Przy tworzeniu gier, developerzy mają do dyspozycji sporo rozwiązań - część tworzą sami (pozdrawiam Carmacka), część biorą od innych w postaci gotowych, kompletnych silników graficznych lub tylko poszczególnych elementów oprogramowania.
Przy tworzeniu gier, developerzy mają do dyspozycji sporo rozwiązań - część tworzą sami (pozdrawiam Carmacka), część biorą od innych w postaci gotowych, kompletnych silników graficznych lub tylko poszczególnych elementów oprogramowania.
Graphine, twórcy oprogramowania do streamowania tekstur (które działa niezależnie od silnika graficznego) ogłosili właśnie, że Granite wkroczyło do wersji 2.0. SDK (czyli zestaw narzędzi przeznaczonych dla developerów) wspiera wszystkie znane formaty obrazów, zaś jego implementacja do dowolnego silnika ma być w pełni bezbolesna.
Co to obchodzi nas, graczy? To, że według danych podanych przez producenta, oprogramowanie umożliwia zmniejszenie zużycia pamięci przez tekstury nawet o 75%. Usprawnienia wpływają także na zajętą przestrzeń na dysku twardym, która może zostać pomniejszona nawet do 67%. Nie wiadomo o co dokładnie opierają się te wyliczenia, ale jeśli tego typu wyniki rzeczywiście są do osiągnięcia, powinno to znacznie wpłynąć na wygląd gier powstających w dopiero co wprowadzonej generacji.
Efekty i opinie developerów, jeśli w ogóle, pojawią się najprawdopodobniej w ciągu nadchodzących miesięcy.