Wiedźmin 3: Dziki Gon: pytania i odpowiedzi

Małgorzata Trzyna
2013/03/03 00:10

Redakcja Game Informera przygotowała podcast, w którym odpowiedziała na pytania fanów na temat Wiedźmina 3: Dziki Gon – poruszono m.in. kwestię importu save’ów, DLC i systemu walki.

Wiedźmin 3: Dziki Gon: pytania i odpowiedzi

Na pytania fanów odpowiadają redaktorzy Game Informera - Adam Biessener i Ben Hanson, którzy mieli okazję gościć w Polsce w siedzibie CD Projekt RED.

Czy PC będzie najważniejszą platformą dla twórców Wiedźmina 3 i czy będzie możliwość korzystania ze Steam Workshop?

Twórcy Wiedźmina 3 bardzo lubią PC i uważają się „przede wszystkim za pecetowych developerów”. Korzystanie ze Steama, osiągnięcia i tego typu rzeczy łatwo sobie wyobrazić, ale jeśli chodzi o Steam Workshop, jest to mało prawdopodobne.

Czy Wiedźmin 3 trafi na Wii U?

Odpowiedź jest prosta: nie. Na razie wiadomo, że gra ma trafić na pewno na PC i PS4. Na liście platform prawdopodobnie znajdzie się też nowy Xbox. Jeśli chodzi o PS3 – raczej nie należy oczekiwać, że zostanie stworzony port na tę konsolę.

Czy twórcy zamierzają „zniszczyć swoją grę” Season Passem?

Adam Badowski z CD Projekt RED wyjaśnił, że zamierza trzymać się tej samej filozofii, co w przypadku Wiedźmina 1 i 2 – dodatkowa zawartość, która ukaże się po premierze gry, ma być darmowa. Redaktor Game Informera wolał jednak być ostrożny i dodał że nie wyklucza, iż jakiś większy dodatek będzie płatny. Nie ma natomiast wątpliwości, że nawet gdyby Season Pass do Wiedźmina 3 został zapowiedziany, to nie będzie to katastrofa.

Czy najpierw ukaże się Wiedźmin 3, czy Cyberpunk 2077?

Wiedźmin 3. Cyberpunk 2077 został zapowiedziany wcześniej – jeszcze podczas prac nad Edycją Rozszerzoną Wiedźmina 2 - ponieważ twórcy musieli zatrudnić pracowników do tego projektu. Zespół, który pracuje nad Cyberpunkiem 2077 jest znacznie mniejszy w porównaniu z ekipą Wiedźmina 3. Cyberpunk powoli wchodzi w etap produkcji, co znaczy, że ludzie mają w miarę spójną wizję, co chcieliby tam umieścić, teraz pozostaje projektowanie zadań, dialogów, animacji itd.

Czy fabuła w Wiedźminie 3 będzie lepsza niż w Skyrimie? Czy nie będzie przeszkadzał otwarty świat? Czy będzie tyle przerywników filmowych co w Wiedźminie 2?

Jeśli chodzi np. o kamerę, to jej ruch zostanie wyreżyserowany w przypadku ważniejszych zdarzeń, by np. podkreślić dramatyzm. Redaktor GI nie chce krytykować Skyrima ani Bethesdy, ponieważ uwielbia tę grę i podkreśla, że nie chce porównywać jej z Wiedźminem 3, ponieważ twórcy podchodzą do swoich dzieł zupełnie inaczej i inne rzeczy są dla nich priorytetem.

Wiemy, że Geralt będzie polował na Dziki Gon i że będzie szukał tych, których kocha (Yennefer?), ale czy będziemy mogli dowiedzieć się, co działo się bezpośrednio po zakończeniu „dwójki”, jako że wiele wątków pozostało otwartych?

Głównym celem Geralta będzie właśnie walka z Dzikim Gonem – będzie to motyw, wokół którego ma kręcić się gra. Sporo czasu zostanie poświęcone sytuacji politycznej. Jeśli zaś chodzi o niedokończone wątki, będzie można dowiedzieć się nieco z ważniejszych misji pobocznych.

Czy pojawią się postacie takie jak Jaskier, Roche i Zoltan?

Trzeba ostrożnie podchodzić do takich pytań, by nikt nie uznał tego za spoiler. Tak naprawdę nie wiadomo, gdzie podziewa się Triss, Roche i Zoltan. Tym razem Triss nie będzie znajdować się w centrum wydarzeń, jak w Wiedźminie 2. Z pewnością o nich usłyszymy, ale pojawią się też nowe postacie, które będą ważniejsze.

Świat jest ogromny i otwarty, jak ciężko będzie znaleźć konie, by go przemierzać?

Z końmi nie będzie nigdy problemu – tak jak np. w Red Dead Redemption. W przemieszczaniu się pomoże również system szybkiej podróży.

