David Cage o nadchodzącej i mijającej generacji

Paweł Pochowski
2013/09/16 11:00
3
0

Podczas rozmowy z OPM David ocenił nowe konsole jako narzędzie, które pozwoli twórcom tworzyć więcej emocji i subtelności. Dostało się także obecnej generacji - przede wszystkim w kontekście PS3.

David Cage o nadchodzącej i mijającej generacji

- Jeśli tworzysz emocje, będziesz miał do dyspozycji szerszą paletę możliwości dzięki nowej technologii. Ale sprzęt to tylko narzędzie. Jeśli do tej pory tworzyłeś strzelanki, będziesz robił je lepsze. Jeśli robiłeś rzeczy emocjonalne, to teraz tych emocji dostarczysz więcej. I właśnie poziom subtelności jaki można otrzymać chcieliśmy zaprezentować poprzez demo Dark Sorcerer. Użyliśmy do tego komedii, ale można zrobić to samo z każdym innym gatunkiem. To jest to, co przynosi nowa generacja. To po prostu lepsze narzędzie - tłumaczy Cage. Ponadto dodał on, że w nowych technologiach najbardziej przygląda się on jakości grafiki oraz temu, jak bardzo mutliplayer przekracza swoje granice - mówiąc to miał na myśli przede wszystkim przeróżne opcje społecznościowe, które teraz tak często dodawane są do gier i które coraz łatwiej się tworzy.

- I tak generalnie to naprawdę uważam, że tworzenie na PS4 jest o wiele łatwiejsze niż na PlayStation 3, dzięki czemu więcej energii można włożyć w produkowanie zawartości zamiast walczyć z technologią. Mam więc nadzieję, że pozwoli to twórcom być bardziej kreatywnymi oraz szalonymi - kończy swoją wypowiedź David.

GramTV przedstawia:

Trzeba przyznać, że choć chwali on konsole nowej generacji to jednak jego wypowiedzi na temat tworzenia PS3 w kontekście "walki z technologią" nie brzmią najlepiej. W końcu na rynku niedługo zadebiutuje jego najnowsza gra - Beyond: Two Souls. Od razu nasuwa się pytanie o to, jaki ten tytuł mógłby być, gdyby jego twórca nie musiał "walczyć z technologią". O tym, czy nie pochłonęło to zbyt wiele jego energii dowiemy się już niedługo. Beyond debiutuje 8. października, tylko na PS3. Zachęcamy do przeczytania naszych wrażeń z tej gry. Ponadto przypominamy, że niedługo zadebiutuje demo tej produkcji.

Komentarze
3
Usunięty
Usunięty
16/09/2013 14:36

Na architekturę PS3 najbardziej narzekało Epic games i Guirella games. Pierwsi narzekali na to jak chora jest ta architektura oraz jak ówczesne Dev Kity na tą konsolę nie ułatwiały zadania przy tworzeniu wersji UE3 na tą konsolę podczas produkcji UT3. Natomiast Guirella Games jasno powiedziało możliwości konsoli jak na siódmą generację to ma spore, ale realizacja to już istny koszmar. I to jest studio odpowiedzialne za serię Killzone. Przy tworzeniu KZ2 klnęli na dev kity które nie ułatwiały zbytnio roboty tylko na odwrót. Jak zabrali się za KZ3 to sytuacja się poprawiła ale nadal był to koszmar gdy chcieli dodać jakieś nowinki typu 3D lub ulepszeń np. Havoca to i tak był problem natury dev kitowej. Konsola miała możliwości ale pisanie kodu na jej dev kitach sprawiało że twórców szlag trafiał. Podobnego zdania byli inni first developers Sony.

Amiga4ever
Gramowicz
16/09/2013 12:11

Tez mi się obilo o uszy, ze twórcy psioczyli na architekture PS3 w dniu premiery.

Usunięty
Usunięty
16/09/2013 11:41

Oj tam, afery nie ma. Większość twórców stwierdzała, że na PS3 się robi o wiele trudniej.




Trwa Wczytywanie