Need for Speed: Rivals w 30 klatkach na sekundę. Także na PC i next-genach

Mateusz Stanisławski
2013/08/25 14:00

Dlaczego? Za wszystkim stoi implementacja systemu AllDrive, który ma zatrzeć granicę pomiędzy zabawą dla jednego gracza a trybem wieloosobowym. – 30 klatek na sekundę daje satysfakcjonujące doświadczenia – zapewniają twórcy.

Need for Speed: Rivals w 30 klatkach na sekundę. Także na PC i next-genach

– To decyzja, którą podjęliśmy, by skupić się na tym, co, naszym zdaniem, jest naprawdę ważne dla typowego gracza: wyświetleniu na ekranie jak największej liczby obiektów. W AllDrive wszystko może się zdarzyć. To kluczowa innowacja w naszej produkcji. Nie ma tu trybu single player, multiplayera czy kooperacji. Wszystko dzieje się płynnie – powiedział Marcus Nilsson, założyciel studia Ghost Games.

W dość krótkim odstępie czasu na ekranie może się pojawić bardzo dużo pojazdów – sterowanych nie tylko przez graczy, ale również sztuczną inteligencję. Musi być więc pewien zapas mocy, by gra uciągnęła całą tę zawartość. Jak się okazuje, pokłady te zorganizowano kosztem właśnie płynności na poziomie 60 klatek na sekundę.

GramTV przedstawia:

Co ciekawe, liczba graczy wspieranych przez AllDrive do dnia premiery najprawdopodobniej jeszcze się zwiększy, ale tylko na pecetach i konsolach następnej generacji. – Odkąd odkryliśmy AllDrive, porzuciliśmy wsparcie dla 24 lub 36 graczy, bo to nie ma sensu. Robi się niepotrzebny chaos. Widzicie, jak zachowują się gracze w sieci, prawda? Teraz można jednocześnie czerpać radość z wspólnej rozgrywki oraz wykonywać własne zadania – dodał Nilsson.

Przypominamy, że debiut Need for Speed: Rivals w naszym kraju odbędzie się 21 listopada.

Komentarze
27
Usunięty
Usunięty
26/08/2013 08:35

> tuż to chyba jakaś nowa moda. 30 klatek na sekundę tak to bardzo modne.> W każdej grze powinna być opcja ustalania max klatek. Dla mnie np 30fps nie starczy,> nagrywałem filmiki na 30fps i nie było to zbyt płynne, dla mnie musi być to 40fps. I> dla mnie 40 starczy i wiem że nie ciągnie wtedy więcej z mojej karty graficznej dzięki> czemu się mniej grzeje i żywotność jest dłuższa.> Ta moda na 30 fps to na serio jakiś cyrk w ogóle się porobił.30 fps jest lepsze od 40 z jednej przyczyny. Obecne monitory mają zazwyczaj częstotliwość odświeżania ekranu 60Hz. Kiedy masz 30 fps, to każda klatka wyświetla się tak samo długo, tj. przez dwa cykle odświeżania ekranu, co np. w grach wyścigowych jest BARDZO pomocne. Z tego powodu jeśli deweloper wie że nie da rady osiągnąć 60 klatek, to zostaje przy 30, a nie na przykład 45, i nie ma co wieszać na nich za to psów. Kiedy powstaje gra to zawsze trzeba coś poświęcić, żeby coś innego zyskać.

Usunięty
Usunięty
26/08/2013 00:28

Niech zrobią NEED FOR SPEED UNDERGROUND 3 ze sterowaniem z NFS Underground, dla mnie ta część była najlepsza graficznie też prezentowała się lepiej od Underground 2.

Usunięty
Usunięty
25/08/2013 23:33

Nie mam pojęcia ile klatek/s jest potrzebne do osiągnięcia płynności w grach wyścigowych, ale w BF3 spadki do 30 kl/s (z średnich ponad 50 kl/s) były bardzo nieprzyjemne :D




Trwa Wczytywanie