Cliff Bleszinski chciałby stworzyć strzelankę dla PC skupiającą się na walce na arenach

Paweł Pochowski
2013/12/12 08:30
6
0

Nie wiadomo jednak, czy to Silverstreak - projekt, o którym informował kilka miesięcy temu.

Cliff Bleszinski chciałby stworzyć strzelankę dla PC skupiającą się na walce na arenach

O tym, że twórca Gears of War i były pracownik studia Epic pracuje nad nowym projektem wiadomo od kilku ładnych miesięcy. Rok temu opowiadał on o pomyśle na nową markę, natomiast zaledwie we wrześniu prezentował pierwsze artworki. Teraz zdradza więcej, prawdopodobnie, na temat tego projektu - a przynajmniej wiele na to wskazuje.

- Mam grafiki koncepcyjne i bardzo dokładnie wiem, co chcę zrobić. Będzie to tytuł na PC, odzwierciedlający konkretny typ rozgrywki na którym zjedliśmy zęby, jeśli wiecie co mam na myśli - zapowiedział Cliff, dodając, że będzie to produkcja reprezentująca gatunek strzelanek, ale nie podobna do dzisiejszych gier. - Masa dzieciaków gra dziś w Call of Duty, wydaje mi się, że oni nie mają nawet pojęcia czym jest właściwy shooter na arenie - dodał Cliff.

Jak jednak słusznie zauważono w VG247 - nawet jeśli Cliff ma rację to nie zauważył, że wspomniane dzieciaki grające w CoD nie znają arenowych strzelanek, bo ich już prawie nie ma. Gry takie jak Quake czy Unreal nie sprzedawały się odpowiednio, więc zniknęły z półek. Unreal Torunament III był piękny i wciągający, ale szybko po grze nie został nawet ślad. Dziś arenowe strzelanki reprezentują Quake Live i polski Warsow, ale obydwie nie cieszą się wcale ogromną popularnością.

- Nie chcę pracować ze "starą strażą". Spotykam się z nimi, rozmawiamy. Ale ostatnie czego potrzebuję to marketingowiec średniego szczebla, który powie mi "tak właściwie to się zbyt dobrze nie sprzeda, jesteśmy zaniepokojeni" i tak dalej - stwierdził Cliffy.

GramTV przedstawia:

Niezależenie od tego, czy to Silverstreak czy zupełnie inny pomysł dowiedzieliśmy się jednak, że póki co w tym temacie dzieje się niewiele. Cliff ma pomysł, artworki (zapewne chodzi o te zaprezentowane niedawno), ale nie ma swojego studia, ani wsparcia od żadnego wydawcy. Jeżeli projekt ten w ogóle dojdzie do skutku, to pewnie zajmie mu to ładnych kilka lat.

Zdaniem autora:

Oczywiście słyszy się czasem, że gra X odniosła mega sukces, choć był problem ze znalezieniem wydawcy - wszyscy bali się, że produkcja nie wypali. Gdy jednak tytuł Y nie odnosi spektakularnego sukcesu lub jest finansową klapą - wtedy jakoś nikt nie chwali się tym, że ktoś ostrzegał przed porażką, lecz go nie posłuchano. Każdy kij ma zawsze dwa końce. Moim zdaniem Cliff ma prawo iść pod prąd, ale niech liczy się z wiążącymi się z tym konsekwencjami.

Komentarze
6
Usunięty
Usunięty
12/12/2013 19:56

Grałem zarówno w Q jak i UT i nie do końca wiem, do którego obozu się zapisał... Chyba UT bo kiedyś to było głównie UT a później całkiem sporo Q Live więc...Jeśli chodzi o pomysł Cliffa to może być to dobra gra ale tylko dla starych arenowiczów, dziś raczej nie sprzeda się dobrze chyba, że (!) będzie to stara arena w odświeżonej formie, dostosowanej do dzisiejszych czasów. Coś co spodoba się zarówno staroszkolniakom jak i młodym dzieciakom z CoDa. Jeśli by mu się udało - grałbym.

Usunięty
Usunięty
12/12/2013 14:10

szykuje się coś bardzo utkowego ;) i bardzo dobrze, brakuje dziś takich gier. nie robiąc wojny Q - UT, zawsze wolałem drugą opcję, po prostu wg mnie jest lepszy, tudzież bardziej mi się podoba.ostatnio coraz częściej odpalam sobie UT3, niestety jest mało serverów i ludzi na nich grających, więc częściej muszę bić boty hahaha. sam artykuł trafił w moją sytuację, wiosną 2008 wyszedłem z MM trzymając cod4 i UT3 w dłoni, był dylemat i wygrał cod, w owym czasie zabrał mi więcej czasu.ciekaw jestem jaki kierunek obierze Cliff, a może jakimś cudem doczekamy się samego UT4?

Usunięty
Usunięty
12/12/2013 12:00

Heh, ja doskonale pamiętam. Niemal w każdym czasopiśmie i na każdym portalu poświęconym grom robiono zetawienia tych dwóch tytulów i dosyć zabawne bylo to jak recenzenci bali się pokazać wyższość jednej gry nad drugą (każde zestawienie bylo tak zrobione, że w jednym elemencie bylo lepsze Q3 ale w innym z kolei recenzenci dawali zwycięstwo UT''kowi) bo flejmy byly już tak wielkie.Tak btw. to ja z kolei bylem w obozie UT :)




Trwa Wczytywanie