Sony wyjaśnia, dlaczego cyfrowe wersje gier są droższe

Małgorzata Trzyna
2013/11/29 16:15

Dlaczego gry na PSN są droższe niż ich pudełkowe odpowiedniki? Dlaczego gry Sony są droższe od produkcji na Xboksa One? Na te pytania odpowiada Fergal Gara, przedstawiciel PlayStation w Wielkiej Brytanii.

Sony wyjaśnia, dlaczego cyfrowe wersje gier są droższe

- Sprzedaż gier w wersji cyfrowej to rzeczywiście ciekawe zagadnienie - powiedział Gara. - Po pierwsze, chcemy wspierać ten kanał dystrybucji, zatem nie leży w naszym interesie działanie na jego szkodę. Nie zapominajmy, że w Wielkiej Brytanii istnieje chyba największa konkurencja wśród sieci handlowych na świecie. Kiedy zatem ustalają ceny, są one często znacznie niższe niż ceny rekomendowane. Wspomnieliście o Amazonie. Oni ustalają własne ceny, my nie mamy na nie wpływu. Zatem jeśli wystawią towar niezwykle tanio, nie oznacza to, że ceny te będą odpowiednie dla PlayStation Store i że powinny być wyrównane do tego samego poziomu. W końcu to są niezależni sprzedawcy.

- Czy wszystko z czasem się ustabilizuje i wyrówna, i ile będą kosztować gry w wersjach cyfrowych? Mamy nadzieję, że będą one mniej więcej takie same jak ceny wersji pudełkowych. Zakładamy, że tak właśnie się stanie, gdy już opadnie kurz.

GramTV przedstawia:

Nie tylko gry Sony w wersji cyfrowej są bardzo drogie, ale także takie tytuły, jak FIFA 14 czy Assassin’s Creed IV: Black Flag (które w wersji cyfrowej na Xboksa One kosztują jednak tyle samo). Gara podkreślił, że jeśli chodzi o produkcje innych firm, cena w dużym stopniu zależy od wydawcy, i że nie może wdawać się w dyskusje na ten temat.

- Kupowanie gier w wersji cyfrowej to względnie nowa rzecz - powiedział. - Kupowanie DLC i dodatków to już bardzo rozwinięty biznes. Myślę, że znajdziemy odpowiedni poziom cenowy, który pozwoli współistnieć sieciom handlowym sprzedającym wersje pudełkowe i dystrybucji cyfrowej.

Komentarze
28
Usunięty
Usunięty
09/12/2013 18:51

A nie jest przypadkiem tak, że w swoim sklepie nie muszą się tłumaczyć z wysokich cen? Mają przecież świadomość istnienia konkurencji, ale w zamian też oferują pewne udogodnienia. Mają taką a nie inną ofertę i ok. Na szczęście nie ma przymusu. Dwa, że ceny gier są wyższe żeby ceny konsol mogły być niższe.

Vojtas
Gramowicz
07/12/2013 00:40
Dnia 29.11.2013 o 16:36, Lordpilot napisał:

Na szczęscie na konsolach jest wolność, [...]

Cha, cha, cha.

Dnia 29.11.2013 o 16:36, Lordpilot napisał:

To nie rynek PC, który mógł wejść w cyfrową dystrybucję na całego, bo sprzedaż kopii fizycznych była tak niska (piractwo)

Piractwo? Złamanie gry opartej o Steamworks jest prostsze niż niejednej gry na płycie zabezpieczonej SecuROMem czy innym shitem. Jak ktoś chce sprawdzić pirata, to zrobi to tak czy siak (oczywiście są wyjątki w rodzaju Diablo 3). Piractwo na ogólną sprzedaż ma stosunkowo niewielki wpływ; kluczowa jest polityka wydawcy/dewelopera, w tym takie aspekty jak jakość gry i jej wydania, cena, marketing, PR, support, konkurencja, etc. To ma realny i mocny wpływ na sprzedaż. Jeśli wiele z tych kwestii wydawca/dev zawali, to i sprzedaż będzie malutka.

Usunięty
Usunięty
06/12/2013 14:48
Dnia 05.12.2013 o 13:23, Festin napisał:

Ludzie nie pamiętają, ze sprzedaż gier, filmów, muzyki, wymaga potężnej i drogiej w utrzymaniu infrastruktury. Dlatego te cyfrowe materiały będą droższe niż w sklepach.

No tak, a utrzymanie sklepu, pracownikow, rozne oplaty to juz nie istnieja?Ogolnie cala ta akcja z drozszymi cyfrowkami to przekret i skok na kase.




Trwa Wczytywanie