Xbox One z grami z chmury wzorem Gaikai? Wszystko się może zdarzyć

Piotr Bajda
2013/09/05 13:23
5
0

Czy któregoś dnia zagramy w gry streamowane na Xboksa One z oddalonych o tysiące kilometrów serwerów? Niezbadane są ścieżki chmury, zdaje się mówić Albert Penello.

Xbox One z grami z chmury wzorem Gaikai? Wszystko się może zdarzyć

Albert Penello zarabia na życie planowaniem strategii marki Xbox. Dziennikarz Gamespotu zapytał go o możliwość uruchomienia przez Microsoft usługi podobnej do przejętego przez Sony Gaikai. W odpowiedzi padły takie oto słowa:

Tak, absolutnie. To jedna z rzeczy, które czynią chmurę interesującą, ale i trudną do przedstawienia klientowi. Trudno wprost powiedzieć co ona umożliwia. Mówimy klientowi, że chcemy podłączonej konsoli. Chcemy, żeby twórcy mieli dostęp do chmury. Nie staramy się wymyślić jakiegoś sztucznego tworu.

GramTV przedstawia:

Jest tak wiele rzeczy, które serwery mogą zrobić. Używając naszych serwerów w chmurze Azure, mogą to być rzeczy typu przetwarzanie głosu. Może to też być coś bardziej skomplikowanego jak renderowanie pełnej gry wzorem Gaikai i przesyłanie jej do konsoli. Musimy tylko sprawdzić, z czasem, ile to kosztuje i jak dobrze działa.

Zatem poczekamy, zobaczymy. I wygląda na to, że trochę to potrwa, bo nawet zapowiedziana już usługa Gaikai to wciąż pieśń przyszłości. Ameryka Północna zacznie korzystać z dobrodziejstw grania z chmury poprzez PlayStation 4 już w przyszłym roku, ale Europie przyjdzie poczekać dłużej. O ile? Sony nie chce sprecyzować daty startu na Starym Kontynencie.

Komentarze
5
Usunięty
Usunięty
05/09/2013 22:33

> Do grania w chmurze potrzeba znacznie bardziej zaawansowanych maszyn roboczych, gdzie> prócz CPU mamy też GPU, a wszystko jest projektowane z myślą o jak najmniejszych opóźnieniach.> Takie maszyny posiada Sony (Gaikai) i OnLive, ale ich utrzymanie i rozbudowa sieci serwerowni> z takimi maszynkami kosztuje fortunę.> MS zaś posiada chmurę Azure, która była projektowana do innych celów (usługi korporacyjne,> bazy danych) niż cloud gaming. Dlatego swoją "chmurkę" reklamują lepszym matchmakingiem,> dedykowanymi serwerami do gier, a nie streamingiem gier z ich maszyn.Tylko ze Microsoft ma kase i zrobi co chce.Do puki prawo sie nie zmieni wiekszy bedzie kupywal wszystko pod soba.

Usunięty
Usunięty
05/09/2013 22:33

> Do grania w chmurze potrzeba znacznie bardziej zaawansowanych maszyn roboczych, gdzie> prócz CPU mamy też GPU, a wszystko jest projektowane z myślą o jak najmniejszych opóźnieniach.> Takie maszyny posiada Sony (Gaikai) i OnLive, ale ich utrzymanie i rozbudowa sieci serwerowni> z takimi maszynkami kosztuje fortunę.> MS zaś posiada chmurę Azure, która była projektowana do innych celów (usługi korporacyjne,> bazy danych) niż cloud gaming. Dlatego swoją "chmurkę" reklamują lepszym matchmakingiem,> dedykowanymi serwerami do gier, a nie streamingiem gier z ich maszyn.Tylko ze Microsoft ma kase i zrobi co chce.Do puki prawo sie nie zmieni wiekszy bedzie kupywal wszystko pod soba.

Usunięty
Usunięty
05/09/2013 19:43

Do grania w chmurze potrzeba znacznie bardziej zaawansowanych maszyn roboczych, gdzie prócz CPU mamy też GPU, a wszystko jest projektowane z myślą o jak najmniejszych opóźnieniach. Takie maszyny posiada Sony (Gaikai) i OnLive, ale ich utrzymanie i rozbudowa sieci serwerowni z takimi maszynkami kosztuje fortunę.MS zaś posiada chmurę Azure, która była projektowana do innych celów (usługi korporacyjne, bazy danych) niż cloud gaming. Dlatego swoją "chmurkę" reklamują lepszym matchmakingiem, dedykowanymi serwerami do gier, a nie streamingiem gier z ich maszyn.




Trwa Wczytywanie