Assassin's Creed IV: Black Flag - przegląd ocen

Patryk Purczyński
2013/10/29 18:43

Weszliśmy już w czas wielkich premier, warto zatem tym uważniej selekcjonować gry, które mają trafić do naszych kolekcji. Czy Assassin's Creed IV: Black Flag zasługuje, by stanąć na naszej półce? Sprawdźmy.

Assassin's Creed IV: Black Flag - przegląd ocen

Assassin's Creed IV: Black Flag nie wspina się może na szczyty, ale to nadal gra warta naszej uwagi - takie wnioski można wysnuć na podstawie średniej ocen, jaką legitymuje się najnowsza odsłona serii Ubisoftu. W przypadku wersji na PlayStation 3 mowa o 89 punktach, wydanie na Xboksa 360 ma zaś trzy oczka mniej. Najsurowiej recenzenci potraktowali wersję na PS4 - 81/100. Przypatrzmy się, za co dokładnie nowy Assassin's Creed zbiera pochwały i nagany.

The Escapist - 100/100

Black Flag jest bardzo podobne do wcześniejszych części Assassin's Creeda, ale rozgrywka przypomina bardziej Sid Meier's Pirates! osadzone w pięknym 3D. Tak jak w tym klasycznym tytule, możesz żeglować gdzie dusza zapragnie i być przy tym zarówno nikczemny jak i dobroczynny. Wcielanie się w Edwarda Kenwaya i przeżywanie jego przygód na morzach, przy jednoczesnym uczestnictwie w konflikcie asasynów i templariuszy, jest czystą przyjemnością.

EGM - 95/100

Assassin's Creed IV: Black Flag nie posuwa serii naprzód, ale wcale nie musi tego robić. Dostajemy za to prawdopodobnie najlepszą symulację życia pirata w historii gier wideo, która skutecznie buduje podstawy pod kolejne części.

GameTrailers - 92/100

Niektóre z głównych mechanizmów można by było poprawić, ale fabuła, świat i systemy współtworzą wyraźnie lepszą i bardziej spójną grę od Assassin's Creed III. to nie tylko najlepsza odsłona serii, ale także jedna z najlepszych pozycji dla wielbicieli pirackich klimatów.

PlayStation LifeStyle - 90/100

Gra wygląda pięknie, a Karaiby służą za przeurocze miejsce akcji.

GameSpot - 90/100

Black Flag oferuje swoim użytkownikom niesamowitą skalę w znaczeniu rzeczy do zrobienia. Poziom harmonii między poszczególnymi komponentami, który zachęca do spróbowania wszystkiego, razem z fabułą nie pozwalają się oderwać od rozgrywki.

IGN - 85/100

GramTV przedstawia:

Pod powierzchnią rozczarowującego głównego wątku kryje się świat przepełniony pięknymi miejscami do zwiedzenia, niesamowitymi tajemnicami do odkrycia i nikczemnymi piratami do zadźgania.

Game Informer - 83/100

Pomimo moich problemów ze ścieżkami, które są przed nami wyłożone, Black Flag oferuje świetną zabawę, jeśli tylko dasz się ponieść swojemu przeczuciu.

Digital Spy - 80/100

Assassin's Creed IV: Black Flag nie jest grą idealną, ale intrygująca fabuła, świetnie zaprojektowane postacie i poprawiona mechanika skradania pozwalają unosić się serii na wzburzonych wodach.

ShackNews - 80/100

Tak jak Assassin's Creed II rozwijał rzeczy zawarte w pierwszej części, tak Assassin's Creed IV: Black Flag dopracowuje to, co niedomagało w AC III. Najnowsza produkcja Ubisoftu adaptuje najlepsze pomysły rodem z poprzedniczki, poprawia je i dodaje zaskakujące, nowe przeżycia w formie podwodnych misji i dostarczającej niezłej zabawy narracji w czasach współczesnych.

VideoGamer - 70/100

Jest mnóstwo sytuacji, w których musisz tolerować słabo zdefiniowaną mechanikę skradania i koszmarną sztuczną inteligencję.

Gamer.no - 60/100

Assassin's Creed IV: Black Flag to najprawdopodobniej najgorsza odsłona serii, ale mimo to nie jest to gra słaba. Daje to, czego od niej oczekujesz i niewiele więcej. Warta uwagi jest dynamika żeglowania, a także zapadające w pamięć starcia na otwartych wodach.

Komentarze
11
Usunięty
Usunięty
30/10/2013 16:14
Dnia 30.10.2013 o 08:01, Ostrowiak napisał:

>typy zazdrosne z gryonline pisały od kiedy gryonline są studiem developerskim, żeby "zazdrościć"

O coś innego mi chodziło ;].drake265 O coś zupełnie innego mi chodziło ;].Więc zanim napiszęsz że ktoś pisze brednie dopytaj się...Tobialex Dokładnie.

Usunięty
Usunięty
30/10/2013 10:57
Dnia 29.10.2013 o 21:21, Jarsston napisał:

nie lepiej było Ubisoftowi zrobić z tego nową markę o piratach

Amen.Sam się nad tym wielokrotnie zastanawiałem, bo o ile AC jest naprawdę zacną serią, o tyle skakanie po różnych epokach, wątki współczesnoprzyszłościowe itp troche psują (jak dla mnie) możliwość wczucia się w klimat. W jedynce było jeszcze ok, choc łażenie Desmondem mnie wybijało z "rytmu". Bardzo ucieszyła mnie wiadomość, że w IV ograniczono to do minimum, choc - jak piszesz - najlepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie nowego świata tylko do "pirackich" gier.A na razie pozostaje mi czekać na premierę wersji pecetowej i dostawę Buccaneer Edition :)

Usunięty
Usunięty
30/10/2013 08:01

>typy zazdrosne z gryonline pisałyod kiedy gryonline są studiem developerskim, żeby "zazdrościć"




Trwa Wczytywanie