Diablo 3 na PC nie doczeka się wsparcia dla kontrolerów

Paweł Pochowski
2013/11/12 09:30
3
0

Granie na komputerze ma według twórców "inny rytm" niż na konsoli, stąd też komputerowcy padem nie pograją.

Diablo 3 na PC nie doczeka się wsparcia dla kontrolerów

Choć kilka miesięcy temu wszyscy debiutu konsolowego Diablo 3 trochę się obawiali, a pojawiały się także głosy negujące sens wydawania tej gry w wersji "na pada" - produkcja zadebiutowała i zebrała fantastyczne oceny. Nie brakowało także głosów mówiących o tym, że konsolowe D3 jest lepsze od pecetowego, a gra na padzie zachowuje się tak, jakby od zawsze projektowana była z myślą właśnie o tym urządzeniu.

Nic więc dziwnego, że teraz to niektórym graczom pecetowym zachciało się pograć w nowe Diablo właśnie za pomocą innego kontrolera niż myszka z klawiaturą. Matthew Berger - starszy projektant poziomów rozwiewa wszelkie wątpliwości w tym temacie. - Rytm na PC jest taki "tactactactactactac" - klikasz myszką mówiąc swojej postaci gdzie ma się udać, rytm jest bardzo różny (od konsolowego - dop. red.). Konsolowy jest bardziej płynny, ponieważ stale poruszasz swoją postacią za pomocą gałki analogowej. Na konsolach tak właściwie nigdy nie stoisz nieruchomo, na PC jest tego znacznie więcej - tłumaczy Matthew w rozmowie z Eurogamerem. - Gdy grasz na PC tak właściwie nie koncentrujesz się na postaci - swoją uwagę skupiasz na kursorze. Na konsolach jest dokładnie odwrotnie - dodaje Berger.

Nie da się ukryć, że gameplay w obu wersjach gry - pecetowej oraz konsolowej - jest od siebie różny. I choć zmiany nie są drastyczne to jednak wymuszają na graczu inny sposób zachowania się, dostosowany zresztą to urządzenia, którym się posługuje. Kamera w wersji konsolowej ma większy zoom, umieszczona jest niżej nad ziemią, przez co widać mniejszy obszar i często walczy się na bliskim dystansie - trzeba wiec robić uniki, podczas gdy na PC można stanąć w odpowiedniej odległości i spokojnie strzelać z dystansu lub rzucać zaklęcia. Wspomniane uniki to zresztą jedna z największych różnic pomiędzy obiema wersjami, nie było ich w pecetowej wersji i zostały pomyślane dla konsol właśnie z powodu zmienionego systemu sterowania.

GramTV przedstawia:

Berger tłumaczy, że umożliwienie grania na PC za pomocą pada byłoby początkiem, a nie końcem zmian. Wraz z padem gra musiałaby otrzymać dedykowany mu interfejs, w tym także unik w postaci toczenia się po ziemi - ten styl rozgrywki natomiast wymaga mniejszej ilości przeciwników niż dla graczy sterujących za pomocą klawiatury i myszy, byłaby to więc kolejna rzecz wymagająca zmiany. Nic więc dziwnego, że po prostu nic z tego nie będzie. - Te gry zostały zbudowane tak, by potrafiły wykorzystać przewagę swojego środowiska i ekosystemu. W taki sam sposób złym pomysłem byłoby podłączenie klawiatury i myszy do konsolowej wersji gry. To by po prostu nie działało - wyjaśnia Matthew Berger.

Diablo 3 jak dotąd ukazało się na PC, Maca, PlayStation 3 oraz Xbox 360. Obecnie twórcy pracują nad wersją dedykowaną PlayStation 4. W kwestii sterowania warto dodać, że ta może doczekać się możliwości grania za pomocą PlayStation Vita.

Komentarze
3
Usunięty
Usunięty
12/11/2013 14:21

Szkoda, chętnie bym zagrał, gdyby dodali obsługę pada.

Usunięty
Usunięty
12/11/2013 13:54

I dobrze jeśli ktoś gra na PC to gra z myślą o K+M a nie jakimś padzie... Po za tym taka gra i pad seriously?

Usunięty
Usunięty
12/11/2013 10:29

Bardzo fajnie gra się w Diablo III na konsoli, na prawdę wygodnie. Ale wolę grać u siebie, na PC, myszka + klawiatura. Amen.




Trwa Wczytywanie