W świecie Watch Dogs chodzi o zwartość, nie o wielkość świata

Patryk Purczyński
2013/09/28 09:49

Świat GTA V może imponować swą rozległością, ale twórcy Watch Dogs wcale nie czują się nim zdeprymowani - jak twierdzi bowiem Jonathan Morin, pracownikom Ubisoftu przyświeca inny cel.

W świecie Watch Dogs chodzi o zwartość, nie o wielkość świata

- Kwestią, którą chciałem promować w Watch Dogs, jest zwartość miasta, a nie jego rozmiar - mówi Jonathan Morin, dyrektor kreatywny produkcji Ubisoftu. - Mamy duże miasto, ale w przeciwieństwie do większości gier, chcemy uzyskać w nim duże zagęszczenie - stwierdza.

- W Watch Dogs możesz stać nieruchomo i obserwować ludzi przez dziesięć minut - grasz praktycznie nie ruszając się z miejsca. Dla mnie jest to ważniejsze niż to, by miasto przybierało rozmiaru. Nie chcę, by rozmiar stawał się przestrzenią między punktem A a punktem B. Mamy duży świat, ale tu chodzi przede wszystkim o zagęszczenie - podkreśla.

GramTV przedstawia:

Zwraca również uwagę, że w przypadku GTA V zaprojektowanie ogromnego świata miało większy sens niż w Watch Dogs. - GTA V ma przecież samoloty, które pozwalają szybciej się przemieszczać. Nie wsadzasz do gry samolotu, jeśli nie ma przestrzeni, by nim polecieć. My celujemy przede wszystkim w zagęszczenie. Jeśli zatem podwoiliśmy czy potroilibyśmy wielkość świata, pojawiłaby się powtarzalność, ponieważ zagęszczenie jest dla nas wartością nadrzędną. Chcieliśmy zrobić odpowiedni rozmiar świata dla takiego zagęszczenia - tu potrzeba odpowiedniego balansu - dodaje Morin.

Komentarze
14
Liptox
Gramowicz
30/09/2013 10:36

Trzeba przyznać że RG postawiło wysoko poprzeczkę :) Każda inna produkcja z otwartym światem jest automatycznie porównywana z GTA :) Długo poczekamy aż któraś produkcja tą poprzeczkę podniesie wyżej od RG.

W sumie to w takim Sleeping Dogs bylo co do robienia, choć miasto aż takie wielkie nie było. Tak więc zobaczymy co zrobi Ubisoft

Fang
Gramowicz
28/09/2013 15:15

Niby wielkość nie jest ważna ale i tak podkreślają że też mają duży świat w grze ;)




Trwa Wczytywanie