Twórcy The Secret World nie planują przejścia na model free-to-play

Małgorzata Trzyna
2012/10/03 17:43

Z początku zdawało się, że wszystko pójdzie po myśli developerów, jednak The Secret World nie zdobyło dużej popularności. Funcom nie zamierza jednak przechodzić na F2P i chce wykazać, że opłacanie abonamentu w grach MMO nie jest przeżytkiem.

Twórcy The Secret World nie planują przejścia na model free-to-play

- W dniu premiery i tuż po niej byłem przekonany, że The Secret World odniosło sukces – mam na myśli, komercyjny – powiedział dyrektor kreatywny gry, Ragnar Tornquist. – Widziałem, że graczom bardzo się ta gra podobała i wszystko działało dobrze. Ludzie zjawiali się tłumnie. To było ekscytujące.

- To, co słyszeliśmy od ludzi grających w betę, od społeczności zgromadzonej wokół gry, to co widzieliśmy na stronach internetowych i tak dalej wskazywało, że odniesie ona ogromny sukces – powiedział Joel Bylos, uprzednio główny projektant zawartości, aktualnie dyrektor gry. – To był szok – wszyscy członkowie zespołu byli zszokowani.

Gdy okazało się, że The Secret World sprzedało się w zaledwie 200 000 egzemplarzy, Funcom musiało zwolnić część pracowników. Tornquist i Bylos wierzą, że gra jest naprawdę dobra, i chociaż została oceniona niżej niż Guild Wars 2, było to częściowo spowodowane mocno podgrzaną atmosferą wokół drugiego tytułu. Część innowacji wprowadzonych w The Secret World się spodobała, inne nie – miały zostać one poprawione po zasięgnięciu opinii u graczy – jednak twórcom nie można zarzucić, że nie próbowali nowych rzeczy.

GramTV przedstawia:

Tornquist powiedział, że rozumie ludzi, którzy nieufnie podchodzą do gier wymagających opłacania abonamentu i przyznał, że sam musi zastanowić się kilka razy, zanim kupi taki tytuł. Uważa jednak, że ten model pozwala użytkownikom nie martwić się o mikrotransakcje wszechobecne w grach free-to-play.

Bylos przyznał, że z punktu widzenia gracza lepiej jest zapłacić za grę raz, jak w przypadku Guild Wars 2, jednak z punktu widzenia developera bezpieczniej jest wybrać inny model biznesowy, a niewielkie firmy, takie jak Funcom, nie mogą pozwolić sobie na ryzyko.

Jaka zatem przyszłość czeka The Secret World? Funcom na razie nie zamierza przechodzić na model free-to-play i uważa, że ci, którzy opłacają abonament, otrzymują zawartość wartą ich pieniędzy. Twórcy pracują nad comiesięcznymi aktualizacjami i nie przygotowują się na razie na wydanie rozszerzenia do gry. Co będzie dalej? To zależy od liczby subskrybentów.

Komentarze
12
Usunięty
Usunięty
04/10/2012 21:30
Dnia 04.10.2012 o 14:02, hydzior napisał:

TobiAlex no jak ktos lubi najbardziej nudny system rozwoju psotaci w historii gier (wogole nie czuc ,ze sie w tej grze rozwijasz)

Kompletnie się z tym nie zgadzam. System w TSW jest prosty, ale nie prostacki jak w typowych mmo; progres jest poziomy, trzeba zbudować postać przez dobór odpowiednich skili i sprzętu, a nie przez prostackie "więcej HP i lepsze skile". W TSW dobrze wyekwipowana postać która dobierze źle skile zostanie pokonana przez nowicjusza który lepiej przemyśli sprawę. I o to chodzi w rpg. Skill>gear>plus do tego najbardziej zalosny system walki

Dnia 04.10.2012 o 14:02, hydzior napisał:

ktory jest krokiem w tyl patrzac na takiego age of conan to ok.

Nie. System w AoC nie działał u casterów i był zbyt action jak na mmo. Fajny, ale zbyt skomplikowany na milion mobow do ubicia.System w TSW jest po prostu inny, wystarczająco dynamiczny (na nightmare''ach nawet zbyt dynamiczny...), ale nie trzeba mieć zręczności małpy i refleksu kobry.>Sorka sam klimat i zagadki

Dnia 04.10.2012 o 14:02, hydzior napisał:

nie pomoga jak core gameplay to porazka :]. Rownei dobrze mogli z tej gry zrobic gre single player. Inni gracze i tak robia tylko za tlo ;].

To nie tak. Większość misji można solować, ale endgame to współpraca w grupie. Fusang to grupa, lairy to grupa, sporo misji w Transylwanii to przynajmniej duo. Ale TSW stawia raczej na "trwałe związki", pug ma mocno pod górkę.

Dnia 04.10.2012 o 14:02, hydzior napisał:

Igorwer akurat AoC nawet na starcie bylo o niebo lepsze niz TSW.

E, nie. TSW miało start porównywalny tylko z Riftem, jest najbardziej zaawansowanym technologicznie mmorpg na rynku, ma kilka bardzo dobrych rozwiązań a jednocześnie kilka dobrych, starych i sprawdzonych.

hydzior
Gramowicz
04/10/2012 14:02

TobiAlex no jak ktos lubi najbardziej nudny system rozwoju psotaci w historii gier (wogole nie czuc ,ze sie w tej grze rozwijasz) plus do tego najbardziej zalosny system walki ktory jest krokiem w tyl patrzac na takiego age of conan to ok. Sorka sam klimat i zagadki nie pomoga jak core gameplay to porazka :]. Rownei dobrze mogli z tej gry zrobic gre single player. Inni gracze i tak robia tylko za tlo ;].Igorwer akurat AoC nawet na starcie bylo o niebo lepsze niz TSW.

Usunięty
Usunięty
04/10/2012 06:47

Naprawdę myśleli, że po ''sukcesie'' AoC''a ludzie zaufają Fu*kcomowi? :|




Trwa Wczytywanie