Jak długi ma być czas ładowania?

GramTV przedstawia:

Nie trzeba będzie ładować kolejnych obszarów, będziemy mogli poruszać się wszędzie płynnie. Można przypuszczać, że podczas przechodzenia przez drzwi zobaczymy Geralta, który powoli je otwiera i wchodzi, ale nie będzie osobnych ekranów ładowania.

Jak będą wyglądały miasta?

Lokacje będą obsiane małymi wioskami, miasteczkami, lasami, nie zabraknie też dużych, otwartych przestrzeni na Ziemiach Niczyich (gdzie niekoniecznie nie będzie nic do roboty, przecież trwa wojna). Będzie można pomagać mieszkańcom w rozwiązaniu problemów, polować na potwory itp.

Czy potwory będą się generować na nowo, czy każde polowanie będzie zaprojektowane jako jednorazowe doświadczenie?

Niektóre walki z przeciwnikami będą powtarzalne, ale wiele z nich, np. powiązanych z fabułą, zostanie specjalnie zaprojektowanych tak, by przejść je tylko raz.

Czy będziemy mogli mieć towarzyszy?

Nie. Może na niektórych etapach będą nam towarzyszyć NPC, ale nie będzie to drużyna.

Jak rozwiązano problem poziomu trudności?

Nie będzie level-scalingu. Jeśli będzie gdzieś troll, to jest to zawsze taki sam troll. Walka będzie opierać się na zręczności.

Czy system walki będzie przypominać VATS z Fallouta?

Jeśli wcześniej dowiedzieliście się – np. z książki, słuchając innych ludzi albo podczas samej walki - że wampir ma gruczoł jadowy, to będzie można się się na nim skupić i odciąć gruczoł, by uniemożliwić przeciwnikowi zatrucie. System skupiania się nie będzie dokładnie taki, jak VATS, ale czas będzie zwalniał, a części ciała przeciwnika zostaną podświetlone i będzie można je wybrać. Podczas walki będzie można również korzystać z innych specjalnych zdolności. System ten nie będzie opierał się na statystykach a zręczności i jeśli np. się zasłonisz, to zablokujesz cios.

Czy zostanie poprawiony system zarządzania ekwipunkiem?

Tak, twórcy nad tym pracują, ale jak dokładnie to będzie wyglądać, nie wiadomo.

Jak naprawdę będzie wyglądać gra (bo przecież screeny były renderowane)?

Ma być to najlepiej wyglądająca gra od CD Projekt RED – lepsze oświetlenie, cienie, efekty cząsteczkowe itp. Redakcja Game Informera widziała działającą grę i twierdzi, że wygląda ona naprawdę świetnie. Tym razem twórcy nie musieli aż tak bardzo kombinować z optymalizacją, ponieważ gra ma działać na mocniejszym sprzęcie niż Xbox 360.

Jak developerzy poradzą sobie z importem zapisanych stanów gry z poprzedniej części, skoro jest tyle możliwych odgałęzień historii?

Twórcy próbują poradzić sobie z tym problemem, ale jeszcze niczego konkretnego w tej kwestii nie obiecali. Wiadomo, że na PC będzie można importować save’y, być może na nowym Xboksie też, jeśli Wiedźmin 3 trafi na tą platformę, natomiast na PS4 raczej nie, chociaż absolutnie tego też nie można wykluczyć. Pozostają zawsze jeszcze inne możliwości, jak np. wybranie kanonicznego zakończenia dla Wiedźmina 2.

Podcastu możecie posłuchać na stronie Game Informera.

Komentarze
17
Usunięty
Usunięty
04/03/2013 12:59

Jeśli chodzi o to że nie będzie Triss to lepiej, bo w jego wybranka w sadze oryginalnie była Jenefer i za nią się uganiał. A poza tym czarować w dwójce to ona nie umiała tylko mi w plecy trafiała ;/. A poza tym może tym razem niech lepiej zoptymalizują gre bo wiedźmin to jedyna gra która potrafiła z sama z siebie się wyłączyć;/.

Usunięty
Usunięty
03/03/2013 20:26

Ja tez nie chce zadnej Jennifer, miejmy nadzieje ze bedzie mozna poromansowac z Triss.

Sanders-sama
Gramowicz
03/03/2013 20:05
Dnia 03.03.2013 o 19:11, Enderman001 napisał:

bardzo mi się nie podoba być może usunięcie postaci triss zoltana i jaskra do lamusa, będzie szukał Jenefer, twórcy powinni dać nam szanse wyboru, gdyż ja bym wolał na przykład z Triss zawiązać romans a nie z Jenefer

Mało romansów już miałeś z nią od czasu jedynki?




Trwa Wczytywanie