Założyciel Adhesive Games: Model free-to-play na konsolach to kwestia "kiedy", a nie "czy"

Mateusz Stanisławski
2012/09/04 13:45
9
0

Chris Lalli z odpowiedzialnego za Hawkena studia Adhesive Games uważa, że popularny na pecetach model biznesowy będzie częściej stosowany na konsolach, szczególnie tych następnej generacji.

Założyciel Adhesive Games: Model free-to-play na konsolach to kwestia

– Mógłbym założyć się, że będziemy świadkami stosowania na większą skalę modelu free-to-play na konsolach nowej generacji, a najprawdopodobniej jeszcze na tych obecnych. Uważam, że to kwestia „kiedy”, a nie „czy”, patrząc na to, co aktualnie dzieje się w branży – powiedział Chris Lalli, współzałożyciel studia Adhesive Games, w rozmowie z serwisem BeefJack.

– Gry sieciowe właściwie nadają się do tego modelu biznesowego: można w ich przypadku zauważyć pewien ustalony poziom rywalizacji, swego rodzaju umiejętność ciągłego zabawiania użytkowników – to sprawia, że gracze stale brną do przodu w rozgrywce. Powiedziałbym, że nawet w przypadku tytułów skoncentrowanych na trybie single również taki model biznesowy mógłby się pojawić, choć oczywiście byłoby to trudniejsze – dodał.

GramTV przedstawia:

Free-to-play na konsolach? Coraz częściej pojawiają się takie głosy. Ostatnio Daniel Kim z firmy Nexon stwierdził, że jeżeli na tym sprzęcie nie zagości free-to-play, to... zniknie on rynku. – Developerzy konsol zaczynają zdawać sobie sprawę, że jeśli nie dostosują się albo nie pomyślą o zmianie swojego modelu biznesowego, wkrótce podzielą los dinozaurów – powiedział.

Komentarze
9
Kafar
Gramowicz
04/09/2012 20:23
Dnia 04.09.2012 o 15:52, hydzior napisał:

Kafar akurat jego wypowiedz nie jest glupia . Jest to fakt . W rpzeciwienstwie o twojek o ktorej sie zapomni po jej przeczytaniu :] . Tak samo jak i o tobie .

Cóż tworzyłem grę opartej na mikropłatności i jakoś nie chce żeby o mnie mówiono. Tak jak się nie wymądrzam tylko robię coś co do mnie należy. I uwierzcie mi te mikropłatności nie wejdą w poważne gry jak np. Halo X czy killzone X. (popatrzcie na inne marki w tym przypadku PS3 bo ostatnio więcej na tej konsoli gram).Konsole żyją wspierane prze twórców i gier które zdecydowanie sa przeznaczone na singiel a multi zawsze stanowi dodatek. Nie mówię że tak jest w każdej grze ale w większości gry na konsole odnoszą sukces dzięki singlowi. Wprowadzenie do gry dla pojedynczego gracza mikropłatności to strzał w stopę. Ta generacja jak i następna będzie opierała się na walce z używkami a co za tym idzie na kodach dołączonych do gier aby grać w grę multiplayer oraz na dystrybucji cyfrowej.Mikropłatności? Zdecydowanie nie. Jest na PS3 jedna gra MMo.. podobno zarabia ale nie opłacalne było by jej tworzenie gdyby tylko była robiona na PS3 (a jest jeszcze na PC).Dodać trzeba że za narzędzia i licencje jest pobierana opłata nie mała, a regulaminy są bardzo wymagające jeżeli chodzi o tworzenie gier na konsole.Jeżeli w ostatnim zdaniu mam się skupić na Wróżeniu przyszłości to taki schemat zarobkowy za jakiś czas zacznie się kurczy. Oczywiście nie zniknie ale rynek zawsze ma granice. Zbyt duży narzut takich gier jaki jest teraz niedługo nie wytrzyma.

Usunięty
Usunięty
04/09/2012 20:16
Dnia 04.09.2012 o 20:11, Henrar napisał:

@Zgreed66: Ojtam koniec. Jest mnóstwo staroci, w które nigdy nie grałem (nowości w sumie też :P) - na grową "emeryturę" będzie jak znalazł.

O tym samym myslalem ;p

Usunięty
Usunięty
04/09/2012 20:11

Ta, rzeczywiście, będziemy pamiętać wypowiedź kolejnego Kapitana Oczywistego, których ta branża ma upakowanego w praktycznie każdym studiu developerskim i wydawcy. Please...@Zgreed66:Ojtam koniec. Jest mnóstwo staroci, w które nigdy nie grałem (nowości w sumie też :P) - na grową "emeryturę" będzie jak znalazł.




Trwa Wczytywanie