Rocksmith (PC) - data premiery, wymagania sprzętowe i demo

Mateusz Stanisławski
2012/09/28 22:12

Ubisoft potwierdził dzienny termin debiutu pecetowej wersji Rocksmith. Gra ponadto doczekała się karty na Steamie, w której znaleźliśmy minimalne i zalecane wymagania sprzętowe.

Konsolowe wersje Rocksmith (PlayStation 3 i Xbox 360) właśnie zaliczyły europejski debiut (z tej okazji Ubisoft wrzucił do sieci powyższy zwiastun), z kolei pecetowcy muszą czekać na swoją wersję do 16 października. Dzień ten wypada we wtorek, więc najprawdopodobniej mowa tutaj o rynku amerykańskim – jeżeli wydawca nie szykuje żadnej niespodzianki, w Europie debiut nastąpi dwa lub trzy dni później.

Tymczasem w jeszcze gorącej karcie gry na Steamie pojawiły się minimalne i zalecane wymagania sprzętowe (zwracamy uwagę na brak zgodności tytułu z systemem operacyjnym Windows XP). Co ciekawe, właśnie za pośrednictwem tego wpisu katalogowego na platformie Valve możecie już teraz pobrać darmową próbkę, która oferuje kawałki Number Thirteen (Red Fang), Well OK Honey (Jenny O.) i When I’m With You (Best Coast). Zainteresowani muszą się liczyć ze ściągnięciem pliku instalacyjnego o rozmiarze 3 GB.

Minimalne wymagania sprzętowe Rocksmith:

  • system operacyjny Windows Vista/7;
  • procesor Intel Core 2 Duo E4400 (2,0 GHz) lub AMD Athlon 64 X2 3800+ (2,0 GHz);
  • 2 GB pamięci RAM;
  • 12 GB wolnej przestrzeni na dysku twardym;
  • karta graficzna NVIDIA GeForce 8600 GT lub ATI Radeon HD 2600 XT (256 MB, DirectX 9);
  • karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX 9.0c.

GramTV przedstawia:

Zalecane wymagania sprzętowe Rocksmith:

  • system operacyjny Windows Vista/7;
  • procesor Intel Core 2 Duo E6750 (2,6 GHz) lub AMD Athlon 64 X2 6000+ (3,0 GHz);
  • 4 GB pamięci RAM;
  • karta graficzna NVIDIA GeForce z serii 200 lub ATI Radeon HD z serii 3000 (512 MB, DirectX 9.0c).

Źródło: Joystiq

Rocksmith (PC) - data premiery, wymagania sprzętowe i demo

Komentarze
22
Usunięty
Usunięty
02/10/2012 23:02
Dnia 01.10.2012 o 08:55, Dzibrill napisał:

Dlatego tak jak od początku mówiłem, jest to dla mnie ciekawy projekt i uważam, że jako motywator do nauki (i jednoczesnie porządny tutorial) nadaje się świetnie. Nie byłem tylko pewny czy jest warty swojej ceny. Ale zaczyna się przekonywać. Chociaż nie wiem czy po 4 latach grania opłaca mi się w to inwestować jak wyjdzie na PC.

Usunięty
Usunięty
01/10/2012 08:55
Dnia 29.09.2012 o 02:30, Geeko napisał:

Hmm, ja chyba nadal nie jestem pewny czym to ma dokładniej być. Z tego co widzę, to takie Guitar Hero z prawdziwą gitarą.

Nie, to nie jest Guitar Hero z prawdziwą gitarą. W ogóle porównywanie tych dwóch tytułów mija się z celem - tak jakby porównywac arcade z symulatorem.

Dnia 29.09.2012 o 02:30, Geeko napisał:

O jakim stopniu zaawansowania?

A choćby o takim, że nauczysz się praktycznie wszystkich technik. Piosenki mają rózny stopień zaawansowania, gra przystosowuje się do naszego skilla i bez problemu można sie dzieki temu programowi nauczyć grać od zera.

Dnia 29.09.2012 o 02:30, Geeko napisał:

Mi to wygląda jak taby obudowane w ładniejszą grafikę z systemem punktów.

A co tu ma grafika czy jakieś punkty? Liczy się to jak gra uczy, czy uczy, czy pozwala na swobodne ćwiczenie, czy powoduje wzrost skilla, etc, etc. Grafika, punkty, to nie ma żadnego znaczenia.Jak już pisałem: porównywanie z innymi grami muzycznymi mija się z celem.

Dnia 29.09.2012 o 02:30, Geeko napisał:

No i, póki gramy tylko przez to, nie będziemy w stanie poznać, prawdopodobnie, brzmienia naszej gitary bo domyślam się, że, przy odpowiednim zagraniu piosenki dźwięk będzie taki jak w oryginalnym utworze.

To nie tak. Owszem do kawalka masz narzucony efekt, jak przy oryginalnej aranżacji, ale nic ci nie broni wejść w opcje i wyłaczyć efekty. Konsola/PC robi jako wzmacniacz i nie rózni sie to niczym od podłączenia gitary do pieca z efektami.Żeby nie było, to gram na gitarze juz jakiś czas i oczywiście gram też w Rocksmith na X360.Czy nauczy grac od zera? IMO bez problemu - to i tak głownie kwestia chęci, ćwiczeń i systematyczności. W grze jest masa technik do ćwiczenia (bardzo dobrze i przejrzyście zrobione), minigierki do utrwalania np. położenia progów (w formie arcadowej strzelanki, z dołu ekranu wylatuje kaczka na odpowiednim progu, udarzamy w strune na progu i zestrzeliwujemy kaczora), sporo kawałków o róznym stopniu złożoności, które możemy ćwiczyć na różne sposoby.Z tym, że jak w przypadku normalnej nauki trzeba chciec się czegoś nauczyć - sama gra magicznie nie włozy nam umiejętności do ciała i w ciągu jednego dnia nie zrobi z nas drugiego Hendriksa.

Usunięty
Usunięty
29/09/2012 22:14

Dnia 29.09.2012 o 16:28, krynius napisał:

Mylisz się. Słychać doskonale jak grasz... Zobacz sobie na tych filmikach. Ten sam utwór grany przez 2 rożnych ludzi http://youtu.be/dZaESVxlIkI i http://youtu.be/8xUUadZh-a0

Ok, jestem pozytywnie zaskoczony. Bałem się, że pójdą na skróty. Więc nadal uważam, że jest to ciekawy sposób na motywację do nauki. Choć jak dla mnie trochę za drogi. Ale sprawdzę czy demo załapie moją gitarę podłączoną do wejścia na mikrofon.




Trwa Wczytywanie