Twórcy Dishonored: system skradania z Thiefa czy większy realizm?

Małgorzata Trzyna
2012/10/01 10:55
9
0

Choć dla twórców Dishonored Thief był silną inspiracją, Arkane Studios zrezygnowało z wprowadzenia podobnego systemu światła i cieni, by zachować nieco realizmu i zapewnić lepszą oprawę wizualną.

Twórcy Dishonored: system skradania z Thiefa czy większy realizm?

- Jesteśmy wielkimi fanami Thiefa – powiedział Christophe Carrier, projektant poziomów w Dishonored. – W Thiefie oświetlenie jest bardzo ważne. Początkowo próbowaliśmy zachować taki sam klimat – wykorzystać światło i cienie, jednak zdaliśmy sobie sprawę, że kiedy stoisz przed NPC-em twarzą w twarz, to nie jest realistyczne – musimy to przyznać. W prawdziwym świecie tak nie ma. Jesteśmy trochę perfekcjonistami, chcieliśmy, by system działał jak w Thiefie i był bardzo realistyczny. Przy tych dwóch założeniach zaczynaliśmy dostawać szału i zdecydowaliśmy, że zrezygnujemy z parametru światła, ponieważ ciężko było zachować oba warunki.

Nie był to jedyny powód, dla którego twórcy zrezygnowali z głębokich cieni. Chociaż niektóre źródła światła można niszczyć, świat miał być zwykle oświetlony, a misje do wykonania za dnia lub nocą – zapewniać różnorodność. Co więcej, gdyby wprowadzić silny kontrast i miejsca, gdzie praktycznie nic nie widać, ucierpiałby na tym piękny, szczegółowy świat gry.

GramTV przedstawia:

Dishonored ukaże się 12 października 2012 na PC, PS3 i Xboksie 360.

Źródło

Komentarze
9
Usunięty
Usunięty
01/10/2012 17:21

Całkowicie zgadzam się z dark_master - często cienie są tak głębokie, że absolutnie nic w nie widać. Swego czasu bawiliśmy się z kumplami w chowanego. Domek na wsi, teren ogrodzony, noc - cięzko było kogokolwiek znaleźć, bo nawet jak ktoś leżał na środku trawnika w cieniu, to praktycznie jedynym sposobem na jego znalezienie było przypadkowe nadepnięcie. A jeśli ktoś jeszcze wchodzi z jakiegoś jasnego pomieszczenia, to przez 5 minut nie zobaczy nawet własnej ręki z 10 cm :DKrycie się w cieniu ma dużo sensu, chyba, że strażnicy będą mieli jakieś pochodnie albo lampy - wtedy ciężko się by było skryć. Latarka zazwyczaj daje jedynie taki snop światła i rzeczywiście cięzko przy jej pomocy kogoś znaleźć. Jednak pochodnia albo latarnia to zupełnie inna rzecz.

Usunięty
Usunięty
01/10/2012 16:44
Dnia 01.10.2012 o 13:18, Zdenio napisał:

Ale już stanie w cieniu centymetr obok NPCa i fakt, że ten nas nie widzi to już raczej nie jest realizm w żadnym świecie :F

wejdź do ciemnego pomieszczenia, ale takiego bez okien (na przykład jakaś piwnica czy coś). Jeśli cokolwiek zobaczysz, to jesteś mistrz. Zresztą, nawet w mniej skrajnych warunkach jak ktoś się dobrze skryje w cieniu, to nawet latarka ci nie pomoże, a wręcz będzie przeszkadzać, bo wzrok nie będzie mógł się przyzwyczaić do ciemności.

Usunięty
Usunięty
01/10/2012 16:41

Warto jeno dodać, że Garrett przy skradaniu (i w ogóle złodziejowaniu) używał mocy Keeperów, czyli Glifów... Realistą nie był, tak samo jak Corvo ze swoją magią. Widać twórcy wzorują się na Thiefie, ale uwagi do małych detali nie przywiązali.




Trwa Wczytywanie