PS4 - pecetowa architektura odpowiedzią na prośby deweloperów

Paweł Pochowski
2013/03/11 19:50

Michael Denny, wiceprezydent Sony Worldwide Studios, w rozmowie z OPM próbuje przekonać, że PlayStation 4 ma konsolowe serce, a pecetowa architektura jest odpowiedzią na prośby twórców z wewnętrznych zespołów tworzących gry dla Sony

PS4 - pecetowa architektura odpowiedzią na prośby deweloperów

W rozmowie z Official PlayStation Magazine Michael bronił nowej konsoli od Sony twierdząc, że zmieniona architektura jest tak naprawdę odpowiedzią na rozpoznane zapotrzebowanie. - Głównym powodem za tym stojącym (wprowadzeniem zmienionej, pecetowej architektury - dop. red.), jest to, że chciała tego społeczność twórców gier. Chcieli tego jako warunek prostego tworzenia gier i tworzenia ich najlepiej jak potrafią - tłumaczy M. Denny.

Jednocześnie jednak Denny tłumaczy, że inna, nowa architektura, wcale nie oznacza, że PlayStation 4 jest konsolą o mniej konsolowej charakterystyce. - To cały czas konsola stworzona dla gier, "z grami w sercu". To jest to czego nauczyliśmy się z wszystkich opracowanych przez nas platform i systemów. Część PlayStation 4 to nauka z poprzednich konsoli i ulepszenie poszczególnych elementów. Część to oczywiście coś zupełnie nowego, z ekstra nowymi możliwościami i te dwie części działają razem, łącznie, jako lepszy "pakiet" i lepsze doświadczenia dla graczy - dodaje.

GramTV przedstawia:

Jednak kwestie techniczne nowej konsoli to dla Denny'iego jedynie tło. Na pierwszym miejscu pozostają gry. - Na koniec i tak chodzi o to, co się na daną platformę ukaże. Chodzi o posiadanie najlepszych gier oferujących najlepsze doświadczenia. By to uczynić musisz mieć na pokładzie najlepszych twórców i najlepsze zespoły. To jest filozofia za tym stojąca - stworzyliśmy system, dzięki któremu wierzymy, że otrzymamy najlepsze produkcje. Podejmowanie decyzji w stylu wyposażenia konsoli w osiem gigabajtów szybkiej pamięci jest wielkim zwycięstwem dla deweloperów, dzięki czemu stworzą gry jakie chcą i uczynią to w łatwy sposób - podsumowuje.

Oprócz tego, że cała ta gadka to jeden wielki marketing ukierunkowany na podwyższenie sprzedaży - nie można odmówić Michaelowi racji. Konsole to jedno, ale liczy się tak naprawdę to, co się na nie ukaże. A tutaj Sony jest jakby na czele wyścigu - szczególnie gdy porównamy ekskluzywne tytuły dla konsol obecnej generacji.

Komentarze
32
Usunięty
Usunięty
14/03/2013 02:07

Jak już masz TV 52" to kupno konsoli to nie problem, a exów mieć nie będziesz.

Usunięty
Usunięty
14/03/2013 01:52

Tak naprawdę to nie rozumiem sensu tworzenia PS4 w obecnej postaci. Jeśli będzie gorszy od dzisiejszego dobrego PC''ta to po co takie coś produkować? W czym konsola będzie lepsza od kompa? W jaki sposób mnie jako klienta mają zachęcić do kupna konsoli mając załóżmy np. super kompa+52'' cali tv, pad+joystick+kierownica? W czym będzie lepsza konsola?

Usunięty
Usunięty
12/03/2013 21:15
Dnia 12.03.2013 o 20:42, Damianuss1 napisał:

> No jeżeli odpowiada ci 5h rozkładać jednostki a później nimi kierować na padzie to pozdro, A słyszałeś o czymś takim jak kinect albo ps move? Nowa generacja to też bardziej rozbudowane kontrolery. Zobacz nowego pada od PS4, ma na sobie dotykowy panel niczym touchpad.

No i co z tego że ma touchpada? Zagraj sobie na takim touchpadzie choćby z laptopa w strategie czy hack''n''slasha albo RPG''a takiego jak BG 1 czy BG 2 gdzie musisz mieć refleks i ciągle operować aktywną pauzą. A co do kinecta czy Move''a, sorry nie mam zamiaru do monitora machać jak małpka w zoo ;p, przy grze mam się odprężyć a nie jeszcze bardziej zmęczyć.




Trwa Wczytywanie