Darksiders 3 nie pasowało do koncepcji Cryteku

Patryk Purczyński
2013/02/05 10:20

Cevat Yerli i David Adams opowiadają o kulisach utworzenia studia Crytek USA, którego załogę tworzyć będą byli pracownicy Vigil Games.

Darksiders 3 nie pasowało do koncepcji Cryteku

- Kiedy nikt nie złożył oferty kupna Vigil Games, pomyślałem, że może ponownie powinniśmy to rozważyć. Ostatecznie tego jednak nie zrobiliśmy, ponieważ projekty, nad którymi aktualnie pracowało studio, nie pasowały do naszej strategii - mówi Cevat Yerli, szef firmy Crytek, wspominając aukcję własności THQ.

Ostatecznie byli pracownicy Vigil Games i tak skończyli pod jego skrzydłami. - Naprawdę polubiłem Davida [Adamsa, założyciela Vigil Games - red.], kiedy rozmawiałem z nim przez telefon. Wywarł na mnie bardzo dobre wrażenie - wyszedł na kogoś, komu naprawdę zależy, kto jest przepełniony pasją względem gier i swojego zespołu - wspomina Yerli.

David Adams wyznaje, że sytuacja w ciągu kilku dni zmieniała się jak w kalejdoskopie. W czwartek rozmawiał z szefem Cryteku, ale wówczas nie był jeszcze pewny, jakie będą tego owoce. - W piątek powiedziałem więc ludziom, że to ich ostatni dzień. Byłem bardzo zajęty, gdyż pomagałem im znaleźć nową pracę. Jasne, oferta z firmy Crytek miała się pojawić w przyszłym tygodniu, ale wówczas skupiałem się jedynie na wyszukiwaniu wolnych etatów - zdradza.

GramTV przedstawia:

W piątek Vigil Games zostało zamknięte, ale jeszcze tego samego dnia brat Cevata Yerliego, Anvi, zadzwonił do Adamsa z informacją, że szef Cryteku jest w samolocie do Austin (tam swoją siedzibę ma nowo otwarte studio firmy). - Przybył następnego dnia. Spotkaliśmy się, a dzień później otwieraliśmy razem nowe studio nazwane Crytek USA - dodaje Adams.

Na razie nie wiadomo, nad czym dokładnie będzie pracował nowo powstały zespół.

Komentarze
19
Usunięty
Usunięty
05/02/2013 19:33

Pewnie za mało oczojebnych światełek ;p.

Usunięty
Usunięty
05/02/2013 19:30

"Dlaczego? Za miesiąc ma wyjść Metal Gear Rising ich produkcji i dobrze sie zapowiada. Jeśli nie lubisz ogólnie japońskich gier to rozumiem, że wszystkich czyli np Mario też?"Wg mnie to zapowiadało się dobrze. Liczyłem na tę grę, ale uważam, że Platinum Games trochę nie podołało zadaniu i po demie gra straciła u mnie szanse na pre-order. O ile znikające zaraz po przecięciu przedmioty mogli w oryginalnej wersji poprawić, to nie spodziewam się, aby poprawili koszmarne sterowanie (Ninja Run to moim zdaniem swoisty żart. Jedynie bieganie w tej grze dobrze wygląda). Nie powiem, bo widać japońskie podejście (które bardzo mi się podoba), bo przeważnie demo kończy się w momencie przedstawienia nam jednego z bossów, ale... straciło klimat. Na pierwszy rzut oka boss z dema przywodzi na myśl bossa z MGS4... właściwie to na pierwszy rzut oka widać, że został żywcem zerżnięty. Zmieniła się jedynie osoba dzwoniąca do nas po jego pokonaniu. Jeżeli nie zobaczę jakiejś porządnej recenzji, która pokaże mi, że coś względem dema zostało poprawione, to gra u mnie raczej nie zagości. Po serii Metal Gear można oczekiwać więcej.

Usunięty
Usunięty
05/02/2013 18:20
Dnia 05.02.2013 o 16:23, Adum1 napisał:

> Cały czas mam nadzieję, że Platinum Games zakupi tą markę. Pierwsza i druga cześć były > dobre, z japońskiego podejścia mogłoby wyjść coś ciekawego. Jak japońska firma ma kupić prawa do darksiders to już wolał bym żeby nikt nie kupił.

Dlaczego? Za miesiąc ma wyjść Metal Gear Rising ich produkcji i dobrze sie zapowiada. Jeśli nie lubisz ogólnie japońskich gier to rozumiem, że wszystkich czyli np Mario też?




Trwa Wczytywanie