Wiemy, ile osób odwiedziło targi Gamescom 2013

Paweł Pochowski
2013/08/25 19:15

Jak co roku tuż po GamesComie czas na małe podsumowanie. Organizatorzy ujawnili kilka ciekawych statystyk.

Wiemy, ile osób odwiedziło targi Gamescom 2013

GamesCom 2013 powoli dobiega końca, a kurz po najważniejszej europejskiej imprezie o tematyce gier powoli opada. W związku z tym poznaliśmy pierwszą wstępną liczbę osób, które uczestniczyły w imprezie - jest to ponad 340 tysięcy osób. Oznacza to, że na GamesCom 2013 przybyło bagatela minimum 65 tysięcy zwiedzających więcej niż w roku poprzednim. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę, jak gorący jest to rok dla całej branży, ale mimo to można zaryzykować stwierdzenie, że ogólnie tematyka gier kontynuuje swój wzrostowy trend, a konsole nowej generacji nie są jedynym elementem składającym się na zwiększoną liczbę odwiedzających targi.

Organizatorzy podali do wiadomości publicznej większą ilość danych. Dowiedzieliśmy się, że na targi przybyło 635 wystawców z 40 krajów, którzy zaprezentowali 400 premier. Na GamesCom 2013 przybyli zwiedzający z 88 krajów, którzy wykupili wszystkie dostępne bilety - targi były całkowicie wyprzedane. Najlepszą grą targów zostało Destiny od Bungie. Ponadto na imprezę przybyło 6 tysięcy dziennikarzy z 61 krajów. A teraz krótka chwila dla fanów procentów - zwiedzających przybyło o 23 procent, natomiast dziennikarzy o 15.

GramTV przedstawia:

Cóż, i tym sposobem kończy się jednej z najgorętszych momentów w roku - obfitujący w wiadomości i relacje z zakulisowych pokazów. Nie martwcie się jednak, zawszy gdy już przeleci GamesCom co prawda wakacje dobiegają końca, ale oznacza to także, że wrzesień puka do drzwi. W tym roku oznacza to chociażby GTA V, FIFA 14 czy PES 2014 na osuszenie łez.

Komentarze
11
Vojtas
Gramowicz
26/08/2013 16:17
Dnia 26.08.2013 o 14:44, Demagol napisał:

Odwieczny konflikt! Kilka lat narzekania minęło, nadal nic się nie zmieniło.

Spoko. Zaix też twierdzi, że GOG założyło CDP.pl. ;)

Usunięty
Usunięty
26/08/2013 14:44

Odwieczny konflikt!Kilka lat narzekania minęło, nadal nic się nie zmieniło.

Arcling
Gramowicz
26/08/2013 01:28
Dnia 26.08.2013 o 00:01, MrGregorA napisał:

Naszła mnie mała refleksja. Na gramie już od dłuższego czasu wykorzystuje się onetowe tytuły. Dobrym porównaniem był news o demie FIFY 14. Na gramie "wiemy, kiedy demo będzie dostępne", konkurencja: "demo FIFA 14 dostępne będzie x września". Można? I tak pewnie 90% używa ad-blocka.

Tak już jest bardzo długo. Dają, bo przyciąga to kliknięcia, chociaż nie wiem, na ile to obecnie jest opłacalne. Reklamy tak czy inaczej wyświetlają się na głównej (tam jest zresztą ich najwięcej) i jest też okno z reklamą mogące wyskoczyć przed dowolną podstroną. W przypadku użytkowników z dodatkami blokującymi reklamy kliknięcia w newsa i tak nic nie zmieniają. Najgorzej z tytułami newsów jest, gdy dodatkowo redakcja sili się czasem na uczynienie ich zabawnymi. Efekt końcowy zwykle jest żenujący.




Trwa Wczytywanie