Rift stanie się grą typu free-to-play już za miesiąc

Małgorzata Trzyna
2013/05/14 18:49

Trion Worlds zdecydowało, że nadszedł czas, by zrezygnować z pobierania opłat za abonament i przekształcić Rift w grę free-to-play.

Już 12 czerwca do Rift zostanie wprowadzona aktualizacja 2.3, a wraz z nią nowa strefa, event, wydarzenia i „dużo więcej”. Równocześnie, by zagrać, nie trzeba będzie już opłacać subskrypcji. Jest to na tyle ważna zmiana, że tytuł gry będzie od tej chwili brzmiał Rift: Empyreal Assault.

GramTV przedstawia:

- Po podjęciu niespiesznej decyzji i dokładnym zaplanowaniu zmiany modelu na free-to-play, z radością oddamy wszystkim graczom możliwość czerpania wspaniałych wrażeń z gry – bez żadnych restrykcji – powiedział Bill Fisher, dyrektor kreatywny Rift. Podkreślił on również, że model free-to-play nie będzie oznaczał pay-to-win. Nowi gracze, w porównaniu z weteranami, będą zaczynali z pewnymi ograniczeniami nałożonymi na ekwipunek, miejsca na postacie, miejsca na odzienia, nie będą mieli również dostępu do dusz ze Storm Legion. Niemniej otrzymają dostęp do całego świata gry – wszystkich dungeonów, rajdów, frontów i poziomów. Dodatkowo każdy element wyposażenia wpływający na statystyki postaci będzie można odblokować, po prostu grając.

Podobnie jak w przypadku innych MMO, w których zrezygnowano z subskrypcji na rzecz free-to-play, gracze będą mogli nadal opłacać abonament, co zapewni im dodatkowe korzyści. Szczegółowe informacje o zmianach znajdziecie w obszernym wpisie na oficjalnej stronie gry.

Komentarze
20
gothicsheep
Gramowicz
16/05/2013 15:32
Dnia 16.05.2013 o 08:36, KrisK91 napisał:

Mam pytanie związane z Riftem. Może któryś z graczy je zauważy i mi odpowie: Nie chciałbym rozpoczynać gry w zły sposób by potem zrezygnować. Z tymi soulami jest podobnie do skilli w Guild Wars gdzie za pieniądze można dowolnie modyfikować build? Czy może są związane z tym jakieś ograniczenia np. w ilości souli z których mogę korzystać. Zapewne przyjemnie by się grało jeżeli początkowo nie przejmował bym się buildami i pakował punkty tam gdzie mi pasuje; a bardziej przemyślanym wykorzystaniem drzewek rozwoju zainteresował bym się dopiero w endgamie.

Na chwile obecna masz do dyspozycji 6x role slot (po przejsciu na f2p bedzie ich 20..). Kazdy slot to oddzielny build skladajacy sie z 3 dusz (souls). Buildy mozesz zmieniac zawsze i wszedzie pod warunkiem, ze jestes out of combat. Do rozdania masz 76 punktow pomiedzy 3 drzewka, ktore wybierasz sposrod 9 souls danej klasy (warrior, rogue, mage, cleric). Niby wydaje sie, ze sa duze mozliwosci, ale tak naprawde ''cookie-cutter specs'', bez ktorych nie zawojujesz end-game''u w zdecydowanej wiekszosci wymagaja wpakowania 61 punktow w jedno konkretne drzewko. Hybrydy zostaly skutecznie ''zabite'' w updacie 1.11... Tak czy inaczej nie zmienia to faktu, ze RIFT ma najbardziej rozbudowany system klas ze wszystkich MMO. http://www.riftscene.com/soul-builder/?build=462 - tak to wyglada.

Crask
Gramowicz
16/05/2013 09:15

Z tego co mi wiadomo można zmieniać soule i buildy, resetując skille u trainera swojej klasy. Koszt to jakieś 20-50 srebra.

Usunięty
Usunięty
16/05/2013 08:36

Mam pytanie związane z Riftem. Może któryś z graczy je zauważy i mi odpowie:Nie chciałbym rozpoczynać gry w zły sposób by potem zrezygnować. Z tymi soulami jest podobnie do skilli w Guild Wars gdzie za pieniądze można dowolnie modyfikować build? Czy może są związane z tym jakieś ograniczenia np. w ilości souli z których mogę korzystać. Zapewne przyjemnie by się grało jeżeli początkowo nie przejmował bym się buildami i pakował punkty tam gdzie mi pasuje; a bardziej przemyślanym wykorzystaniem drzewek rozwoju zainteresował bym się dopiero w endgamie.




Trwa Wczytywanie