Informacje

Dlaczego Guild Wars 2 nie trafiło ostatecznie na konsole?

13 Małgorzata Trzyna

W lutym 2012 roku wydawca Guild Wars 2, firma NCSoft ogłosiła, że trwają prace nad grą w wersji na konsole. Okazało się jednak, że ArenaNet nie mogłaby pozwolić sobie na wydawanie aktualizacji tak często, jak by sobie tego życzyła.

Dlaczego Guild Wars 2 nie trafiło ostatecznie na konsole? - obrazek 1
Guild Wars 2

- Próbowaliśmy stworzyć Guild Wars 2 w wersji na konsole i przekonać się, czy to się sprawdzi – powiedział główny projektant zawartości, Mike Zadorojny podczas rozmowy z Eurogamerem. – Jednak PC zawsze było dla nas najważniejszą platformą, zwłaszcza, że chcieliśmy stworzyć żywy świat i wydawać nową zawartość tak szybko, jak się da. Zrobienie czegoś takiego w przypadku konsol jest niezwykle trudne.

Nowa generacja konsol ma być bardziej otwarta, ale czy w wystarczającym stopniu, by twórcy mogli aktualizować grę bez przeszkód? ArenaNet zamierza z ciekawością przyglądać się, jak poradzi sobie MMO The Elder Scrolls Online, które trafi na PC, PS4 i Xboksa One w tym samym czasie.

- Ciekaw jestem, co z tego wyjdzie – powiedział Zadorojny. – Najważniejsze pytanie brzmi, jak często będą mogli aktualizować i patchować grę po wydaniu. To będzie spore wyzwanie. Jeśli chodzi o nas, możemy z łatwością dodawać nową zawartość na PC w krótkich odstępach czasowych. Łatwiej jest nam to zrobić na PC niż na Xboksie One czy PS4. Dodatkowo, na PC nie trzeba opłacać comiesięcznej subskrypcji, zatem nie stanowi ona dla nikogo bariery [w przeciwieństwie do nowej generacji konsol, wymagających wnoszenia opłat za możliwość grania przez sieć].

Czy Guild Wars 2 ma zatem jeszcze szansę ukazać się na konsolach? Zadorojny nie mówi „nie”, ale podkreśla, że nie jest to dla firmy kluczowa sprawa. Najważniejszą platformą pozostanie PC.

13 komentarzyDodaj swój

Przeczytaj wszystkie komentarze na forum
oxygar

Co do tych aktualizacji to mają rację, ale jeśli chodzi o abonament to dla graczy konsolowych, którzy i tak go opłacają dla innych gier nie będzie to problemem, skoro Guild Wars jest grą F2P.

Odpowiedz
G aope

> skoro Guild Wars jest grą F2P.
Co? Od kiedy?

Odpowiedz
Martius0

> Co? Od kiedy?
Obstawiam skrót myślowy, pewnie chodziło o b2p.

Odpowiedz
G Redjevel

Ja bym chciał żeby się na steam pojawił

Odpowiedz
G Kraju

Opłata 20 tysięcy dolców za każdy patch jest nie do przejścia, więc nic dziwnego, że AN nie decyduje się na wydanie konsolowego GW2. Obawiam się, że Blizzard przejedzie się na D3, gdy gra będzie wymagała sporo poprawek. "Poprawność polityczna" nie pozwala im tego głośno powiedzieć, ale wykupienie comiesięcznego Live czy Plusa nie jest aż tak wielką przeszkodą. Plus jest tani i opłacalny, a Live wbrew pozorom kupuje sporo użytkowników X360. GW2 kupujesz raz i grasz dopóki serwery nie zostaną wyłączone, a że AN chce wprowadzić dynamiczne questy/eventy co dwa tygodnie, to w miesiącu zostawiliby na kontach Microsoftu przeszło 40 tyś dolców. Podobna kwota zasiliłaby budżet Sony. Nie opłacalny biznes.

Odpowiedz
oxygar

> > skoro Guild Wars jest grą F2P.
>
> Co? Od kiedy?
>

Dobra, pomyliłem się. Rzeczywiście miałem na myśli b2p. Głównie chodziło mi o to, że nie trzeba płacic za grę co miesiąc.

Odpowiedz
G Alehor

Gdyby GW2 pojawiło się na PS4 to odzyskał bym wiarę w next geny

Odpowiedz
Jeffero

"...chcieliśmy stworzyć żywy świat..."

Nie udało się, świat jest ogromny i martwy...

Odpowiedz
G Kraju

> Nie udało się, świat jest ogromny i martwy...

Od czasów dynamicznych questów i nowych eventów dco trzy tygodnie (niedługo będą co dwa) stan rzeczy się poprawił. Choć nadal poboczne lokacje na niższych poziomach świecą pustkami.

Odpowiedz
G L33T

> Gdyby GW2 pojawiło się na PS4 to odzyskał bym wiarę w next geny
A co ma GW 2 jadące na DX 9.0c i brakiem poprawek optymalizujących silnik przez coś innego niż zmniejszanie detali do gier pod DX 11 z pełnym wsparciem AMD i Nvidi i grafiką choćby taką jak w Watch Dogs co by uzasadniało chore wymagania jeśli chodzi o to ile Procesor Wars 2 żre zasobów?

Odpowiedz
G Alehor

> > Gdyby GW2 pojawiło się na PS4 to odzyskał bym wiarę w next geny
> A co ma GW 2 jadące na DX 9.0c i brakiem poprawek optymalizujących silnik przez coś innego
> niż zmniejszanie detali do gier pod DX 11 z pełnym wsparciem AMD i Nvidi i grafiką choćby
> taką jak w Watch Dogs co by uzasadniało chore wymagania jeśli chodzi o to ile Procesor
> Wars 2 żre zasobów?
Nie wiem i nic mnie to nie obchodzi. Ja chcę dobre, grywalne MMO na konsole które będzie mogło funkcjonować równie dobrze co MMO PCtowe.

Odpowiedz
Boguslav4

> > Nie udało się, świat jest ogromny i martwy...
>
> Od czasów dynamicznych questów i nowych eventów dco trzy tygodnie (niedługo będą co dwa)
> stan rzeczy się poprawił. Choć nadal poboczne lokacje na niższych poziomach świecą pustkami.
>
Należe do ludzi, którzy lubili GW 2 nawet bez tych aktualizacji- wolałbym zresztą nowe tereny np. Tengu. :PGW 2 w ostatnich eventach wymagało tyle grindu i skilla co GW 1...

Odpowiedz
G L33T

FF XIV ? Wychodzi i na ps 3/4 jak i na PC.

Odpowiedz
Przeczytaj wszystkie komentarze na forum
Najnowsze
Lubisz nas?