Powyższa grafika to jednak nie wszystko. Po sieci krążą już informacje, że Titanfall zmierza na PC, Xboksa One i Xboksa 360 z zastrzeżeniem, że za produkcję tej ostatniej wersji odpowiada zewnętrzna ekipa. Takie plotki pojawiły się przynajmniej w kwietniu tego roku. Premiery produkcji Respawn Entertainment mamy się ponoć spodziewać wiosną 2014 roku.
[Aktualizacja] W sieci pojawiły się już pierwsze szczegółowe informacje o Titanfall. Oto one:
- Titanfall będzie pełnoprawną grą multiplayerową, nastawioną na rywalizację
- akcja rozgrywa się w przyszłości, w której ludzka cywilizacja jest podzielona na mieszkańców Ziemi i tych, którzy osiedli w różnych miejscach kosmosu
- podróżnicy, by dotrzeć do kolonii, muszą zmagać się z licznymi trudnościami
- Interstellar Manufacturing Corporation najeżdża miasta w celu pozyskania dostępnych w ich obrębie cennych surowców
- stronami konfliktu są mieszkańcy próbujący ochronić swoje siedliska i wroga korporacja kapitalistyczna
- gra ukazuje konflikt z obu stron
- ekipie Respawn Entertainment bardziej zależy na tym, by graczy pochłonął świat przedstawiony niż opowiadana w jego obrębie historia
- gracze mają otrzymywać subtelne poszlaki związane z konfliktem, jak np. nakazy eksmisji przyczepione do drzwi, czy ujęcia zalanych mieszkań z rysunkami dzieci przyczepionymi do drzwiczek lodówki
- nad wersją na Xboksa 360 rzeczywiście pracuje inne studio, ale jego nazwa nie została ujawniona
- tytani mogą używać potężnych broni; każdy z nich specjalizuje się w innym rodzaju oręża
- w Titanfall dostępna jest tzw. zdolność Vortex - jeśli gracze nacisną dany przycisk w odpowiednim momencie, mogą złapać wystrzelone w nich pociski i rakiety, a następnie odrzucić je w kierunku wybranego nieprzyjaciela
- pojawią się również pewne elementy taktyki: można np. rozkazać tytanowi ochronę obecnie zajmowanej lokacji lub podążanie za postacią użytkownika
- gracze mogą się katapultować, dzięki czemu jako piloci zajmą wyższą, dogodniejszą pozycję do celowania
- kiedy dany tytan jest poważnie uszkodzony, gracz może kontynuować walkę w pancerzu lub opuścić go i walczyć dalej jako piechur
- niepoślednia rolę odegrają piloci, którzy przechwytują punkty kontrolne, czy ochraniają kluczowe cele; są niewielcy, ale zwinni; wszyscy są też wyposażeni w kilka rodzajów broni
- jednym z ciekawszych oręży będzie tzw. inteligentny pistolet, który automatycznie namierza kilka celów jednocześnie i wystrzeliwuje kule w ich kierunku dzięki jednemu naciśnięciu spustu
- Respawn ma wielkie plany dotyczące systemu rozwoju postaci
- Titanfall będzie zintegrowany ze Smartglassem
- gra wykorzysta też potencjał Kinecta
- Titanfall zawiera zarówno klasyczny multiplayer, jak i tryb dla jednego użytkownika. O tym ostatnim Respawn nie chce jednak na razie opowiadać
- początkowo projekt był planowany na sprzęt obecnej generacji, ale zespół doszedł do wniosku, że nie da się na nim zrealizować wszystkich pomysłów
- nad Titanfallem pracuje 80-osobowa ekipa
- Respanw Entertainment nie wyklucza, że zabierze się także za wersje na inne platformy
Więcej o grze powinniśmy dowiedzieć się na targach E3.