Dishonored bez walk z monstrualnymi bossami

Małgorzata Trzyna
2012/10/05 22:07

Projektant Dishonored, Harvey Smith, powiedział, że Arkane Studios chciało uniknąć najbardziej popularnych rozwiązań stosowanych w grach, takich jak szukanie słabych punktów potężnych bossów.

Dishonored bez walk z monstrualnymi bossami

- Jesteśmy świadomi, że w grach wideo podąża się utartymi ścieżkami, szczerze mówiąc, chyba z lenistwa – powiedział Smith podczas rozmowy z Kotaku. – Może „trzymanie się dogmatów” byłoby lepszym określeniem. Wiecie: jest boss, ujawnia on swój słaby punkt, musisz uderzyć w ten punkt trzy razy, a potem jeszcze trzy, i tak dalej. Wydaje mi się, że nigdy nie czuliśmy potrzeby wprowadzenia monstrualnych bossów. Zdaje się, że ta funkcja stanowi pewien dogmat. Czyż czasami nie jest ona wspaniała? Jedną z moich ulubionych gier wszechczasów jest Shadow of the Colossus. Jeśli zliczysz wszystkich bossów, zobaczysz podejście do tego zagadnienia, jak zrobiono z niego całą grę i stworzono coś naprawdę wspaniałego, powiesz „wow”. Uważam, że jest to jedna ze 100 najlepszych gier wszechczasów. My skupialiśmy się na czymś innym i zwracaliśmy szczególną uwagę na to, by unikać dogmatów, na których opierają się gry wideo.

GramTV przedstawia:

Smith początkowo wolał określać Dishonored retro-przyszłością, ale później przyzwyczaił się do nazwy cyberpunk, którą zaczęli posługiwać się internauci. Wyjaśnił, że projektant Victor Antonov, który pracował nad Half-Life 2 i dyrektor artystyczny Sebastien Mitton (BioShock 2) po prostu wykonywali swoją pracę, a jeśli ludzie uważają to za innowacyjne podejście do cyberpunka, to świetnie – twórcy nie mają nic przeciwko.

Dishonored ukaże się 12 października na PC, PS3 i Xboksie 360.

Komentarze
23
Usunięty
Usunięty
07/10/2012 18:40
Dnia 07.10.2012 o 18:35, Demagol napisał:

Inna sprawa, że w tej grze nie musimy z nikim walczyć.

Daj spokój, on zyje we własnym świecie. Mówi się, ze bossów nie będzie - on dopatruje się jakieś szczegóły i na tej podstawie twierdzi, ze jednak mogą być. Mówi się, ze nie będzie trzeba nikogo zabijać - dalej uwaza, ze będzie trzeba.

Usunięty
Usunięty
07/10/2012 18:35

Inna sprawa, że w tej grze nie musimy z nikim walczyć.

Usunięty
Usunięty
07/10/2012 18:30
Dnia 07.10.2012 o 17:50, Mercuror napisał:

Dla mnie monstrualny to nie tylko taki 100m na 100m, ale też taki, który ma nadnaturalnie dużo życia albo pokonanie go wymaga jakiejś specjalnej taktyki wynikającej z budowy bossa, a nie jego kryjówki etc.

Czyli mamy różne definicje. Każdy przeciwnik, który jest konieczny do pokonania w walce, aby przejść do następnego etapu gry, jest bossem. Tego w powyższym newsie nie wykluczyli.




Trwa Wczytywanie