How to Survive ukradzionym pomysłem na grę?

Paweł Pochowski
2013/10/28 10:40
5
0

Tak przynajmniej twierdzi Ryan Sharr, niezależny twórca i autor gry Roam, która obecnie znajduje się w fazie produkcji za pieniądze zebrane przez kampanię na Kickstarterze.

How to Survive ukradzionym pomysłem na grę?

Zbiórka na Roam zakończyła się w lutym tego roku i to właśnie w tamtym okresie należy szukać korzeni całej afery. Jak informuje bowiem Ryan w w przewrotnie zatytułowanej notce "How to steal?", jego produkcja oraz gra 505 Games - How to Survive są do siebie niezwykle podobne. Oczywiście gier o walce z zombie jest pełno, ale jak porówna się styl graficzny, wygląd rozgrywki, założenia dotyczące konieczności polowania i zdobywania pożywienia czy craftingu broni faktycznie da się zauważyć pewne podobieństwo pomiędzy obiema produkcjami.

Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyż branża "pożycza" z innych gier na okrągło, gdyby nie fakt, że 505 Games zgłosiło się do twórcy Roam jeszcze w styczniu 2013 z propozycją wydania jego gry. Jako dowód Sharr opublikował maila, którego otrzymał od Evana Icenbice'a - starszego producenta w 505 Games, który zaproponował współpracę w temacie wydania gry na Xbox Live Arcade oraz PlayStation Network. Sharr nie był zainteresowany tego typu układem i całość nie doszła do skutku, to jednak pokazuje, że skoro jeszcze w styczniu firma chciała wydać Roam na konsole to nie miała jeszcze pojęcia o How to Survive. I to właśnie jest najbardziej "szokującym" aspektem całej sprawy - wygląda na to, że skoro Ryan nie chciał współpracować, to 505 Games zleciło stworzenie podobnej gry innemu studio.

Pikanterii dodaje fakt, że How to Survive zdążyło ukazać się jeszcze przed Roam, ale pierwsze recenzje są dla gry niezbyt pozytywne. Zwraca się w nich uwagę na ogólne niedokończenie gry, zupełnie, jakby twórcy spieszyli się z jej wydaniem... Ciekawe z jakiego powodu. Cała sprawa przypomina trochę scysję pomiędzy twórcą DayZ, a producentami The WarZ przemianowanego z czasem na Infestation: Survivor Stories.

GramTV przedstawia:

W kolejnej, nowszej notce Ryan poinformował jedynie, że nie chciał narobić takiego zamieszania - chciał tylko pokazać jak funkcjonuje cała branża. Roam wyda tak czy siak, a wobec twórców How to Survive nie zamierza wyciągać żadnych prawnych konsekwencji. Nie chce tylko, by w przyszłości sądzono, że to on ściągnął od kogoś pomysł na grę w sytuacji, w której prawdopodobnie było dokładnie odwrotnie. Poniżej możecie porównać gameplay'e z obu produkcji. Podobne?

Komentarze
5
Usunięty
Usunięty
28/10/2013 16:16
Dnia 28.10.2013 o 12:51, TobiAlex napisał:

Może nie był zainteresowany współpracą, bo właśnie miał już w głowie (a może i nie tylko) pomysł na HTS?

Czytanie ze zrozumieniem się kłania. To twórca Roam nie chciał współpracy nie wydawcy HTS. Tak nawiasem mówiąc.Jeśli chodzi o samą grę. Nie polecam, strasznie zabugowana, przykładowo: zabijamy grupkę zombi, by po oddaleniu się o pół ekranu, kolejna zgraja zrespiła się w tym miejscu. I tak w kółko.

TobiAlex
Gramowicz
28/10/2013 12:51

Ble ble ble. Może nie był zainteresowany współpracą, bo właśnie miał już w głowie (a może i nie tylko) pomysł na HTS? To takie piep... w bambus. Niedługo producenci samochodów będą się nawzajem oskarżać o "kradzież" koła...

Dared00
Gramowicz
28/10/2013 12:24

Mmmmm-hmmmm. Nope. http://www.reddit.com/r/Games/comments/1pd4v1/proof_that_the_developers_of_roam_are_wrongly/




Trwa Wczytywanie