Nintendo: granie w chmurze nie jest przyszłością

Małgorzata Trzyna
2013/02/06 22:08

Satoru Iwata, szef Nintendo, powiedział, że w przyszłości nie czeka nas granie wyłącznie w chmurze, ponieważ gdy liczy się błyskawiczna reakcja, opóźnienia na łączach komunikacyjnych uniemożliwiałyby rozgrywkę.

Nintendo: granie w chmurze nie jest przyszłością

Iwata wyjaśnił, że granie w chmurze polega na przetwarzaniu informacji na serwerze zamiast na sprzęcie użytkownika i wymaga czasu na przesyłanie danych przez Internet. Chociaż są gry, dla których opóźnienie to nie ma żadnego znaczenia, to w przypadku gatunków, gdzie liczy się szybkość reakcji, gra w chmurze jest wykluczona. Póki co, nie da się wyeliminować tego opóźnienia. Iwata uważa, że to dziwne, iż wielu ludzi twierdzi, że przyszłość stanowi właśnie granie w chmurze.

GramTV przedstawia:

Szef Nintendo powiedział, że dużo bardziej palącym problemem niż granie w chmurze jest przyszłość konsol i urządzeń przenośnych, zaprojektowanych wyłącznie z myślą o grach. Zakłada, że ludzie nie przestaną z nich korzystać – a przynajmniej nieprędko – i zastanawia się, czy któregoś dnia urządzenia przenośne i domowe konsole nie zostaną zunifikowane. Chce w przyszłości tworzyć oprogramowanie, które będzie można uruchomić na więcej niż jednej maszynie, w ten sposób oszczędzając zasoby na coś innego.

Iwata wyjaśnił, że postęp technologiczny umożliwia produkcję coraz lepszych urządzeń przenośnych i konsol stacjonarnych, ale równocześnie rosną koszty tworzenia oprogramowania, co w pewnym momencie stanie się nieopłacalne. Zatem ulepszanie grafiki i zwiększenie wydajności sprzętu nie ma aż tak dużego znaczenia jak nowe propozycje i „tworzenie gier z czegoś, czego ludzie nie spodziewaliby się ujrzeć w formie gry”.

Komentarze
23
Usunięty
Usunięty
14/03/2014 19:21

Ludzie co wy się tak podniecacie przecież to Satoru "Please Understand" Iwata człowiek który wraz Hiroshi Yamauchi twierdził że wsparcie niezależnych od nintendo studiów nie ma znaczenia i PS2 nie jest dla gamecuba zagrożeniem. Oraz nagminnie okłamuje wszystkich fanów nintendo swoimi postanowieniami.

Usunięty
Usunięty
14/03/2014 14:57

Taaa, a nikomu nie jest potrzebne więcej niż 64 KB RAM, bo przecież nie ma programów, które by zajmowały chociaż połowę tego :) Wraz z rozwojem technologii i infrastruktury opóźnienia będą się zmniejszały. Już teraz przy pingu <50ms da się normalnie grać w chyba najbardziej precyzyjne gry - FPSy, teraz kwestią jest osiągnięcia takich opóźnień na drodze Ameryka-Europa.

Usunięty
Usunięty
14/03/2014 12:07

Wczoraj mój dostawca miał problem z serwerem DNS.Z 30 gier na dysku mogłem pograć offline tylko w jedną.Świadomość że gram sam ze sobą doprowadzała mnie do rozpaczy.Dla mnie gry offline straciły sens.




Trwa Wczytywanie