E3 2013: Na PS4 może pojawić się jakaś forma DRM

Piotr Bajda
2013/06/11 21:30

Ale spokojnie, nie ma póki co powodów do paniki i obrzucania Sony mięsem. Na pewno nie pojawi się natomiast blokada regionalna.

E3 2013: Na PS4 może pojawić się jakaś forma DRM

Najgłośniejszy (dosłownie i w przenośni) moment wczorajszych konferencji? Jack Tretton ogłaszający, że Sony nie zamierza wojować z używkami, ani pakować do PlayStation 4 restrykcji typu "zawsze online" czy "online codziennie o 21". O ile jednak Sony nie udostępni wydawcom z zewnątrz żadnych narzędzi, to nie może im zakazać prób zabezpieczenia swoich produktów. Oto co do powiedzenia ma wczorajszy heros:

Stworzyliśmy platformę i wyraźnie zaznaczyliśmy, że wydawane przez nas gry nie będą korzystały z tego typu rozwiązań, ale zapraszamy na nią innych wydawców i ich modele biznesowe. Będzie free to play, będą wszystkie możliwe modele i wszystko zależy od relacji wydawcy z klientem. Od tego, co wydawca uważa dla siebie za najlepsze. Nie będziemy niczego dyktować. My po prostu dajemy platformę do wydawania.

Decyzja w sprawie DRM należy do wydawców z zewnątrz. Nie będziemy tego kontrolować, dyktować, nakazywać czy implementować.

Co to oznacza w praktyce? Status quo. Wydawcy nie dostaną żadnych nowych rozwiązań. Musi im wystarczyć to, co wymyślili do tej pory, czyli na przykład online passy. Oczywiście nie można wykluczyć, że z braku laku ci wielcy wpadną na pomysł rozszerzenia właściwości przepustki także na tryby dla pojedynczego gracza. Microsoft pomaga im kręcić bata na "tę paskudną szarą strefę", Sony nie. Będą musieli uporać się z tym sami. I raczej nie spoczną dopóki czegoś nie uknują.

GramTV przedstawia:

Ciekawe co na to EA, które miłosiernie zrezygnowało niedawno z online passów. Pogodzą się z nimi czy zacisną zęby? Będzie ciekawie.

Z weselszych wieści - Shuhei Yoshida potwierdził, że wzorem PS3 nowa konsola Sony nie będzie miała blokady regionalnej.

Zanim ktoś zapyta: Xbox One tę blokadę posiada.

Komentarze
10
Usunięty
Usunięty
12/06/2013 10:57

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=585616There''s been some clarification over your exact policy from Jack today. We understand that third party publishers can still opt to implement some kind of online restriction on pre-owned games?What he talked about is with the offline portion there''s no difference from PS3 in that every game is playable on PS4. In terms of just getting access of multiplayer online, it''s now taken care of at a platform level by PS Plus. So our first party titles had the online pass on PS3 and Vita. That we are not doing on PS4 because of that platform level. It''s the same for third parties; when it comes to just giving you access to online multiplayer, it''s PS Plus going forward.There are lots of different reasons. One is that publishers are providing the network services. The simplest example is an MMO; you have a huge community and your constantly adding content... It''s an online service. It doesn''t make sense that a disc gives you access to all of the online service forever, right?Another example is games that have content DLC included in a season pass. Outside of just giving access to multiplayer, it''s at publishers'' discretion to come up with a new business model and offer to consumers.But that''s limited to just the online aspect?Yes.Innymi słowy, jeżeli jakiś wydawca będzie chciał się bawić w zabezpieczenia, może to zrobić tylko w części multiplayerowej gry. Single musi być wolny od tego tałatajstwa.I pewnie dlatego tak dużo gier ma elementy sieciowe :E

Dared00
Gramowicz
12/06/2013 09:44
Dnia 11.06.2013 o 22:34, Sarinew napisał:

Niedawno wydana Persona 4 Arena na ps3 ma region locka mozna poczytac wiecej chociazby na http://en.wikipedia.org/wiki/Persona_4_Arena

Jedna z dwóch gier w ciągu siedmiu lat. A druga to karaoke po japońsku.

Usunięty
Usunięty
11/06/2013 23:27

Wtedy bedzie wiadomo kogo bic :-)




Trwa Wczytywanie