięty
06/01/2014 09:39

[m]

Usunięty
Usunięty
06/01/2014 02:09

Draco Set? xD

Usunięty
Usunięty
05/01/2014 22:51

[m]




Trwa Wczytywanie